کد خبر: 1035904
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۱
داور جشنواره اسباب‌بازی کانون:
داور بخش فروش ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آینده اسباب‌بازی‌ها و ابزار آموزشی را پایدار و موفق توصیف کرد.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: علی مهری تأکید کرد: بحث اسباب‌بازی به‌ویژه اسباب‌بازی‌های فکری را از جنبه‌های روان‌شناسی، آموزشی و اجتماعی می‌توان مورد بررسی و تحلیل قرار داد و بر اهمیت آن تأکید کرد.

وی گفت: در حال حاضر با توجه به ساختار جامعه ما و اعتقاد به اینکه بازی، تفکر کودک است و زبان مشترک بچه‌ها بازی است، فکر می‌کنم با توجه به ساختار فعلی جامعه این موضوع فراتر رفته و بازی‌های فکری در واقع زندگی کودکان هستند. بازی هوا و راه تنفس کودک امروز ماست. مدیر انتشارات آوای باران در ادامه افزود: در دوران قدیم بخشی از این نیاز طبیعی از طریق حضور کودکان در طبیعت و بازی در کوچه و محلات تأمین می‌شد یا حداقل خانه‌ها حیاط‌های بزرگی داشتند که به واسطه آن می‌توانستند، این نیاز طبیعی خود را تأمین کنند، اما در زندگی آپارتمان‌نشینی فعلی بچه‌ها چاره‌ای جز رجوع به بازی‌های کامپیوتری و فکری ندارند. داور ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین کارکرد‌های بازی بحث آموزش آن است. بازی زبان قابل فهم برای بچه‌هاست. اگر تا دیروز بازی‌هایی مثل گرگم به هوا یا هفت سنگ و امثال اینها، به افزایش توانمندی‌های کودک کمک می‌کرد، امروز بازی‌ها به ویژه بازی‌های فکری که جنبه آموزشی دارند و عمدتاً از طریق ابزار تأمین می‌شوند، حرف اول را در این امر می‌زنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز روان‌شناسان نسخه می‌دهند که برای رفع فلان مشکل از فلان بازی باید استفاده کرد و علم و دانشگاه در خدمت حل این مسئله هستند. امروز همه جا بازی‌های فکری وجود دارد در حالی که تا ۲۰سال پیش اساساً فروشگاهی وجود نداشت و حتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز بیشتر فعالیت خود را متوجه تأمین کتاب‌ها برای کودکان کرده بود. مهری در زمینه تأثیر این جشنواره‌ها در آینده صنعت و فرهنگ اسباب‌بازی تأکید کرد: قطعاً چنین جشنواره‌هایی در آینده صنعت فرهنگ و بازارسازی در حوزه اسباب‌بازی مؤثرند، اما اینکه این جشنواره چقدر موفق بوده است جسارتاً باید مکث کنم، البته توقع زیادی نباید داشت، اما به شخصه فکر می‌کنم در جشنواره قبلی اتفاق‌های خوبی افتاد. او در پایان سخنانش یادآور شد. به هر حال ما هنوز در ابتدای راه هستیم و اگر بخواهیم خود را با جشنواره اسباب‌بازی نورنبرگ که ۱۸۰دوره را پشت سر گذاشته مقایسه کنیم، فاصله‌مان زیاد است. این فرصت خوبی است تا ارتباطی بین تولیدکنندگان، عرضه‌کنندگان و مصرف‌کنندگان ایجاد شود و رفتار مسئولان در این زمینه می‌تواند تسهیل‌کننده سرعت این حرکت باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار