کد خبر: 1035926
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
عضو اتاق بازرگانی تبریز:
عضو هیات نمایندگان و رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تبریز با اشاره به اهمیت حضور ایران در بازسازی مناطق آزاد شده جمهوری آذربایجان، گفت: در این زمینه انتقال ماشین‌آلات و ابزار مورد نیاز شرکت‌های ایرانی به منطقه قره‌باغ باید تسهیل شود.

مسعود بنابیان  حمایت و بسترسازی دولت برای مشارکت شرکت های مختلف ایرانی در جمهوری آذربایجان را بسیار لازم و ضروری خواند و افزود: اگر این حمایت نباشد، نتیجه ای قابل قبول در توسعه مراودات اقتصادی با جمهوری آذربایجان حاصل نخواهد شد.

وی بخش خصوصی را بازوان توانای دولت ها و کشورهای مختلف برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری دانست و اظهار داشت: فعالان اقتصادی و تجار و بازرگانان آذربایجان شرقی عزم و اراده ای جدی برای مشارکت در بازسازی مناطق آزاد شده قره باغ دارند که پیش نیاز آن فراهم سازی شرایط و بسترهای لازم و مورد نیاز توسط دولت ها است.

بنابیان یکی از چالش های مهم در مسیر حضور شرکت های ایرانی در جمهوری آذربایجان را مربوط به نحوه انتقال ماشین آلات و اقلام مورد نیاز در راه سازی، ساختمان سازی و سایر حوزه ها اعلام و اضافه کرد: این مشکلات باید با رایزنی و مذاکرات دولتمردان  حل و فصل شود.

وی رفع موانع صادراتی بین ایران و جمهوری آذربایجان را خواستار شد و ادامه داد: در حال حاضر شرکت های مختلف مستقر در تبریز برای ایجاد ارتباطات بازرگانی با طرف های آذری خود با انواع مشکلات مواجه هستند که این موانع صادرات را با چالش مواجه کرده است به گونه ای که امروز صادرات از طریق ترکیه به آذربایجان بسیار راحت تر از ایران شده است.

بنابیان یادآور شد: امروز به دلیل شرایط خاص کرونایی اغلب کشورها شرایط صادرات و واردات را تسهیل کرده اند اما در ایران شاهدیم که این قوانین روز به روز سخت تر و پیچیده تر می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر