کد خبر: 1036453
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۲
هیئت سیاسی طالبان به ریاست ملا عبدالغنی برادر به تهران آمد؛ سفری که با بحث‌ها درباره بازنگری تیم بایدن در مذاکرات صلح با طالبان همزمان شده است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: ملا برادر، معاون سیاسی طالبان دیروز در رأس یک هیئت بلندپایه وارد تهران شد. «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن تأیید سفر هیئت سیاسی طالبان به تهران گفت که این هیئت بر اساس هماهنگی قبلی و به دعوت وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی به تهران آمده و مورد استقبال مقامات وزارت امور خارجه قرار گرفت. به گفته خطیب‌زاده، هیئت سیاسی طالبان در طول مدت حضور در تهران دیدار‌هایی را با مقامات مسئول از جمله محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه و محمدابراهیم طاهریان‌فرد، نماینده ویژه ایران در امور افغانستان خواهد داشت و در خصوص روند صلح در افغانستان و مسائل و موضوعات مرتبط تبادل نظر و رایزنی‌هایی صورت خواهد پذیرفت. ملابرادر در آذر ۹۸ هم به فاصله چند ماه قبل از توافق با دولت وقت امریکا در سفر به تهران با محمدجواد ظریف دیدار و گفتگو کرد، ولی سفر دیروز طالبان به تهران در شرایطی متفاوت انجام می‌شود. «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی جو بایدن رئیس‌جمهور امریکا شنبه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای افغانستانی خود گفت که ایالت متحده توافق منعقده با طالبان را بازنگری خواهد کرد؛ موضعی که طالبان از آن خرسند نیست. پیرمحمد ملازهی در گفتگو با ایمنا گفته که مذاکرات صلح در دوحه با محوریت امریکا به بن‌بست رسیده است. او می‌گوید: «ایران نگاه متفاوتی به مسئله صلح در افغانستان دارد و معتقد است باید ابتکار عمل در مذاکرات در اختیار دولت افغانستان باشد و کشور‌های همسایه این کشور ضمن تضمین روند برقراری صلح در این کشور از مذاکرات حمایت کنند.» به گفته ملازهی، طالبان امروز به این نتیجه رسیده است که با توجه به تغییر دولت در امریکا، راهکار زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه ایالات متحده برای برقراری صلح افغانستان مناسب نبوده و بر این اساس با سفر به ایران سعی دارد راهکار صلح تهران را عملیاتی کند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مجید آقا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
0
1
باید به طالبان کمک کنیم نه اینکه به آنها با چشم امثال صادق زیبا کلام نگاه کنیم( انگاه ملکه انگلستان به رعیت خود) . حالا دولت ما با توجه به اینکه از هفتاد و دو ملت ( اسلاح طلب و کارگزار و کارفرما و غرب زده و و اروپا محور و....) تشکیل شده گمان نمیکنم راه به جایی ببرد.
یک نگاه انسانی و پیامبر گونه لازم است که فقط در رهبری هست و بس و متاسفانه دولت از آن بی بهره است.
دولت و ملت افغانستان و طالبان همه نیاز به کمک دارند، نیاز به راه و پالایشگاه و برق و آب و بیمارستان، خب دولت ما اهلیت دارد تا پالایشگاه بسازد؟
اگر داشت که برای کشور خودمان میساخت!!!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار