کد خبر: 1036098
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهرداری پایتخت از منابع عمومی کشور بی‌بهره بوده است گفت:‌مطالبات شهرداری توسط وزیر اقتصاد بلوکه شده است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: سیدحسن رسولی عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر پس از ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران توسط حناچی اظهار داشت: تحقق ۷۳ درصد بودجه شهرداری تهران در شرایطی اتفاق افتاده است که شهرداری به صورت مطلق از منابع عمومی کشور در اداره شهر بی‌بهره بود.

وی افزود: شهرداری نه تنها از دولت کمکی دریافت نکرده بلکه حتی مطالبات توسط نوبخت وزیر اقتصاد و رئیس خزانه بلوکه شده است در چنین شرایط این عملکرد که نشان‌دهنده همکاری شورا و شهرداری است قابل تقدیر بوده است.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: طی سال گذشته دو بسته محرک اقتصادی برای شرایط سخت کرونایی تصویب شد و طی این مدت به شدت درآمد‌ها کاهش و هزینه‌ها افزایش یافته است.

رسولی تصریح کرد: تا امروز ۴۰ هزار میلیارد تومان بودجه سال ۹۹ که ۱۰ هزار میلیارد تومان آن متعلق به شرکت‌ها و ۳۰ هزار میلیارد تومان هم برای خود شهرداری اختصاص یافته تقریباً ۷۳ درصد آن محقق شده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم با قولی که شهرداری تهران داده با فعال کردن تحقق بودجه غیرنقد تا پایان اسفند میزان تحقق بودجه را به ۹۰ درصد برسانیم.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: حتی یک یورو ارز برخلاف وظیفه تأمین ۵۰ درصدی هزینه‌های ارزی توسط دولت به مترو داده نشده است و حق مسلم شهرداری تهران از محل ۶۰ درصد درآمد‌های ناشی از وصول جرائم راهنمایی و رانندگی نیز به حساب شهرداری واریز نشد.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار