کد خبر: 1036206
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی، ترافیک را اصلی‌ترین دغدغه تبریز در هنگام وقوع بحران‌هایی همچون سیل و زلزله دانست و گفت: باید یک بار برای همیشه، برای جلوگیری از ترافیک‌های شدید احتمالی در مواقع بحران، چاره‌ای اساسی بیندیشیم.

محمدباقر هنربر  در گفت‌وگوی خبری، افزود: در تبریز وقوع بسیاری از بلایای طبیعی متصور است؛ اما از نظر وقوع زلزله و سیل، آذربایجان شرقی جزو سه استان حادثه خیز کشور به حساب می‌آید.

وی ادامه داد: درصدد تجهیز امکانات امداد هوایی پایگاه هوایی نیروی زمینی ارتش (هوانیروز) در تبریز هستیم تا بهتر از قبل امکان خدمات رسانی داشته باشد.

هنربر از برنامه ریزی استان برای استقرار دائمی بالگرد امداد و نجات هلال احمر در تبریز خبر داد و اظهار داشت: این بالگرد در حال حاضر، ۱۵ روز در ماه در تبریز مستقر است تا در مواقع اضطراری خدمات رسانی کند.

وی از ترافیک احتمالی تبریز در مواقع بحرانی به عنوان یکی از جدی ترین دغدغه‌های مشترک تمامی دستگاه‌ها نام برد و گفت: پیش‌بینی‌هایی برای امدادرسانی سریع در شرایط موجود داریم که احداث ۱۰ پد بالگرد در ۱۰ نقطه شهری تبریز از جمله این اقدامات است و همچنین از شهرداری درخواست کرده‌ایم که تعداد این پدها را بیشتر هم کند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی اظهار کرد: این یک واقعیت است که باید برای مدیریت ترافیک نگران‌کننده تبریز یک نقشه اساسی بکشیم وگرنه با ترافیک‌های شدید داخل شهر در مواقع بحران مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به احداث بسیاری از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تبریز در بافت مرکزی شهر نیز اشاره کرد و گفت: باید هر یک از بیمارستان‌ها پد بالگرد داشته باشند تا در مواقع ضرورت و بحران، مورد بهره برداری قرار گیرند.
 
هنربر اظهار کرد: همه بیمارستان‌ها باید پد بالگرد داشته باشند تا اگر بحرانی به وقوع پیوست، مصدومان را با استفاده از ظرفیت امداد هوایی به سرعت به این مراکز منتقل کنیم.

وی بر ضرورت تجهیز کامل بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شهرستان‌های استان اشاره کرد و افزود: اگر بیمارستان‌های شهرستان‌ها از تجهیزاتی مانند ام آر آی و سی تی اسکن مجهز و کادر درمان متخصص در رشته های گوناگون بهره مند باشند، نیازی به مراجعه به بیمارستان های تبریز نیست ولی متاسفانه بیمارستان‌های ما در برخی از شهرستان‌ها امکانات محدودی دارند و تجهیزاتشان متناسب با جمعیت­شان نیست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر