کد خبر: 1036437
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۲
بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان را باید در لیست برترین سازمان‌های فعال در عرصه محرومیت‌زدایی و کمک‌کننده در جهت توانمند‌سازی ساکنان مناطق محروم قرار داد. سازمانی که اجرای یک هزار و ۷۹۰ پروژه عمرانی، ۳۸۹ پروژه تعمیراتی، انعقاد ۲۲۹ تفاهمنامه همکاری، اجرای اردو‌های جهادی طرح هجرت ۳، ترویج و توسعه صندوق‌های قرض‌الحسنه مردمی و محله‌محور، اعزام تیم‌های پزشکی در مناطق محروم و فعالیت در حوزه رسانه و فضای مجازی در کارنامه آن ثبت شده است.
محمد‌رضا هاديلو

سرویس ایران جوان آنلاین: «بسیج مرد میدان‌های سخت است»؛ این جمله نه یک حرف که حالا به یک اصل تبدیل شده و در تمام اتفاقات و حوادث مختلف کاملاً مشهود است. در تمام استان‌های کشور گروه‌های جهادی نشان داده‌اند همیشه در کنار مردم و آماده برای خدمات‌رسانی به آن‌ها هستند و در همین رابطه، در زنجان این گروه‌ها با اجرای بیش از ۲ هزار پروژه عمرانی و تعمیراتی و انعقاد ۲۲۹ تفاهمنامه همکاری، ترویج و توسعه صندوق‌های قرض‌الحسنه مردمی و محله‌محور و همچنین اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم گام‌های بزرگی در جهت محرومیت‌زدایی‌ها برداشته‌اند. به گفته فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) خیران و بسیجیان زنجانی در رزمایش همدلی و مواسات ۹۱میلیارد تومان به نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا کمک کردند و برای جلوگیری از شیوع کرونا بیش از ۲ میلیون ماسک تولید و به صورت رایگان میان شهروندان توزیع کردند.

بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان را باید در لیست برترین سازمان‌های فعال در عرصه محرومیت‌زدایی و کمک‌کننده در جهت توانمند‌سازی ساکنان مناطق محروم قرار داد. سازمانی که اجرای یک هزار و ۷۹۰ پروژه عمرانی، ۳۸۹ پروژه تعمیراتی، انعقاد ۲۲۹ تفاهمنامه همکاری، اجرای اردو‌های جهادی طرح هجرت ۳، ترویج و توسعه صندوق‌های قرض‌الحسنه مردمی و محله‌محور، اعزام تیم‌های پزشکی در مناطق محروم و فعالیت در حوزه رسانه و فضای مجازی در کارنامه آن ثبت شده است. همچنین ارائه تسهیلات بانکی در راستای اقتصاد مقاومتی، فعالیت در حوزه مقابله با شیوع ویروس کرونا و لبیک به کمک مؤمنانه، ایجاد کارگاه‌های آموزشی، مهارتی و ترویجی با همکاری سازمان جهاد‌کشاورزی و فنی و حرفه‌ای، از جمله فعالیت‌های این سازمان در استان زنجان به شمار می‌آید که در جهت محرومیت‌زدایی و خدمات‌رسانی به روستا‌های آن صورت گرفته است.


در همین رابطه فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان از کمک ۹۱میلیارد تومانی خیران و بسیجیان زنجانی در رزمایش کمک مؤمنانه در این استان خبر می‌دهد و می‌گوید: «بسیج از بدو تشکیل در تمامی صحنه‌های انقلاب برای حفظ امنیت و آرامش مردم در کنار سایر دستگاه‌ها و نهاد‌ها فعالیت و خدمات‌رسانی نموده است. این فعالیت‌ها در صحنه‌هایی نظیر برقراری امنیت پایدار، دوران دفاع‌مقدس، خنثی نمودن فتنه‌های دشمنان در زمینه فرهنگی و در همه زمینه‌ها مشهود است.»


سردار جهانبخش کرمی با بیان اینکه بسیج بهترین نقش را در زمینه دفاع از کشور طی هشت سال دفاع‌مقدس ایفا کرده است، ادامه می‌دهد: «بسیج صحنه‌هایی را در دفاع‌مقدس خلق کرده است که در طول تاریخ بی‌نظیر بوده و کمتر می‌توان دید.» وی با اشاره به تشکیل بسیج سازندگی و اقدامات ارزشمند آن در راستای محرومیت‌زدایی خاطر نشان می‌کند: «با تشکیل بسیج سازندگی، بسیجیان در قالب گروه‌های جهادی سازماندهی شده و خدمات ارزشمندی انجام داده‌اند.»


خدمات جهادگران در تمام حوادث


با اینکه فعالیت‌های بسیج و گروه‌های جهادی‌اش در زمان‌های مختلف و اتفاقات و حوادث طبیعی و غیرمترقبه کاملاً مشهود بوده است، اما بعد از ورود و شیوع ویروس کرونا در کشور اقدامات ارزشمند سپاه و بسیج در راستای مقابله با ویروس منحوس کرونا آنقدر پررنگ و اثرگذار بود که موجب شد تک‌تک ایرانیان در طول یکسال اخیر قدردان زحمات جهادگرانی باشند که با جانفشانی و خستگی‌ناپذیری از هیچ تلاشی در جهت مراقبت از جان و سلامتی شهروندان دریغ نکردند.» فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) با اشاره به فعالیت‌های ارزشمند بسیجیان در راستای مقابله با ویروس کرونا در زنجان می‌گوید: «از روز‌های ابتدایی شیوع ویروس کرونا در استان، بسیجیان زنجانی با همکاری و هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی با تمام توان و تجهیزات، اقدام به ضدعفونی معابر و مناطق پرتردد، اماکن، مساجد و در منازل نمودند.» به گفته این مسئول ۱۰۹ کارگاه تولید ماسک در سطح استان فعال بوده و تاکنون بیش از ۲ میلیون ماسک تهیه و به صورت رایگان در اختیار در بین مردم توزیع شده است.


سردار کرمی با اشاره به تأکیدات مقام‌معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر اجرای رزمایش کمک مؤمنانه در راستای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و کم‌درآمد جامعه می‌گوید: «با هماهنگی مسئولان استانی و همکاری دستگاه‌های اجرایی نظیر کمیته امداد و بهزیستی، بسیج اقدام به تهیه بانک اطلاعاتی افراد آسیب‌دیده ناشی از ویروس کرونا از طریق پایگاه‌های مقاومت بسیج و مساجد و محلات نمود.»


نام شهیدسلیمانی سبب خیر و برکت است


زنجان از جمله استان‌هایی است که در تمام دوران انقلاب و پس از آن حرف‌های زیادی برای گفتن داشته و حضور زنجانی‌ها در همه صحنه‌های نظام و انقلاب به ویژه در ایام شیوع کرونا چشمگیر بوده و است. شهروندان همیشه در صحنه زنجان برای کمک به هموطنان خود به میدان آمده و طی ماه‌های اخیر نیز با کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود به یاری هموطنان نیازمند و محروم این استان رفته‌اند.


سردار کرمی با اشاره به کمک‌های مردمی و خیران زنجان برای حمایت از آسیب‌دیدگان از کرونا می‌گوید: «تا به امروز هر چه از طریق بسیجیان از مردم جذب شده، در بین مردم توزیع شده که این کمک‌های نقدی و غیرنقدی تاکنون بیش از ۹۱ میلیارد تومان ارزش داشته است.»


این مسئول با اشاره به اجرای طرح شهید‌سلیمانی در زنجان تأکید می‌کند: «نام مبارک این شهید بزرگوار همواره سبب خیر و برکت بوده و وحدت‌بخش است.»


فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه این طرح با مشارکت و همکاری نماینده ولی‌فقیه، استاندار، فرمانداران، شهرداران و دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در حال اجراست، می‌گوید: «بسیجیان و رزمندگان شبکه بهداشت در شهر‌ها و مناطق گوناگون به صورت مشترک و به صورت قرارگاهی حضور یافته و به صورت خانه به خانه پیگیر هستند که تمامی این صحنه‌ها تداعی‌کننده صحنه‌های زیبا و تاریخی دوران دفاع‌مقدس می‌باشد.»


سردار کرمی با اشاره به تهیه و توزیع بروشور‌های آموزشی در راستای آگاه‌سازی مردم در خصوص مقابله با ویروس کرونا و همچنین توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی در بین نیازمندان می‌افزاید: «طرح شهیدسلیمانی سبب حفظ روحیه بیماران و کاهش چشمگیر تعداد مبتلایان شده است.» وی ادامه می‌دهد:

«شاید بسته‌هایی که در اختیار افراد قرار می‌گیرد، ارزش اقتصادی زیادی نداشته باشند، ولی وقتی افراد با لباس بسیجی پشت در خانه حضور پیدا می‌کنند و جویای حال افراد خانه شوند، اثرات زیادی در تقویت روحیه مردم با وجود مشکلات معیشتی داشته است.»


این مسئول با اشاره به بهتر شدن وضعیت شیوع کرونا در کشور می‌گوید: «بهتر شدن وضعیت کرونا به معنای از بین رفتن کرونا نیست و مردم باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا غافلگیر نشویم.» سردار کرمی راهکار موفقیت در کنترل کرونا را همکاری مردم می‌داند و می‌گوید: «با اقدامات ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف، رهبری امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، کمک و همکاری مردم و فداکاری کادر درمان و مدافعان سلامت، کشور توانسته است تا حدودی ویروس کرونا را کنترل کند.»

 

با مسئولان

 

ارائه خدمات پزشکی رایگان در مناطق محروم
 
طی یک ماه اخیر و در جهت حمایت از خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا ۱۲۳ بسته معیشتی و بهداشتی به ارزش ۳۶۹ میلیون ریال بین اقشار ضعیف سیستان و بلوچستان توزیع شده است و خدمات رایگان پزشکی و درمانی در مناطق محروم همچنان ادامه دارد.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا و در مدت یک سال اخیر در سیستان و بلوچستان بسیجیان، گروه‌های جهادی پای کار بوده و با انجام اقداماتی مانند ضدعفونی معابر، راه‌اندازی کارگاه ماسک، توزیع رایگان بسته‌های حمایتی، بهداشتی و معیشتی همواره به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند. ارائه خدمات پزشکی و ویزیت رایگان یکی از اقدامات شاخص در طول سال است. در بازه زمانی دی حدود ۳۰۰ نفر از نیازمندان به‌ویژه در مناطق محروم خدمات درمانی رایگان دریافت کردند. همچنین بین ۵۰۰ نفر از بیماران دارو و تجهیزات پزشکی توزیع شد که مجموع ارزش این خدمات ۷۰ میلیون ریال بوده است. توزیع ۶ هزار بسته معیشتی به ارزش ۱۸ میلیارد ریال و ذبح ۳۰ رأس گوسفند به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال از دیگر اقدامات صورت گرفته به شمار می‌رود. در همین راستا ۱۲ زندانی با جمع‌آوری ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از بند آزاد و همچنین۶۰ نفر از شهروندان از خدمات مشاوره حقوقی به ارزش ۱۲۰ میلیون ریال بهره‌مند شدند که این اقدامات در راستای تحقق رزمایش مواسات و همدلی در نقاط مختلف استان صورت گرفته است.
 
سرهنگ علی اکبر جعفری
مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان
 
مرمت ۱۲۰ واحد مسکونی مددجویان به همت جهادگران البرزی
 
جهادگران البرزی تا پایان سال‌جاری ۱۲۰ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان را مرمت و بازسازی خواهند کرد.

چند روز پیش تفاهمنامه‌ای با کمیته امداد امام‌خمینی (ره) استان البرز با موضوع مرمت و ساخت مسکن محرومان با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی منعقد شده است.

به همین منظور بسیج سازندگی در شهرستان‌های تابعه استان با کمیته امداد شهرستان‌ها ارتباط گرفته و به افراد تحت‌پوشش این کمیته برای مرمت منازلشان کمک می‌کنند. از ابتدای سال تاکنون گروه‌های جهادی اقدام به بازسازی و مرمت ۱۰۰ منزل معسرین و نیازمندان کرده‌اند، ولی این تفاهمنامه فقط برای افراد تحت‌پوشش کمیته امداد است.

همچنین تفاهمنامه‌ای با اداره کل فنی و حرفه‌ای استان مبنی بر ارائه آموزش مهارت‌های اشتغال‌محور برای بسیجیان در حوزه‌های مختلف منعقد شده است. در این تفاهمنامه مقرر شده تا افرادی که در کارخانه‌ها فعال هستند، شناسایی و آموزش‌های لازم به آن‌ها ارائه شود؛ ضمن اینکه افرادی که خواهان ورود به حوزه کارآفرینی نیز بوده از این آموزش‌ها بهره‌مند شوند. تفاوت این آموزش‌ها با آموزش‌های گذشته در این است که پیش از این آموزش‌ها در حوزه مهارتی بود، ولی اکنون علاوه بر آموزش باید مدیریت کسب و کار را نیز فرا‌بگیرند تا هر دو در کنار هم شغل را پایدار کند.
 
سرهنگ پاسدار مهران طیران
رئیس بسیج سازندگی استان البرز
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار