کد خبر: 1036125
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵

رپورتاژ آگهی/ جک سقفی ابزاری است که یک قلم ساختمانی را با تحمل فشار نسبتاً زیاد بالا نگه می دارد. این مکانیزم می تواند برای نگه داشتن سقف تازه نصب شده، جایگزینی یک پایه پوسیده شده، پشتیبانی از یک تنه درخت برای اتصال مناسب آن و یا حتی نگه داشتن یک دیوار در محل با پایه تخته سه لا در حالی که با فوم برای نصب آن بر دیوار اقدام شده است، به کار رود. از جک سقفی حتی برای نگه داری موقت قطعات تخریب شده سقف با فشار کم  استفاده می شود.

 این ابزار در حالت عادی می تواند نزدیک به دو هزار پوند نیرو اعمال کند، گرچه احتمالاً فقط نیمی از آن عملا قابل اجراست. نقطه ضعف آن قدرت خرد شدن / فروپاشی قطعه در انتها است. پکیج های کابل، وینچ و بلوک ها  با درجه بندی های متنوعی از طریق مجموعه ما یعنی مدرن سازان در اختیار مشتریان گرامی قرار می گیرد.

جک سقفی معمولاً برای پروژه های ترمیم پایه استفاده می شود. آنها در اصل ستونهای فولادی تلسکوپی هستند که در زیر کار نصب می شوند تا به مانند جک عمل نموده و پشتیبانی دائمی از افتادگی تیرچه های کف را فراهم می کنند. این ستون های فولادی مستحکم، که قادر به تحمل فشار حداکثر 60 هزار پوندی هستند، در قسمت بالا دارای جک هایی از نوع پیچی می باشند، به طوری که با قرار گرفتن در جای خود، می توان آنها را به تدریج افزایش ارتفاع داد تا یک تیر آهن افتاده را بلند کند.

جک سقفی و مزایای آن

جک سقفی در برخی موارد، مانند یک پایه جک برای بلند کردن کف افتاده در پایین ترین نقطه خود مورد نیاز است. در بیشتر موارد، دو پایه کفایت می کند. این ترکیب ها برای پشتیبانی از یک قطعه سنگین الوار است که نه فقط یک تیرچه، بلکه کل قسمت سقف را بالا برده و از آن پشتیبانی می کند. هنگامی که مشخص شد کف یا پایه های بتنی از مقاومت کافی برخوردار هستند، ستون های جک مستقیماً در زیر تیرچه یا تیر پشتیبانی قرار می گیرند. سپس هر سه چهار روز در طی چند هفته افزایش ارتفاع می یابند تا سقف در سطح مطلوب قرار گیرد.

این نکته بسیار مهم است که جک ها قبل از اینکه ساختار به صورت کامل جا بیفتد، خیلی سریع بالا نروند. خیلی سریع بالا بردن کف می تواند باعث ایجاد ترک و آسیب به دیوارها و ساختار باقیمانده خانه، حتی گاهی لوله های آب و فاضلاب شود. فرآیند مشابهی را می توان در فضاهای موجود در زیر سقف های ساختمان اجرا کرد.  جک سقفی (پست جک) به منظور پشتیبانی بهینه از کف های شیب دار و سطوح و سقف های بالاتر از فضای ساختمان و زیرزمین طراحی شده اند. این ابزار آلات پشتیبانی قابل تنظیم و مکمل با ظرفیت بسیار بالای 60،000 پوند را فراهم می کنند. پست جک مزایای زیادی دارد، از جمله:

نصب سریع
پشتیبانی بهینه
راه حل مقرون به صرفه برای جلوگیری از سقوط
در برابر خوردگی محافظت می شود
ظرفیت بالا

یکی دیگر از کاربرد های جک سقفی در تونل هاست. اگر تونل فقط برای یک دوره کوتاه مدت نیاز به تقویت داشته باشد و قصد ساخت سازه های مقاوم تری در داخل تونل یا ترانشه باشد، اجاره جک و تخته از یک شرکت تهیه تجهیزات مانند مجموعه مدرن سازان معمولاً مقرون به صرفه است. همچنین، اگر مطمئن نیستید که چه نوع جک ساختمانی برای کار در حال انجام بهتر است، این شرکت می تواند برای یافتن تجهیزات ایده آل مورد نیاز به شما کمک کند.

گروه صنعتی مدرن سازان تولید کننده جک سقفی و قالب فلزی بتن

با جک سقفی بیشتر آشنا شویم

قالب فلزی بتن

هرکسی که در یک شهر بزرگ قدم بزند احتمالاً متوجه سازه های بتنی بی شماری می شود، از پل ها گرفته تا ساختمان ها و حتی جاده ها. برای ایجاد همه آن اشکال بتنی، سازندگان باید از قالب فلزی بتن یا در بعضی موارد از قالب های تخته سه لا استفاده کنند. قالب در اصل یک ساختار موقتی است که در آن می توان بتن را ریخت و در حین قرار گرفتن محکم کرد. قالب فولادی دارای صفحات بزرگ فولادی است که همراه با میله ها و پیچ های نگهدارنده شناخته می شوند. استفاده از فولاد انتخاب خوبی برای سازندگان است زیرا در طی فرآیند آماده سازی بتن، فولاد خم نمی شود، تاب نمی یابد و یا از بین می رود. قالب فلزی بتن در کنار جک سقفی نیز به اندازه کافی مقاوم است که در برابر وزن مقادیر بیشتری از بتن مقاومت می کند. اگرچه قالب تخته سه لا ممکن است برای پروژه های کوچکتر مناسب باشد، اما این امکان وجود دارد، نتواند در برابر وزن بیشتری مقاومت نموده و در نتیجه منجر به تاب خوردگی، شکاف ، ترک خوردگی یا خرابی کامل فرم کار شود.

فولاد عمدتا مقاوم است و بتن معمولاً به صفحات فولادی نمی چسبد. این صفحات فولادی همچنین می توانند روی هم قرار گرفته و سازه های بلندتری ایجاد کنند. ممکن است بهم پیوسته باشند و در برخی پروژه ها می توانند صفحات را برای ثبات بیشتر در کنار هم نگه دارند با این وجود، نکته منفی در مورد قالب فولاد ، وزن است: بالا بردن صفحات در جای خود دشوار است، به این معنی که ممکن است برای قرارگیری صحیح صفحات، ماشین آلات سنگین لازم باشد.

گروه صنعتی مدرن سازان تولید کننده جک سقفی و قالب فلزی بتن

قالب فلزی بتن

جک ساختمانی

جک ساختمانی در محدوده ظرفیت های حداکثر 1000 تنی عمل می کنند. آنها مجهز به یک سر مفصل گردنده بوده و قادر به عدم انطباق جزئی سطح جک و حرکت چرخشی بعدی سازه هستند. مکانیزم قفل تعبیه شده به شما اجازه می دهد تا پس از اتمام تنظیم فشار وارده، سیستم هیدرولیک برداشته شود و جک را در برابر حرکت و تداخل پیش بینی نشده محکم نگه دارد. همچنین در مواردی مانند تعویض بلبرینگ پل ها و ساخت سطوح کشویی الاستومر، که به سر جک امکان سازگاری حرکت ساختاری عمودی و افقی محدود را می دهد نیز کاربرد دارد.

چندین عامل وجود دارد که باید قبل از استفاده از جک ساختمانی در نظر گرفته شود.  مواردی مانند یاتاقان هایی که از مراحل پیشرفته خوردگی رنج می برند، که می تواند بر ثبات جک و سازه تحمیل شده بر آن تأثیر بگذارد. از آنجایی که استفاده از جک به معنی نگه داری و پشتیبانی از ساخت و ساز است، در نتیجه نیاز به مکانیزم های جانبی ساخت و ساز ساختمانی و به ویژه روشها و دستگاههایی برای ساخت سریع و اقتصادی ساختمانها دارد که دارای سقف های بتنی و روکش های میانی هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار