کد خبر: 1035957
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
روحانی:
ییس جمهور با بیان اینکه واکسیناسیون در کشور بهمن ماه آغاز می‌شود، گفت: ‌تا رسیدن واکسن داخلی استفاده از واکسن خارجی یک ضرورت است.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ۱۱ ماه از دوران ابتلا به این ویروس می‌گذرد و در پایان ماه بهمن یک سال تمام می‌شود. چون پایان بهمن سال گذشته متوجه ورود این بیماری به کشور شدیم؛ برخی مبتلا شدند و تست‌ها مثبت شد و روز آخر بهمن اعلام شد و کشور ما هم متاسفانه با این ویروس مواجه شد.

وی ادامه داد: در این مدت دوران سختی بر مردم گذشت باز هم باید مراعات کنیم و ماه‌های پیش رو هم با همین سختی مراعات کنیم تا این بیماری واگیر عالم‌گیر پاندومی که توانسته جان بیش از ۲ میلیون و۱۰۰ هزار نفر را تا الان بگیرد و هنوز هم ادامه دارد، کنترل شود.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: در مجموع بابت دستاوردی که امروز شاهد آن هستیم و در یکی دو هفته اخیر آمار فوتی‌های ما دو رقمی شد، از مردم بزرگ و کادر درمان تشکر می‌کنیم و در این زمینه بسیج و سازمان های مردم نهاد همه در کنار هم آمدند و این کار بزرگ را به وجود آوردند که این کارنامه غرورآفرینی برای ملت و دولت ایران است.

وی اضافه کرد: درحالی است که کشورهای قدرتمندتر از حیث صنعتی و امکانات پزشکی، گرفتاری و مشکلات‌شان بسیار زیاد است و نتوانستند به طور کامل این بیماری را مهار کنند، در کشور ما این کار عظیم انجام شده است که از همه دست اندرکاران این اقدام بزرگ و سنگین از رسانه‌ها گرفته تا نیروهای هماهنگ کننده تا کادر درمان قدردانی می‌کنیم.

روحانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در زمینه واکسن داخلی و خارجی حرکت‌های خوبی انجام شده است. در زمینه واکسن داخلی می‌توانیم بگوییم سال آینده سه واکسن را پیش رو داریم و تا آخر بهار بخشی از آنها به دست ما می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه سه واکسن برکت، رازی و پاستور، واکسن‌های داخلی است که سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، ابراز امیدواری کرد برخی از این‌ها در فصل بهار و برخی در فصل تابستان به دست ما برسد.

رییس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه تا آخر امسال هم غیر از کواکس، برای دریافت واکسن از جاهای دیگر هم تلاش می‌کنیم، تصریح کرد: خبر داده شده در ماه بهمن واکسیناسیون در کشور آغاز می‌شود و این کار بسیار اهمیت دارد. در عین حال واکسن خارجی تا وقتی واکسن داخلی برسد یک ضرورت است.

روحانی اضافه کرد: امیدوارم با همکاری هم، یاری یکدیگر و مراعات دستورالعمل‌ها به خوبی از این مراحل بگذریم و با موج چهارم مواجه نشویم.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مجید آقا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
0
1
مردم اگر اجازه دادند دولت میتواند از واکسن خارجی بر روی مردم ایران استفاده کند که من گمان نمیکنم مردم چنین اجازه ای بدهند مگر با فریب و نیرنگ و دروغ همراه باشد. مثل اینکه بچه های مردم را با فرستان به مدرسه آلوده کنند و بعد بگویند زدن واکسن خارجی یک ضرورت است که نیست !
مقامات دولت از خودشان و خانواده هایشان شروع کنند و واکسن خارجی بزنند تا مردم باور کنندو بعد چند ماهی در بین مردم بدون ماسک و تجهیزات آمد و رفت نمایند بخصوص در بیمارستانها و مراکزی که بیماران کرونایی بستری هستند!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار