کد خبر: 1035916
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۳
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان:
علیرضا قاری‌قرآن گفت: محدودیت منابع شهری، مدیریت شهری را با چالش مواجه کرده و آن را به مدیریتی پرریسک مبدل ساخته است لذا در راستای رشد و توسعه متوازن و همه جانبه شهرها، نیل به آینده مطلوب، بهبود کیفیت زندگی شهری و ارتقا وضعیت، لازم است قوانین و ضوابط بازنگری شود و امکانات و درآمدهای شهری در اختیار توسعه همان شهر قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان،به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در اتاق بازرگانی کاشان طی نشستی که با حضور مهدی عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس  و جمعی از مسئولین شهرستان کاشان برگزار شد به تشریح اقدامات انجام شده در جهت تکمیل پروژه‌های اولویت‌دار و مسائل و مشکلات پیرامون توسعه این شهرستان پرداخت.

وی با بیان اینکه امروزه مدیریت شهری به مدیریتی پرریسک تبدیل شده است اذعان داشت: محدودیت منابع شهری، مدیریت شهری را با چالش مواجه کرده لذا در راستای رشد و توسعه متوازن و همه جانبه شهرها، نیل به آینده مطلوب، بهبود کیفیت زندگی شهری و ارتقا وضعیت، لازم است قوانین و ضوابط بازنگری شود و امکانات و درآمدهای شهری در اختیار توسعه همان شهر قرار گیرد.

وی افزود: به عنوان مثال ادارات راه و شهرسازی در سطح شهرها املاکی را در اختیار دارد که می تواند آن را برای توسعه همان شهر هزینه کند که متاسفانه به دلایل مختلف و قوانین موجود امکان این کار وجود ندارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان تنها راه حل مشکلات اعتباری پروژه‌ها را تهاتر با منابع غیرنقدی و پتانسیل‌های موجود در ادارات دانست و گفت: لازم است این موضوع در صحن علنی مجلس مطرح شود تا این اقدام به لحاظ قانونی در جهت تسریع و تکمیل پروژه‌ها صورت پذیرد.

وی در خصوص وضعیت بافت فرسوده استان اصفهان بیان داشت: عرصه کل بافت فرسوده استان بالغ بر ۱۴ هزار هکتار مساحت دارد که از این میزان چهار هزار هکتار آن سکونت گاه‌های غیررسمی است و در کنار شهر و‌کلان‌شهرها شکل  می‌گیرد.

قاری‌قرآن با بیان اینکه کاشان و آران و بیدگل یکهزار هکتار از این مساحت را به خود اختصاص می‌دهند، گفت: این بافت‌ها در قالب طرح‌های مصوب و طرح‌های ابلاغیه است که توسط وزارت خانه انجام شده است و. خوشبختابه به جز یک شهر بقیه شهرها بافت فرسوده مصوب و ابلاغ شده دارد که امکان تخصیص اعتبار براشون وجود دارد.

وی گفت: بودجه ای که برای طرح‌های بازآفرینی اختصاص یافته بسیار ناچیز است این مبلغ برای کل استان و در یکسال عددی بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیارد ریال بوده. لذا برای داخل شهرها با شهرداری ها به شیوه ای برنامه ریزی کردیم که معادل با عدد تعیین شده از سوی وزارت راه و شهرسازی، پروژه تعریف شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه در بخش معابر و‌ آسفالت در سال گذشته برای کاشان ۴۰۰ تن قیر تامین شده است اذعان داشت در یکسال گذشته عمده درخواست‌های شهرها برای قیر بوده است لذا در صورتی که سقف تخصیص اعتبارات قیر استان افزایش پیدا کند کمک شایانی به شهرهای استان اصفهان می‌شود.

وی با اشاره به  اینکه استان اصفهان ۱۰۸ شهر دارد و شهرهایی هم اخیرا مصوب شده که تعداد شهرهای استان را به تعداد ۱۱۰ شهر رسانده است گفت: حدود ۸۰ شهر استان طرح تفصیلی مصوب ابلاغ شده دارند و یا در حال تکمیل هستند همچنین در صدد هستیم تا پایان سال تکلیف طرح تفصیلی هر ۳۰ شهر باقیمانده را نیز مشخص کنیم تا برنامه دقیقی برای بودجه‌های تخصیصی داشته باشیم.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر