کد خبر: 1036041
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰
تازه‌ترین خبر‌های جشنواره سی‌و‌نهم فجر از ارائه دوباره فیلم «شیشلیک» به شورای پروانه ساخت برای بازبینی مجدد این فیلم جهت حضور در جشنواره حکایت دارد.
فرزین ماندگار
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: پیشتر و در سال‌های نه چندان دور فیلم‌های سینمای ایران برای حضور در جشنواره فجر نیازی به عبور از فیلتر شورای پروانه ساخت نداشتند و همین باعث می‌شد اشتیاق زیادی برای تماشای فیلم‌ها در این رویداد ایجاد شود، اما چند سالی است که سازمان سینمایی ارشاد، حضور فیلم‌ها در فجر را منوط به دریافت مجوز از شورای پروانه ساخت کرده است و همین باعث می‌شود برخی آثار اول اصلاح شوند و بعد از آن مجوز حضور در جشنواره را به دست آورند. شیشلیک ساخته محمدحسین مهدویان یکی از این آثار است که دیروز اعلام شد پس از دو رفت و برگشت برای بار سوم به شورای پروانه نمایش ارجاع شده است.

اصلاحیه‌های این فیلم سینمایی بیشتر ناظر بر برخی دیالوگ‌ها بوده و یکی از سکانس‌های پایانی فیلم هم با نظر شورای پروانه نمایش نیاز به اصلاح داشته است. این اصلاحیه‌ها اعمال شده و نسخه جدید فیلم امروز تحویل شورای صدور پروانه نمایش می‌شود.

محمدمهدی طباطبایی‌نژاد، دبیر جشنواره سی‌ونهم فیلم فجر درباره آخرین وضعیت این فیلم در کنار فیلم «قاتل و وحشی» به کارگردانی حمید نعمت‌الله به مهر گفته بود: دو فیلم «قاتل و وحشی» و «شیشلیک» نکاتی داشته‌اند که مراحل صدور پروانه نمایش آن‌ها هم در حال انجام است. ممکن است اصلاحیه‌هایی به آن‌ها وارد شود. نظر نهایی تا یک‌شنبه (امروز) اعلام می‌شود.

باید دید آیا با اعمال اصلاحات، مشکل این فیلم سینمایی برای حضور در جشنواره سی‌ونهم برطرف خواهد شد یا به دلیل صادرنشدن پروانه نمایش، حضور پی‌درپی محمدحسین مهدویان در جشنواره‌های فیلم فجر از سال ۹۴ تاکنون، در آستانه متفاوت‌ترین دوره جشنواره فجر، متوقف خواهد شد.

در صورت صدور پروانه نمایش، این فیلم امروز در جدول اکران داوران فجر قرار می‌گیرد و در صورتی امکان ورود به جدول اکران عمومی جشنواره را به دست می‌آورد که بتواند نظر داوران را برای نامزدی حداقل در یک رشته جلب کند.

فیلم سینمایی «شیشلیک» را محمدحسین مهدویان بر اساس فیلمنامه‌ای از امیرمهدی ژوله کارگردانی کرده است و بازیگران اصلی آن رضا عطاران و پژمان جمشیدی از چهره‌های شاخص سینمای کمدی ایران در سال‌های اخیر هستند.

تمرین برای اکران‌های مردمی فجر

خبر دیگر در مورد جشنواره سی‌و‌نهم فیلم فجر درباره اکران‌های مردمی احتمالی جشنواره است. غلامرضا فرجی مدیر پخش مؤسسه بهمن سبز با بیان اینکه فروش «دیدن این فیلم جرم است» خوب بوده است، عنوان کرد که این تجربه، تمرینی برای میزبانی بخش مردمی جشنواره فیلم فجر است.

غلامرضا فرجی، مدیر پخش «بهمن سبز» درباره آخرین وضعیت فروش فیلم سینمایی «دیدن این فیلم جرم است» به کارگردانی رضا زهتابچیان در سینما‌ها گفت: فروش این فیلم روز به روز در حال رشد است، به طوری که در دو روز آخر هفته پرفروش‌ترین روز‌های اکران را داشتیم.

وی افزود: فروش در این دو روز بیش از ۸۰میلیون تومان بود که عدد بسیار قابل توجهی در دوران کروناست. مجموع فروش «دیدن این فیلم جرم است» هم اکنون از مرز ۴۰۰میلیون تومان عبور کرده است.

فرجی با اشاره به استقبال خوب مخاطبان از این فیلم بدون تبلیغات شهری و تلویزیونی گفت: تاکنون بیش از ۳۰هزار تماشاگر به تماشای این فیلم نشسته‌اند، در حالی که تاکنون هیچ تیزری برای این فیلم از تلویزیون پخش نشده و امیدواریم طی روز‌های آتی با مساعدت رسانه ملی این حمایت انجام شود.

وی عنوان کرد: وضعیت نسبت به تیرماه و بازگشایی اولیه سینما‌ها تغییر بسیاری کرده است و موج تازه‌ای از بازگشت سینمادوستان به سینما را شاهدیم. شب گذشته در اکثر سانس‌های پردیس‌های تهران با تکمیل ظرفیت مواجه بودیم. فروش و استقبال در شهر‌های مشهد، اصفهان و تهران بسیار مطلوب است و می‌تواند معیار خوبی برای امکان‌سنجی برگزاری مردمی جشنواره فجر و تمرینی برای اجرای پروتکل‌های بهداشتی باشد.

مدیر پخش «بهمن سبز» ادامه داد: کمتر کسی انتظار این میزان استقبال را داشت، وضعیت سینما‌ها رو به بهبود است و در صورت اطلاع‌رسانی عمومی درست و اکران فیلم‌های جذاب، می‌توان به رونق دوباره سینما‌ها امیدوار بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار