کد خبر: 1035883
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۶
تحقیقات پلیس پایتخت برای رمزگشایی از جنایت مردی میوه‌فروش که ۱۰ سال قبل دختری جوان را به قتل رسانده و جسدش را در حاشیه شهر دفن کرده است با بررسی سرنخی که همسایه‌اش به دست کارآگاهان داد در جریان است.
سرویس حوادث جوان آنلاین:  روز سه‌شنبه سی‌ام دی‌ماه امسال مردی در جنوب تهران به اداره پلیس رفت و از راز قتل دختر ۲۲‌ساله‌ای در ۱۰‌سال قبل را بر ملا کرد. شاکی در توضیح ماجرا گفت: اسفند‌سال‌۸۹ مرد معتادی به نام سیروس که با وانتش میوه فروشی می‌کرد، همسایه من بود. او مرد خلافکاری بود و افراد زیادی به خانه‌اش رفت و آمد می‌کردند. یکی از روز‌های اسفندماه متوجه سر و صدای داخل حیاط خانه‌ام شدم و وقتی از پنجره نگاه کردم دیدم سه مرد جسدی را که از پاهایش معلوم بود زن است داخل پتویی پیچانده و در حال انتقال آن به داخل خودروی سیروس هستند. وقتی آن‌ها جسد را در عقب خودروی وانت گذاشتند یک لحظه پتو از روی صورت خونی‌اش کنار رفت که او را شناختم. جسد متعلق به دختر جوانی به نام مهناز بود که به خانه سیروس رفت و آمد داشت. آن‌ها جسد را با خود بردند و پس از چندین ساعت که برگشتند از حرف‌های آن‌ها متوجه شدم جسد دختر جوان را در اطراف تهران دفن کرده‌اند.

وی ادامه داد: من تصمیم گرفتم موضوع را به مأموران پلیس خبر بدهم، اما از آنجایی که سیروس فرد خلافکاری بود ترسیدم و سکوت کردم. پس از این عذاب وجدان به سراغم آمد، اما هر بار که خواستم به اداره پلیس بروم و راز این جنایت را بر ملا کنم جرئت نکردم. فکر می‌کردم عذاب وجدان رهایم می‌کند و حادثه را فراموش می‌کنم، اما الان ۱۰‌سال است که عذاب وجدان دارم و گاهی هم دختر جوان به خوابم می‌آید و از من سؤال می‌کند که چرا موضوع را به پلیس خبر نداده‌ام تا اینکه امروز تصمیم گرفتم به اداره پلیس بیایم و راز این جنایت را بازگو کنم و راحت شوم.

وی در پایان گفت: همان زمان حادثه مادر مهناز را می‌شناختم که در جست‌وجوی دخترش بود و حتی شکایت هم کرده بود.

دستگیری متهم

پس از اظهارات مرد میانسال، مأموران پلیس به دستور قاضی مصطفی واحدی، بازپرس شعبه‌۱۱ دادسرای امور جنایی تهران تحقیقات درباره این ادعا را آغاز کردند.

در بررسی‌های مأموران پلیس مشخص شد نیمه‌اول اسفند‌سال‌۸۹ زن میانسالی به اداره پلیس رفته و از گم شدن ناگهانی دختر ۲۲‌ساله‌اش به نام مهناز شکایت کرده است. زن میانسال گفته بود که دخترش شوهر دارد، اما شوهرش هم از سرنوشت او اظهار بی‌اطلاعی می‌کند.

آن زمان تحقیقات مأموران پلیس نشان داده بود مهناز به خانه مردی به نام سیروس رفت و آمد داشته است و بدین ترتیب از شوهر زن گمشده و سیروس هم تحقیق می‌شود، اما به نتیجه نمی‌رسند و تحقیقات همچنان برای پیدا کردن زن جوان ادامه داشته تا اینکه مرد همسایه پس از ۱۰ سال راز قتل وی را بر ملا می‌کند.

بدین ترتیب مأموران پس از مطالعه پرونده زن گمشده به دستور بازپرس جنایی سیروس را به عنوان مظنون حادثه روز چهارشنبه اول‌بهمن بازداشت کردند. وی در بازجویی‌ها مدعی شد که از سرنوشت زن جوان بی‌خبر است و روزی که شاهد گفته است جسد زن جوان از خانه او به بیرون منتقل شده است در خانه نبوده است.

متهم در توضیح ماجرا در ادعایی گفت: من میوه فروش دوره گردم و از سال‌ها قبل به همین شغل مشغول هستم. ۱۰ سال قبل که مهناز گمشد من معتاد به تریاک بودم البته الان متادون مصرف می‌کنم. آن زمان شوهر صیغه‌ای مهناز که فریدون نام دارد برای من مواد مخدر می‌آورد و هر زمانی که به خانه‌ام می‌آمد مهناز هم همراه او بود. به همین دلیل من او را می‌شناختم و به خانه‌ام رفت و آمد داشت. روزی که شاهد مدعی است سه نفر جسد مهناز را از خانه من به داخل خودروام منتقل کرده و به بیرون برده‌اند من بیمارستان بودم. آن روز فرزندم بیمار شد و او را به بیمارستان بردم و چند ساعتی هم در بیمارستان بودم و خبر ندارم که مهناز به خانه من آمده بود یا نه.

وی در ادامه گفت: وقتی مهناز گمشد پلیس از من و شوهر مهناز و حتی برادر شوهرش نیز تحقیق کرد که به من گفتند برادر شوهرش به قتل مهناز اعتراف کرده و محل جسد مهناز را هم به مأموران گفته است. من و شوهر مهناز آزاد شدیم، اما مدتی بعد برادر شوهرش هم آزاد شد که گفتند او دروغ گفته و قاتل نیست و من از آن زمان به بعد از سرنوشت مهناز بی‌خبرم تا اینکه الان مأموران مرا به اتهام قتل مهناز دستگیر کردند. همزمان با ادامه تحقیقات متهم به دستور بازپرس واحدی برای تحقیقات فنی و روشن شدن زوایای پنهان حادثه در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت. همچنین بازپرس به مأموران پلیس دستور داد با نشانی‌هایی که شاکی از محل دفن جسد در اختیار آن‌ها قرار داده است برای کشف جسد راهی روستای محل دفن جسد شوند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار