کد خبر: 1036004
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۷
فیلمی از یک سرباز پلیس راهنمایی و رانندگی در تهران منتشر شده که ضمن معرفی خودش می‌گوید که یک نماینده مجلس به صورت او سیلی زده است به دلیل آنکه سرباز وظیفه اجازه ورود او به خط ویژه را نداده است. سرباز می‌گوید که ماشین این نماینده مجلس برای تردد در خط ویژه «مجوز نداشته است» و او هم مانع ورودش شده است. اما راننده به او توهین کرده و نماینده مجلس هم به صورت او «سیلی» زده است. سرباز می‌گوید من هم «شاهد» دارم و هم این خیابان «دوربین» دارد.

در فیلم منتشر شده از این رویداد که گویا در منطقه دروازه دولت خیابان انقلاب اسلامی در مرکز شهر تهران است، ترافیک سنگین ایجاد شده و ماشین نماینده مجلس در ورودی خط ویژه ایستاده و موجب ترافیک اتوبوس‌های بی آر تی شده است. تعدادی از مردم از ماشین‌ها پیاده شده و به نماینده مورد نظر اعتراض می‌کنند که موجب راه‌بندان شده است. یک نفر هم می‌گوید من شاهد بودم که او بر صورت سرباز سیلی زده است. این میان واکنش یک شهروند هم که لباسش نشان می‌دهد راننده اتوبوس بی آر تی است، جالب توجه است. به نماینده مجلس می‌گوید: «۵۰ تا بی آر تی را معطل خودت کردی، تو نماینده مجلسی؟! برو، آبروی دولت (حکومت) رو می‌برید!» یعنی آن راننده بی آر تی بیشتر دغدغه اعتبار و آبروی حکومت را دارد تا آن نماینده مجلس!

همه این مدت هم نماینده موردنظر شیشه دودی دناپلاسش را پایین نمی‌کشد، از ترس مردم لابد. چند دقیقه قبل آنقدر جسارت و تبختر و تکبر داشته که به مجری قانون معترض شده که چرا نمی‌گذارد به‌رغم نداشتن مجوز، از خط ویژه برود، اما حالا ترسیده و سرانجام راننده‌اش به لاین کناری می‌پیچد و راهش را می‌گیرد که برود.

سؤال درست همان سؤالی‌است که مردم هم در آن غائله از نماینده مجلس موردنظر می‌پرسند: «تو نماینده مجلسی؟!» نماینده قرار است قانون وضع کند، نه برابر اجرای قانون بایستد؛ نماینده قرار است خدمتگزار مردم باشد، نه به آنان توهین کند یا آنان را بله قربان گوی خود بداند.

علی اصغر عنابستانی، نماینده سبزوار در مجلس همان نماینده‌ای است که غائله مذکور را برای عبور بدون مجوز از خط ویژه راه انداخته است. محمدرضا دشتی اردکانی عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفته: «بنده با آقای عنابستانی صحبت کرده‌ام و ایشان درگیری فیزیکی خود با مأمور پلیس را به طور کلی تکذیب کردند. آقای عنابستانی گفتند که سرباز به من توهین کرد، ولی بنده به صورت فیزیکی با وی درگیر نشده‌ام.» دشتی اردکانی گفته: «باید این پرونده را در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان بررسی کنیم و نتیجه آن را به اطلاع مردم خواهیم رساند.»

سردار مهدی حاجیان، سخنگوی نیروی انتظامی هم گفته: سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی بلافاصله دستور ویژه‌ای برای حمایت از حقوق سرباز وظیفه راهور و پیگیری موضوع از طریق معاونت حقوقی و بازرسی نیروی انتظامی صادر کرد. او تأکید کرده که «اجازه نمی‌دهیم به ساحت مقدس سبزپوشان خدوم نیروی انتظامی در هر جایگاه و مقامی توهین و تعدی شود. در صورت احراز تقصیر نماینده مجلس، نیروی انتظامی از حق کارکنان خود به جدیت دفاع خواهد کرد.» امید است با تخلف این نماینده مجلس برخورد شود و مراتب هم به اطلاع مردم برسد تا هم جلوی تخلف اهالی قدرت ایستادگی شود و هم مردم بدانند قانون با کسی تعارف ندارد. عنابستانی در سایت شخصی، خود را وکیل دادگستری معرفی کرده، اما گویا این عنوان خلاف واقع است و پروانه وکالت او باطل شده است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
0
0
مطمئن باشید مردم جامعه ای که نمایندگان قانونگزار آن از قانون تخطی کنند از پیروی ازقانون خواهند گریخت و این برای آینده یک جامعه دردناک است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
0
0
در جامعه ای که یک مسئول به قانون احترام نگذارد انتظار رشد و پیشرفت یک انتظار واهی است و باید برای آن اظهار تأسف کرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
0
0
اگر قانونگذار چکمه اش را برروی قانون گذاشت در واقع یک فاجعه رخ داده است و دیگر نمیتوان از مردم انتظار اجرای قانون را داشت و سرانجام هرج و مرج جامعه را فرا میگیرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
0
0
اگر قانونگذار چکمه اش را برروی قانون گذاشت در واقع یک فاجعه رخ داده است و دیگر نمیتوان از مردم انتظار اجرای قانون را داشت و سرانجام هرج و مرج جامعه را فرا میگیرد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار