کد خبر: 1036043
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۳
قطب‌الدین صادقی در گفتگو با «جوان»:
وضعیت عمومی سالن‌های تئاتر مناسب حضور تماشاگران در این دوران سخت نیست. هنوز سالن‌های تئاتری اروپا که استاندارد‌های لازم را دارند، تعطیل است و به نظرم در این شرایط باید به فکر جان مردم باشیم.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: قطب‌الدین صادقی کارگردان و بازیگر سرشناس با بیان این مطلب درباره بازگشایی سالن‌های تئاتر به «جوان» گفت: نباید عجله کنیم و نباید طوری سالن‌ها را بازگشایی کنیم که عجولانه باشد و باید حساب شده و با برنامه دقیق عمل کنیم.

این کارگردان ادامه داد: فکر نمی‌کنم مردم به این زودی اعتماد کنند و در این شرایط بروند تئاتر ببینند، چون دلشان می‌خواهد خیالشان از بابت ایمنی راحت باشد. تئاتر دیدن خیال راحت می‌خواهد و اگر قرار باشد با ریسک و دلهره توأم باشد، فایده‌ای ندارد و به عبارتی دیگر به استرس و خطرپذیری آن نمی‌ارزد.

کارگردان «سی‌مرغ سیمرغ» درباره ارتباط بازگشایی سالن‌های تئاتر با حمایت از اهالی تئاتر گفت: الان در اروپا و کشور‌های دارای تئاتر مثل فرانسه، انگلیس و آلمان دولت از تئاتر حمایت مالی گسترده‌ای انجام داده است و در آلمان و انگلیس به فعالان تئاتر ماهانه در این دوران تعطیلی حقوقی پرداخته می‌شود که نصف حقوق ایام عادی است که تئاتر کار می‌کنند.

صادقی افزود: در همان ماه اول تعطیلی‌های اخیر در آلمان ۵ هزاریورو به تمام کسانی که سابقه هنری اعم از عکاس، بازیگر، شاعر، خبرنگار و کارگردان و... دارند پرداخت شد و این‌ها الگو‌های خوبی است برای آن‌ها که داعیه خدمت به اهالی تئاتر را دارند. کارگردان «هفت قبیله گمشده» درباره اعتراضات اخیر اهالی تئاتر و نشست آن‌ها با نمایندگان مجلس عنوان کرد: هر نوع اقدام مسالمت‌آمیز در این باره که بتواند نظر افکار عمومی را نسبت به مشکلات بچه‌های تئاتر جلب کند مؤثر و کاراست. شاید همین اعتراضات تلنگری به مسئولان باشد و به فکر چاره‌ای باشند. طبیعی است که مردم در انتخاب میان تئاتر و سلامت خود و خانواده‌شان دومی را انتخاب کنند.

این کارگردان ابراز امیدواری کرد: هنر تئاتر هنرمندان بزرگی دارد که می‌توانند کارکرد فرهنگی وسیعی داشته باشند و امیدواریم با توجه به خواسته‌های آن‌ها به ارتقای فرهنگی کلیت جامعه کمک کنیم. برگزاری جشنواره تئاتر فجر می‌تواند امیدواری‌ها برای رونق دوباره تئاتر را زنده کند و ممکن است این هنر را از این کسالتی که به آن مبتلا شده تا اندازه‌ای نجات بدهد. تئاتر به دلیل ریشه و اصالتی که دارد به طور قطع از این شرایط خود را نجات خواهد داد، اما برای رسیدن به این منظور صبر و درایت حرف اول را می‌زند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار