کد خبر: 1036412
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
نماینده ولی فقیه در لرستان:
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر پایه فرهنگ دینی و قرآنی بنا شده است، گفت: برای توسعه فرهنگ دینی در جامعه باید برنامه ریزی شود.

به گزارش خبرنگار جوان از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، عصر امروز در شورای فرهنگ عمومی لرستان که با حضور معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دفتر امام جمعه خرم‌آباد برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی بر پایه فرهنگ دینی و قرآنی بنا شده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان بر ضرورت توسعه فرهنگ دینی و قرآنی در جامعه تأکید کرد و افزود: در این زمینه باید برنامه ریزی اساسی صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه در شورای فرهنگ عمومی باید توسعه فرهنگ قرآنی را در سطح جامعه تسهیل کرد و بانک اطلاعاتی مفاخر استان تهیه شود، اظهار داشت: هم افزایی در جهت توسعه فرهنگ قرآنی ضرورتی انکارناپذیر است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه ۲۶ فعالیت مربوط به فرهنگ قرآنی در استان تدوین شده است، خاطرنشان کرد: ایجاد کتابخانه های تخصصی قرآنی در لرستان، ساخت مجموعه های مستندی قرآن، برگزاری شب های قرآنی، چاپ کتاب ها با موضوعات قرآنی، ساخت فیلم های کوتاه و مستندات درباره مفاخر فرهنگی و قرآنی، بزرگداشت خدمتگذاران قرآنی، بزرگداشت مفاخر و علمای قرآنی و اقداماتی دیگر در اولویت قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه نموداری از ۲۶ فعالیت فرهنگی و قرآنی برای دستگاه های اجرایی استان در نظر گرفته شده است، تأکید کرد: بخش قرآنی نیز باید در این سفر با تحول مواجه شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان در مرکز استان ۸۰ مسجد با کانون های فرهنگی هنری وجود دارد در توسعه فرهنگ قرآنی باید از این ظرفیت استفاده شود و همچنین در زمینه ظرفیت های حوزه های علمی و دانشجویان علاقمند برنامه ریزی شود.

وی با تأکید بر اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش نگاه ویژه ای به قرآن داشته باشند، گفت: برپایی دین و حاکیمت دین با محوریت قرآن است و نظام اسلامی بر همین پایه بنا شده است و امروز تداوم راه انقلاب و مقابله با توطئه های دشمنان حرکت در مسیر دین است.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی بیان داشت: مردم باید با این نام ها و فرهنگ ها بیش از پیش آشنا شوند و با توسعه فرهنگ دینی و قرآنی در جامعه جوانانی انقلابی و متدین تربیت شود.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار