کد خبر: 1036016
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۲
هفته دوازدهم لیگ برتر، اوج از هم‌گسیختگی و بی‌برنامگی سازمان لیگ فوتبال
در ادامه رقابت‌های هفته دوازدهم لیگ برتـر، عصر دیروز تیم‌های گل‌گهر و استقلال مقابل تراکتور و سایپا قرار گرفتند که در این دیدار‌ها گل‌گهر ۲‌بر یک به تراکتور باخت تا به نوعی ثابت کند که تمام نتایج هفته‌های ابتدایی لیگ اتفاقی بوده است. استقلال هم در روزی که می‌توانست با پیروزی مقابل سایپا صدرنشینی خود را تثبیت و فاصله‌اش را با سایر رقبا بیشتر کند، یک‌بر‌صفر به شاگردان ابراهیم صادقی باخت تا در امتیاز ۲۲ باقی بماند.
فریدون حسن
سرویس ورزشی جوان آنلاین: باید به برنامه‌ریزان لیگ برتر آفرین گفت، چراکه فقط در لیگ ایران و نه در هیچ لیگ فوتبال دیگری نمی‌توانید پیدا کنید که بازی‌های یک هفته در دو هفته برگزار شود و تازه بعد از گذشتن ۱۲ هفته هنوز هم تعداد بازی‌های تیم‌ها مساوی نباشد، آن هم در حالی که تیم‌ها فقط درگیر مسابقات لیگ هستند و رقابت دیگری ندارند.

برنامه‌ریزی فوق‌العاده!

کافیست یک نگاه به جدول رده‌بندی لیگ بیندازید تا متوجه شوید اوضاع چگونه است. هفته دوازدهم رقابت‌ها، چهارشنبه هفته قبل آغاز شد، دیروز با دو بازی ادامه پیدا کرد و اگر زمین و آسمان و ماه و خورشید دست به دست هم بدهند، دوشنبه با برگزاری سه دیدار دیگر به پایان می‌رسد. حالا بگویید اگر این اوج بی‌برنامگی نیست، پس چه چیز دیگری می‌تواند باشد. لیگ برتر این روز‌ها در شرایطی دنبال می‌شود که یک تیم بعد از انجام یک مسابقه باید حداقل یک هفته و بعضاً هشت تا ۱۰ روز صبر کند تا بازی بعدی از راه برسد. به این ترتیب نباید توقع داشت که تیم‌ها در شرایط مسابقه قرار بگیرند و زیبا بازی کنند، اتفاقی که شاهد آن هستیم و معمولاً بازی‌های دلچسبی نمی‌بینیم. این در حالی است که در لیگ‌های دیگر کشور‌ها تیم‌ها در فاصله زمانی سه روزه هم در رقابت‌های لیگ حاضر هستند، هم سوپرجام، هم جام حذفی و هم رقابت‌های قاره‌ای، حالا تصور کنید مسابقات جام حذفی فوتبال ایران هم شروع شود، دیگر باید فاتحه بازی‌های مرتب و منسجم را خواند و تازه این قبل از شروع بازی‌های چهار نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیاست.

سقوط گل‌گهر

با این اوصاف دیروز هفته دوازدهم لیگ برتر در حالی با بازی تیم‌های گل‌گهر و تراکتور ادامه پیدا کرد که چهارشنبه قبل شهرخودرو مقابل نساجی مازندران به پیروزی رسیده بود. ذوب‌آهن در ادامه تساوی‌های خود مقابل نفت مسجدسلیمان هم به تساوی بدون گل رسید و مس رفسنجان نیز ۳ بر ۲ از سد پیکان گذشت. گل‌گهر با امیر قلعه‌نویی شروعی طوفانی داشت، اما این طوفان خیلی زودتر از آنچه تصور می‌شد فروکش کرد تا گل‌گهر صدرنشین تا میانه‌های جدول سقوط کند. در آن سوی میدان تراکتور تا اینجای لیگ نشان داده که هنوز به ثبات نرسیده است، تیمی که بعد از یکی، دو هفته نتیجه‌گیری هفته قبل هیچ حرفی برای گفتن نداشت و در زمین خود به بدترین شکل ممکن باخت. دو تیم با این شرایط مقابل هم قرار گرفتند. در تقابل امیر قلعه‌نویی و مسعود شجاعی که یکی کهنه‌کار رقابت‌های لیگ است و دیگری تازه از راه رسیده، هنوز بازی درست شکل نگرفته بود که اولین شوک به تراکتور وارد شد؛ مصدومیت جدی محمدرضا اخباری دروازه‌بان اول تبریزی‌ها باعث شد شجاعی مجبور به تعویض شود و حبیب عباسی را جانشین او کند. همین شوک باعث شد بازی از همان تب و تاب اندک هم بیفتد. با این حال تراکتور با بهره‌گیری از تجربه و بازیگردانی نفراتی، چون شجاعی و دژاگه نبض بازی را در دست گرفت و در دقیقه ۴۳ با همکاری خوب این دو و ضربه دقیق احسان حاج‌صفی به گل رسید و نیمه اول را پیروز به رختکن رفت. با شروع نیمه دوم، اما این گل‌گهر بود که برای جبران گل خورده جلو کشید و خیلی زود هم نتیجه گرفت. یونس شاکری در دقیقه ۶۴ گل مساوی را زد تا دو تیم همه چیز را از اول شروع کنند. در این شروع دوباره باز هم تراکتور بود که پیش افتاد و در دقیقه ۷۵ توسط عباس‌زاده به گل رسید. گلی که تلاش سیرجانی‌ها برای جبران آن تا پایان بازی مؤثر واقع نشد و گل‌گهر یک شکست خانگی دیگر را هم تجربه کرد.

سایپا ترمز استقلال را کشید

آبی‌ها برای تثبیت صدرنشینی چاره‌ای جز پیروزی برابر سایپا نداشتند. محمود فکری می‌دانست که حتی مساوی هم نمی‌تواند نتیجه خوبی باشد، بنابراین باز هم با سه مهاجم پا به میدان گذاشت و از همان ابتدا هم هجومی ظاهر شد، اما دفاع چندلایه تیم ابراهیم صادقی که از میانه میدان شروع می‌شد کار را برای استقلال سخت کرده بود. سایپا با بستن تمامی راه‌های نفوذ عملاً ارتباط خط میانی و حمله استقلال را قطع کرده بود. این کار باعث شد هرچه زمان جلوتر رفت، قایدی و دیاباته بیشتر متمایل به عقب بازی کنند و استقلال نتواند فشار زیادی روی دروازه سایپا بیاورد.

درست در لحظه پایانی نیمه اول مشاجره دانشگر با داور مسابقه ابتدا یک کارت زرد را نصیب دفاع استقلال کرد، اما دانشگر دست‌بردار نبود تا بعد از سوت پایان این نیمه کار بالا بگیرد که با دخالت نیمکت‌نشینان استقلال مسئله خاتمه یافت. نیمه دوم، اما با داستانی متفاوت شروع شد و این سایپا بود که در یک غافلگیری موفق شد دروازه آبی‌های پایتخت را باز کند. دقیقه ۴۹ بود که حسین مالکی از اشتباه مدافعان استقلال استفاده کرد و سایپا را پیش انداخت. نکته مهم اینکه آبی‌ها بعد از دریافت گل کاملاً عصبی بازی کردند و این فرصت را به حریف دادند تا با حفظ توپ و آرامش بیشتر کار خود را جلو ببرد. سایپا درست مانند نیمه اول تمام منافذ را به خوبی بسته بود و اجازه نمی‌داد که استقلال از فرصت‌هایش استفاده کند. در ۱۵ دقیقه پایانی آبی‌ها صاحب مطلق توپ و میدان بودند، اما دست شاگردان فکری برای نارنجی‌پوشان سایپا رو شده بود و حملات آن‌ها نتیجه‌ای نداشت تا دومین شکست خود را تجربه کنند و سایپا یک پیروزی شیرین را به دست آورد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار