کد خبر: 1036423
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۹
هر چه به انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم، تکاپوی اصلاح‌طلبان برای فاصله‌گذاری با دولت روحانی بیشتر می‌شود. در روز‌های اخیر و با مجادله واعظی و خرازی، این فضا تندتر هم شده است. اصلاح‌طلبان می‌گویند روحانی اصلاح‌طلب نبوده و کاندیدای اجاره‌ای اصلاح‌طلبان بوده، واعظی رئیس دفتر روحانی هم می‌گوید شما اگر شانس برد داشتید، عارف را مجبور به انصراف نمی‌کردید.

حالا محمد سلامتی از فعالان اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان گفته: «دولت آقای روحانی به ندرت به پیشنهادات اصلاحی اصلاح‌طلبان توجه کرده است و تقریباً می‌توان گفت که پس از اینکه رأی اصلاح‌طلبان را گرفت، با آن‌ها خداحافظی کرد. نتیجه همه این ضعف‌ها و ندانم‌کاری‌ها، فشار اقتصادی بیشتر به مردم، کاهش اعتبار دولت و از دست رفتن بخشی از پشتوانه مردمی حامی دولت یعنی اصلاح‌طلبان شد...».

اما واقعیت آن است که اغلب مدیران روحانی از اصلاح‌طلبان و برخی از آنان حتی عضو ستاد میرحسین موسوی بوده‌اند، اما تمامیت خواهی اصلاح طلبان از سویی و نیاز آنان به فاصله‌گذاری با دولت ناکارآمد روحانی از سویی دیگر، باعث شده تا چنین سخنانی را بگویند.

سلامتی در ادامه گفته: «چه بخواهیم و چه نخواهیم، جبهه اصلاح‌طلبان تنها سخنگوی طبقات محروم و متوسط و در خدمت آنهاست و هنوز جایگزینی برای آن تعریف نشده است. بنابراین، اگر به فرض جبهه اصلاحات در حمایت از آقای روحانی خطا هم کرده باشد، باید به او فرصت داده شود تا جبران کند». این ادعای او هم طنزی بیش نیست و همه می‌دانند اصلاح‌طلبان پایگاه اجتماعی طبقه متوسط به بالا را دارند. اخیراً هم سعید حجاریان در گفت‌وگویی اذعان کرده بود که اصلاح‌طلبان دغدغه آزادی و دموکراسی دارند و منتقدان‌شان دغدغه نان و امنیت.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
0
0
البته باید به جمله آقای حجاریان نکته به سبک غربی را اضافه کرد که میشه
دغدغه آزادی و دموکراسی به سبک غربی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار