کد خبر: 1036417
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
مدیر کل استاندارد استان مرکزی خبر داد
مدیر کل استاندارد استان مرکزی ازصدور34 گواهی انطباق معیار مصرف انرژی و پروانه کاربرد نشان انرژی در سال 1399 تا کنون در استان مرکزی خبر داد.
 
مدیر کل استاندارد استان مرکزی ازصدور34 گواهی انطباق معیار مصرف انرژی و پروانه کاربرد نشان انرژی در سال 1399 تا کنون در استان مرکزی خبر داد.
 
مهناز جعفریان مدیر کل استاندارد استان مرکزی افزود : سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان مجري استانداردهاي معيار مصرف انرژي در فرآيندهاي توليد می باشد که از اهداف اجرای این استانداردها می توان به کاهش قيمت تمام شده محصولات توليدي و بهینه سازی مصرف انرژي اشاره کرد.
جعفریان در ادامه اظهار داشت : اداره کل استاندارد استان مرکزی با ابلاغ قوانین به مراکز صنعتی مشمول مقررات استاندارد اجباری تعیین معیار مصرف انرژی ، این مراکز را ملزم به اجرای این استاندارد و تعیین معیار مصرف حامل انرژی در خدمات خود نموده است.
وی همچنین خاطر نشان کرد، با مقایسه شاخص مصرف انرژی صنایع کشور با استاندارد های جهانی مشخص می شود که سالانه بخش قابل توجهی از منابع انرژی کشور به دلایل مختلف چون مناسب نبودن شیوه های فناوری، ارزان بودن انرژی و عدم دقت در مصرف مستوجب اتلاف شده و این امر علاوه بر کاهش منابع خدادادی انرژی کشور، افزایش آلودگی و صرف هزینه های سنگین استحصال ، تولید ، انتقال و توزیع انرژی را به دنبال داشته است و یکی از عوامل مهم عدم توانایی رقابت تولید داخلی با محصولات مشابه خارجی است که با انتخاب الگوها و اتخاذ و بکارگیری روش ها و سیاست های درست در مصرف انرژی می توان به بهینه سازی مصرف انرژی در تولید و کسب سهم قابل قبول در بازار های جهانی دست یافت.
   
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر