کد خبر: 1036306
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۹
نتیجه یک نظرسنجی حاکی از این است که نه تنها حزب نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در انتخابات پیش رو نمی‌تواند اکثریت را کسب کند بلکه احتمال شکست حزب وی نیز وجود دارد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: تنش‌ها در دولت رژیم صهیونیستی کار را به جایی کشاند تا روز ۲۳ مارس ۲۰۲۱ (سوم فروردین ۱۴۰۰)، چهارمین انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی طی دو سال گذشته برگزار شود. پیش‌تر زمزمه‌هایی درباره افزایش آرای حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو در انتخابات مطرح شده بود. اما تازه‌ترین نظرسنجی شبکه ۱۳تلویزیون رژیم صهیونیستی حاکی از این است که احزاب ضد نتانیاهو می‌توانند بدون حضور حزب لیکود، به اکثریت پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) و تعداد کرسی‌های لازم برای تشکیل ائتلاف کابینه برسند. بر این اساس، حزب یش‌عتید به ریاست یائیرلاپید ۱۸ کرسی، حزب امید جدید که ریاست آن را گیدئون سعر هم‌حزبی پیشین نتانیاهو بر عهده دارد ۱۴کرسی، حزب یامینا به ریاست نفتالی بنت ۱۰کرسی و دو حزب یهودی افراطی می‌توانند در مجموع ۱۳ کرسی را در اختیار بگیرند. نکته دیگری که دارای اهمیت در این نظرسنجی است اینکه حزب لیست مشترک اعراب نیز می‌تواند در انتخابات جدید ۱۰ کرسی کسب کند. حزب اسرائیل بیتُنا به ریاست آویگدور لیبرمن هم همان شش کرسی را در اختیار خواهد داشت. در صورتی که تمام احزاب ضد نتانیاهو برای مشارکت در انتخابات ائتلاف کنند و یک رهبر مشترک را به عنوان گزینه نخست‌وزیری معرفی کنند، این پیروزی محقق خواهد شد.

حزب بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم وضعیت چندان مطلوبی ندارد و در این نظرسنجی با سقوط یازده پله‌ای، فقط چهار کرسی کنست را به دست آورده است. پیش‌تر نظرسنجی مؤسسه پنلز ریسرچ نشان داده بود که حزب آبی‌وسفید به ریاست گانتس حتی نمی‌تواند یک کرسی هم در پارلمان به دست آورد و از کنست حذف می‌شود. مشارکت در کابینه چرخشی با نتانیاهو و نقش داشتن در شکل‌گیری شرایطی که زمینه را برای برگزاری انتخابات چهارم فراهم کرد، از دلایل افت محبوبیت حزب گانتس اعلام شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار