کد خبر: 1036299
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۰
میوه فروشان دوره‌گرد که با نصب اسکیمر کنار دستگاه کارتخوان میلیارد‌ها تومان از پول مردم را به جیب زده‌اند سرانجام با تلاش کارآگاهان پلیس کرج بازداشت شدند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی استان البرز گفت: چندی قبل شکایت‌های مشابهی درباره برداشت‌های غیرمجاز از حساب شهروندان به مأموران پلیس فتا شهرستان فردیس گزارش شد. همه شاکیان در طرح شکایت‌های مشابه به پلیس گفته بودند در حالی که کارت عابربانک نزد خودشان بوده حساب بانکی‌شان خالی شده‌است. یکی از شاکیان توضیح داد: ساعتی قبل در مسیر رفتن به خانه از میوه‌فروش دوره گرد که با وانت پیکان در حال کار بود چند کیلو میوه خریدم و پول آن را با کارت عابربانک پرداخت کردم. کارت و رمزش را به فروشنده دادم و او هم بعد از برداشت پول کارت را به من پس داد. وقتی به خانه رفتم پیامکی برای من ارسال شد که نشان می‌داد همه موجودی حسابم برداشت شده است. اول به سراغ کارتم رفتم که دیدم داخل کیفم است برای همین تصمیم به شکایت گرفتم.

بررسی‌های مأموران پلیس فتا با تحقیق از شاکیان نشان داد که همه آن‌ها گرفتار افراد کلاهبردار شده و موجودی حسابشان توسط کلاهبرداران اسکیمری به سرقت رفته است. از آنجا که همه شاکیان آخرین بار از میوه فروشان دوره گرد خرید کرده‌بودند، بررسی‌های خود را در این باره ادامه دادند. تحقیقات پلیس با بررسی حساب‌هایی که پول‌های برداشت شده به آن واریز شده بود نشان داد که همه پول‌ها به یک حساب مشخص واریز شده است. همچنین مشخص شد که ۲۰۰‌میلیون تومان از پول‌ها در یکی از طلافروشی‌های جنوب کشور برداشت شده است. بعد از به دست آمدن این اطلاعات بود که مأموران پلیس موفق شدند دو نفر از متهمان را شناسایی و بازداشت کنند و حساب بانکی مورد نظر را که ۶۰۰ میلیون تومان موجودی داشت مسدود کنند.
در شاخه دیگری از بررسی‌ها دو متهم مورد تحقیق قرار گرفته و به سرقت‌های سریالی از حساب مشتریان در سراسر کشور اعتراف کردند. یکی از متهمان گفت: ما از مدتی قبل به عضویت باند در آمدیم و با راهنمایی سردسته باند تاکنون موفق به کپی کردن ۲ هزار کارت بانکی شدیم. تحقیقات پلیس نشان داد که سردسته باند از مجرمان سابقه‌دار و سرکرده باند پیچیده اسکیمری است که قبلاً به همین اتهام بازداشت و روانه زندان شده بود. همچنین مشخص شد که متهم از مدتی قبل آزاد شده و سریال سرقت‌هایش را شروع کرده است. با کامل شدن تحقیقات در این باره مأموران پلیس موفق شدند مخفیگاه متهم را در تهران شناسایی و همزمان با دستگیری وی تجهیزات اسکیمر و کارت‌های کپی شده آماده تخلیه را کشف کنند.

متهم در بازجویی‌ها به کلاهبرداری‌های سریالی به این شیوه اعتراف کرد و گفت که به تازگی باندی در یکی از شهر‌های حاشیه‌ای تهران ایجاد کرده و در حال خالی کردن حساب شهروندان بود که بازداشت شد. با اطلاعاتی که متهم در اختیار پلیس گذاشت کارآگاهان موفق شدند در جریان عملیات همزمان هفت عضو دیگر باند را شناسایی و بازداشت کرده و در بازرسی از مخفیگاه آن‌ها تجهیزات اسکیمری را کشف کنند.

در شاخه دیگری از تحقیقات متهمان در بازجویی‌ها اعتراف کردند که به شیوه اسکیمری ۲ میلیارد تومان از حساب ۲ هزار نفر برداشت کرده‌اند. آن‌ها اعتراف کرده‌اند همزمان با اینکه مغازه میوه فروشی در محل‌های شلوغ اجاره می‌کردند وانت‌های اوراقی را تعمیر و برای میوه‌فروشی دوره گرد از آن استفاده می‌کردند. متهمان دستگاه اسکیمر را کنار دستگاه کارتخوان نصب می‌کردند و زمانی که مشتری کارت و رمز را در اختیار متهمان قرار می‌داد، آن‌ها اطلاعات کارت وی را به کارت‌های خام منتقل کرده و به خاطر اینکه رمز را در اختیار داشتند موجودی آن را برداشت می‌کردند. تحقیقات پلیس همچنین نشان داد اعضای باند برای فریب پلیس کارت‌های بانکی اجاره می‌کردند. متهمان همچنین برای برداشت موجودی حساب‌ها از طریق انتشار آگهی استخدام می‌کردند در سایت دیوار، افرادی را استخدام و بعد از برداشت پول‌ها مخفیگاه خود را تغییر می‌دادند.

سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی استان البرز گفت: تحقیقات برای کشف جرائم بیشتر متهمان همچنان در جریان است. وی گفت: در صورتی که شهروندان خودشان رمز کارت را وارد کنند موجودی حسابشان محفوظ خواهد ماند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار