کد خبر: 1036038
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۶
حملات مرگبار روز پنج شنبه در بغداد نشان داد تلاش‌ها برای جان دادن دوباره به تروریست‌های تکفیری در این کشور بحران‌زده شدت گرفته است تا همزمان با روی کار دولت جو بایدن که در واقع ادامه دولت داعش‌ساز باراک اوباماست، گفتمان لزوم خروج امریکایی‌ها از عراق هر چه بیشتر زیر سؤال رود. به خصوص که حملات به شکل‌های مختلف به خود امریکایی‌ها در حال پیگیری است، اگرچه تلفاتی در کار نیست. با این حال سخنگوی جنبش النجبا با اشاره به برنامه‌ریزی تروریست‌های داعشی برای نفوذ به عتبات مقدسه به رژیم‌های پشتیبان تروریسم تکفیری هشدار داد که مقاومت جنگ را به زمین خودشان خواهد کشاند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: واکنش‌ها به دو حمله انتحاری-تروریستی روز پنج شنبه در میدان الطیران در مرکز شهر بغداد که به کشته شدن ۳۲ عراقی و زخمی شدن ۱۱۰ نفر دیگر منجر شد، ادامه دارد. سخنگوی مقاومت اسلامی نجبا در گفتگو با شبکه الاتجاه عراق اعلام کرد این جنبش اطلاعاتی در دست دارد که ثابت می‌کند گروه تروریستی داعش در حال بازیابی خود است. «نصر الشَمَّری» ضمن عرض تسلیت به خانواده جان‌باختگان عملیات تروریستی اخیر در بغداد، با استناد به داده‌های اطلاعاتی هشدار داد: داعش به‌دنبال هدف قرار دادن نجف، کربلا و پایتخت است. هم‌اکنون تروریست‌ها در منطقه کمربند بغداد مشغول آماده‌سازی دو خودروی انتحاری هستند. از پنج عنصر انتحاری، تنها دو نفر خود را منفجر کردند و سه نفر دیگر هنوز زنده‌اند. وی با انتقاد از عجز دولت در مهار تروریست‌ها تأکید کرد: ما در مقاومت اسلامی نجبا اطلاعاتی در دست داریم و آماده همکاری با دستگاه‌های امنیتی هستیم. الشمری در ادامه از تلاش تروریست‌ها برای رسیدن به کربلا از طریق صحرای الانبار خبر داد و خاطرنشان کرد‌: یکی از دو عامل انتحاری عملیات اخیر، از مرز سوریه و درست از نقطه‌ای به خاک ما نفوذ کرد که در اقدامی شبه‌عمد، یگان‌های عراقی از آن نقطه جابه‌جا شده بودند! الشمری در پایان با لحنی تهدیدآمیز، تصریح کرد: امنیت کشور و حفظ جان شهروندان عراقی، خط قرمز ماست. گروه‌های مقاومت اسلامی جنگ را به زمین کسانی می‌برند که می‌خواهند عراق را به آتش بکشند.

همچنین محمد محیی، سخنگوی کتائب حزب‌الله عراق در گفتگو با شبکه تلویزیونی «المسیره» تأکید کرد که انفجار‌های روز پنج‌شنبه بغداد با محور شرارت امریکایی - صهیونیستی - سعودی در ارتباط است که از باند‌های داعش و گروه‌های تکفیری حمایت می‌کنند. سخنگوی کتائب حزب‌الله عراق ادامه داد که این انفجار‌ها در چارچوب تلاش برای اجرای مقاصد امریکا در منطقه و تلاش برای باقی نگه داشتن نیرو‌های امریکایی در عراق به بهانه‌های امنیتی صورت گرفته است. وی بیان کرد که انتقال نبرد به داخل عراق هدف عربستان در چارچوب طرح سازش امریکایی موسوم به «نقشه راه» به منظور پیشبرد روند عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی است. محیی اضافه کرد: عراق با مرحله جدیدی از تقابل روبه‌رو است و باید در برابر آن ایستاد و این نبرد به درون خانه کسانی خواهد رفت که آن را شعله‌ور کردند. وی اظهار داشت: گروهک‌های تروریستی در پایگاه‌های امریکا در داخل سوریه یا در مرز سوریه و عراق یا مرز‌های اردن و عراق آموزش می‌بینند.

حملات بی‌تلفات به امریکایی‌ها

در شرایطی که همیشه قربانی اصلی تروریست‌ها در عراق مردم این کشور بوده‌اند، حملات مشکوکی هم به کاروان‌ها و محل تجمع امریکایی‌ها البته بدون تلفات صورت می‌گیرد که کارشناسان معتقدند در سناریوی عربی- صهیونیستی قرار است در نهایت به عنوان بهانه‌ای برای تداوم اشغال عراق توسط امریکا استفاده شود. اداره اطلاع رسانی امنیتی عراق روز شنبه از شلیک سه راکت به سمت فرودگاه بین‌المللی بغداد خبر داد و اعلام کرد که دو راکت به خارج از فرودگاه و سومی به منطقه «کوی الجهاد» اصابت کرده است. در بیانیه اداره اطلاع‌رسانی امنیتی عراق تنها از خسارات مادی خبر داده شده است.

قبلاً یک منبع امنیتی اعلام کرده بود که سامانه «سی‌رام» امریکا با راکت‌های شلیک شده به اطراف فرودگاه بغداد مقابله کرده و برخی منازل نزدیک به فرودگاه بر اثر راکت‌های شلیک شده از این سامانه خسارت دیده‌اند. در چنین شرایطی براساس گزارش کانال خبری «صابرین» روز‌های جمعه و شنبه شش حمله به کاروان‌های لجستیک نظامیان امریکا صورت گرفته که در نوع خود بی‌سابقه است، اما همچنان گزارشی از تلفات امریکایی در دست نیست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار