کد خبر: 1036268
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۵
درخواست سعید جلیلی از رئیس جمهور
۳۸۲ شرکت دولتی به عنوان بازو‌های اجرایی در اختیار قوه مجریه قرار دارد تا این قوه را در جهت انجام وظایف خود یاری رساند؛ دولت مقتدر دولتی است که به جای شعار بتواند از فرصت‌های خود به خوبی استفاده کند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین:به گزارش تسنیم، سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست بررسی بودجه شرکت‌های دولتی، چالش‌ها و ارائه پیشنهاد برای اصلاح آن اظهار داشت: ۳۸۲ شرکت دولتی به عنوان بازو‌های اجرایی در اختیار قوه مجریه قرار دارد تا این قوه را در جهت انجام وظایف خود یاری رساند؛ دولت مقتدر دولتی است که به جای شعار بتواند از فرصت‌های خود به خوبی استفاده کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: بودجه، برنامه مالی کشور است و طبیعتاً وقتی بخش اعظمی از آن در اختیار شرکت‌های دولتی قرار می‌گیرد می‌بایست این شرکت‌ها در تحقق اهدافی نظیر اشتغال و ارزآوری و... نقش خود را ایفا کنند. در شرایط جنگ اقتصادی، این برنامه باید متناسب با نقش‌آفرینی شرکت‌ها در جنگ اقتصادی تنظیم شود و سهم هریک از آن‌ها در انجام وظایفشان روشن باشد.

نماینده رهبرانقلاب در شورایعالی امنیت ملی ضمن اشاره به سخنان رئیس جمهور مبنی بر فرماندهی در جنگ اقتصادی، تأکید کرد: رئیس جمهور که -به گفته خود ایشان- فرماندهی را در جنگ اقتصادی به عهده دارد، می‌بایست نحوه استفاده از فرصت این ۳۸۲ شرکت دولتی را برای مردم بازگو کنند و گزارش عملکرد بدهند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعالیت‌های اقتصادی خارج از مأموریت برخی شرکت‌های دولتی نظیر ایجاد مال‌های تجاری و رستوران لوکس گفت: ضعف در نظارت بر عملکرد شرکت‌ها و عدم شفافیت فعالیت آن‌ها باعث شده بسیاری از کارویژه‌ها متفاوت از اهداف کلی نظام و حتی قوه مجریه صورت بگیرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار