کد خبر: 1036094
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
یک گروه موسوم به «الوعد الحق» در عراق، در بیانیه‌ای اعلام کرد، حمله پهپادی شنبه به پایتخت عربستان سعودی کار این گروه و در انتقام خون شهدای انفجارهای تروریستی بغداد بوده است.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: یک گروه عراقی اعلام کرد که حمله شنبه به پایتخت عربستان سعودی کار آن بوده و «در انتقام خون شهدای انفجارهای تروریستی بغداد» بوده است.

گروه موسوم به «الوِیة الوعد الحق» [تیپ‌های وعده حق] عراق بامداد یکشنبه در بیانیه‌ای رسماً مسئولیت عملیات دیروز شنبه در آسمان شهر «ریاض»، پایتخت عربستان سعودی را بر عهده گرفت.

ائتلاف متجاوز به یمن به رهبری عربستان سعودی ظهر دیروز شنبه (به وقت تهران) مدعی شد که «یک هدف متخاصم» را در آسمان شهر ریاض رهگیری و منهدم کرده است.

این ائتلاف به نوع حمله (پهپادی یا موشکی) اشاره‌ای نکرد ولی انصارالله یمن را متهم به انجام این حمله کرد اما سخنگوی نیروهای مسلح یمن در واکنش به این ادعا، آن را مطلقاً رد کرد و گفت: «نیروهای مسلح یمن طی ۲۴ گذشته هیچگونه عملیات هجومی علیه متجاوزان نداشته‌اند».

 

گروه ألویة الوعد الحق (تیپ‌های وعده حق) در کانال تلگرامی خود با انتشار بیانیه‌ای نوشت: «پس از زیاده‌ خواهی و اصرار اعراب خلیج [فارس] بر جنایت در حق ملت‌های منطقه و ادامه حمایت‌های آن‌‌ها از باندهای تبهکار داعش و گروهک‌های تکفیری که دستانشان به خون بی‌گناهان آغشته شده، ما فرزندان شبه جزیره عرب به وعده خود عمل کرده و پهپادهای رعب و وحشت را به پادشاهی آل سعود فرستادیم و دژهای آنها در کاخ الیَمامه و اهداف دیگر را در ریاض هدف قرار دادیم».کاخ یمامه محل اقامت شاه و ولی‌عهد عربستان سعودی است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار