کد خبر: 1036210
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۲
دادستان تبریز:
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی تبریز گفت: هدف اصلی از حبس اصلاح و بازسازگاری اجتماعی مجرمان و فراهم کردن مسیر بازگشت عزتمندانه آنها به جامعه است.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی تبریز گفت: هدف اصلی از حبس اصلاح و بازسازگاری اجتماعی مجرمان و فراهم کردن مسیر بازگشت عزتمندانه آنها به جامعه است.

بابک محبوب علیلو روز یکشنبه در نشست هماهنگی طرح پایش و غربالگری زندانیان استان با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح کاهش جمعیت کیفری و ساماندهی زندانیان بر اساس سیاست های تحولی قوه قضائیه است، افزود: باید توجه داشت که فلسفه اصلی حبس زندانیان، اصلاح، بازسازگاری اجتماعی مجرمین و فراهم کردن مسیر بازگشت عزتمندانه آنها به جامعه است.

وی تحقق این مهم را منوط به اجرای برنامه های فرهنگی، تربیتی، اصلاحی و اهتمام ویژه به فعالیت های قرآنی و فرهنگی با تعامل و هم افزایی دادیاری ناظر زندان و مسئولان فرهنگی دانست.

محبوب علیلو با تاکید بر اینکه سیاست های تشویقی در بعد معنوی و مادی در افزایش علاقمندی و ترغیب شرکت بیشتر مددجویان در برنامه های اصلاحی و تربیتی نقش موثری دارد، ادامه داد: باید زندانیان توجه و ارزش گذاری مسئولان را در خصوص مشارکت در برنامه های قرآن و فرهنگی هنری را لمس کنند و در سریع ترین زمان ممکن نتیجه فعالیت های فرهنگی از قبیل اعطای مرخصی، عفو و بخشودگی را دریافت کنند.

وی با مثبت ارزیابی کردن برنامه های اصلاحی و تربیتی وضعیت زندان تبریز، اضافه کرد: با توجه به نزدیکی سالگرد ایام پیروزی انقلاب اسلامی ضرورت دارد برنامه ریزی مناسبی برای اجرای برنامه های هنری و فرهنگی مناسب ایام دهه  مبارک فجر ارائه شود.

محبوب علیلو اضافه کرد: بر اساس این طرح افرادی که مستحق استفاده از نهادهای ارفاقی و تاسیسات حقوقی بوده اند جزو اولویت کاری قرار گرفته و در خصوص انتقال عده ای از زندانیان به شهرهای محل سکونتشان وفق ماده ۵۱۳ قانون مجازات اسلامی اقدام فوری انجام شده است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر