کد خبر: 1036305
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۹
با نزدیک شدن به دومین استیضاح ترامپ
در پی آشوب‌های ۶ ژانویه (۱۷ دی)، کنگره امریکا همچنان در حصار نیرو‌های گارد ملی و سیم خاردار قرار دارد. بنابر اعلام یک منبع آگاه، دو هفته مانده تا آغاز دادگاه استیضاح رئیس‌جمهور پیشین امریکا، برخی قانونگذاران کنگره نیز تهدید به مرگ شده‌اند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین:  به دنبال حمله به ساختمان کنگره، دادگاه استیضاح دونالد ترامپ در مجلس سنا، روز دو شنبه ۸ فوریه (۲۰ بهمن) آغاز خواهد شد. به این ترتیب او نخستین رئیس‌جمهور امریکا خواهد بود که دو بار استیضاح می‌شود. این در حالی است که سیم خاردار‌ها و موانعی که به منظور برگزاری مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس‌جمهور جدید این کشور، دور تا دور محوطه برگزاری تحلیف قرار داده شده بود، همچنان در این محل قرار دارد. خبر‌گزاری آسوشیتد‌پرس خبر داده که مقام‌های پلیس فدرال (اف‌بی‌آی) در حال بررسی برخی تهدیدات علیه قانونگذاران کنگره هستند. این تهدید‌ها گفتگو‌هایی درباره به قتل رساندن یا حمله به این قانونگذاران در خارج از ساختمان کنگره را شامل می‌شود. این منبع آگاه روز یک شنبه نیز گفته بود که نگرانی‌ها از امکان حمله دوباره معترضان مسلح به کنگره، پلیس را وادار کرده تا هزاران نیروی گارد ملی را در واشنگتن نگه دارد.

ترامپ سرگرم تهیه فهرست مخالفان

روزنامه واشنگتن پست نیز به نقل از برخی منابع مطلع نوشت که ترامپ برای تحت فشار گذاشتن جمهوریخواهان مخالف خود و آن‌هایی که می‌خواهند علیه وی در سنا رأی بدهند، تشکیل حزب میهن‌پرستی را پیگیری می‌کند. از این رو، ترامپ در حال تهیه فهرستی از جمهوریخواهانی است که در دایره مخالفان وی قرار دارند. این فهرست نام جمهوریخواهانی از مجلس نمایندگان را نیز شامل می‌شود. لیز چنی از وایومینگ و تام رایس از کارولینای جنوبی که به استیضاح ترامپ در این مجلس رأی مثبت دادند، از جمله نام‌های این فهرست هستند. نام برایان کمپ فرماندار جورجیا هم در این فهرست دیده می‌شود. همچنین گفته می‌شود که از دیگر اهداف حزب میهن‌پرستی، سناتور لیزا مورکوفسکی از جمهوریخواهان آلاسکا باشد که احتمالاً قصد دارد علیه ترامپ رأی بدهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار