کد خبر: 1035870
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰
طی ۲۴ ساعت منتهی به روز جمعه سوم بهمن ماه، ۶ هزار و ۳۰۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵۸۹ نفر از آن‌ها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۳۶۰ هزار و ۸۲۵ نفر رسید.
زهرا چيذری
سرویس جامعه جوان آنلاین: در حالی که ویروس کرونا در تمام نقاط جهان به ترکتازی‌اش ادامه می‌دهد، در ایران، اما همچنان به نظر می‌رسد این ویروس تا حدودی کنترل شده و چندی است شاهد تثبیت مرگ‌های زیر ۱۰۰ مورد در روز می‌گذرد. از سوی دیگر ۱۰ شهر استان مازندران که طی روز‌های اخیر با وضعیت قرمز کرونایی مواجه شده‌بودند، حالا دوباره به وضعیت نارنجی و زرد بازگشته‌اند، اما وضعیت مازندران همانند وضعیت سایر نقاط کشور شکننده است. در تهران هم با افزایش بیماران سرپایی مواجه هستیم. رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران از افزایش ۸/ ۱ درصدی کلیه شاخص‌های ابتلا به کرونا نسبت به هفته گذشته خبر می‌دهد.

طی ۲۴ ساعت منتهی به روز جمعه سوم بهمن ماه، ۶ هزار و ۳۰۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵۸۹ نفر از آن‌ها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۳۶۰ هزار و ۸۲۵ نفر رسید.

در همین زمان، ۷۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۵۷ هزار و ۲۲۵ نفر رسید. تا کنون یک میلیون و ۱۵۱ هزار و ۶۷۶ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. ۴هزارو۱۳۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون ۸ میلیون و ۷۹۶ هزار و ۸۶۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده‌است.

احتمال موج بعدی بیماری از نیمه بهمن ماه

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران از افزایش تعداد بیماران سرپایی در استان تهران خبر داد.
علیرضا زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران از افزایش ۸ /۱ درصدی کلیه شاخص‌های ابتلا به کرونا نسبت به هفته گذشته خبر داد و گفت: «در ۲۴ ساعت گذشته تعداد موارد بستری مبتلایان به کووید ۱۹، با ۸/ ۴ رشد نسبت به روز قبل، ۲۸۴ بیمار گزارش شده‌است که از این تعداد ۸۵ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند.»

وی تعداد کل موارد بستری در بیمارستان‌های پایتخت را هزار و ۸۷۷ بیمار اعلام کرد و افزود: «۷۱۸ بیمار از این تعداد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.»

وی تصریح کرد: «با توجه به افزایش شاخص مراجعه سرپایی، اگر این شرایط پیوستگی داشته باشد و منجر به افزایش تعداد بستری و مرگ و میر شود، در نیمه دوم بهمن ماه موج بعدی بیماری را خواهیم داشت.»

استفاده ۹۸۵ هزار نفر از مترو در یک روز

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در خصوص تصمیمات اخیر مبنی بر بازگشایی‌های برخی مراکز به رغم شکننده بودن وضعیت پایتخت اظهار کرد: «شتابزدگی در روند لغو محدودیت‌ها در این شرایط بی‌ثبات، می‌تواند بازگشت موج بیماری را به همراه داشته باشد. از طرفی روز گذشته بالغ بر ۹۸۵ هزار نفر از مترو استفاده کردند که صرفاً۲۹۰ هزار نفر در خط ۱ تردد داشتند و این آمار خطرناکی است. ریتم بازگشایی‌ها باید متوازن‌تر، منطقی‌تر و با شیب ملایم‌تر صورت گیرد، به ویژه در پایتخت که شرایط ناپایدارتر و شاخص‌ها روبه افزایش هستند.»

دکتر مجید مختاری عضو کمیته کشوری علمی مبارزه با کرونا هم تأکید کرد: «پیش‌بینی می‌شود که پیک چهارم بسیار شدیدتر از قبلی‌ها باشد، چراکه انواع جدیدی از ویروس کرونا ایجاد شده که میزان انتقال و بیماری‌زایی آن ۷۰ درصد قوی‌تر است».

طرح شهید سلیمانی تا ریشه‌کنی کامل بیماری کرونا ادامه خواهد داشت

در همین رابطه سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه با تأکید بر موفقیت طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در سراسر کشور و نقش مشارکت و ظرفیت‌های امداد‌رسانی سپاه و بسیج در این زمینه گفت: «طرح شهید سلیمانی برای مقابله همه‌جانبه با بیماری کرونا در سراسر کشور که با مدیریت کلان ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت، درمان و مشارکت و نقش‌آفرینی سپاه و نیرو‌های مخلص و متعهد بسیجی در حال اجرا است آثار موفقیت‌های خود را به گونه‌ای مشهود آشکار و این موضوع مورد اذعان و تقدیر وزیر محترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی و دیگر متخصصین و دست اندرکاران امر مقابله و پیشگیری از شیوع این ویروس خطرناک قرار گرفته است.»

به گفته وی طرح جهادی و سلامت «شهید سلیمانی» با همت، هم‌افزایی، انسجام و مشارکت کم‌نظیر همه دستگاه‌ها و نهاد‌های صاحب نقش با اقبال و همکاری هموطنان عزیز ادامه دارد و با دستیابی به ابعاد ناشناخته مقابله با کرونا، تحول و الگوی موفقی را در حوزه سلامت کشور به ارمغان آورده‌است. سخنگوی سپاه در پایان با تقدیر از مجاهدان عرصه سلامت و گروه‌های جهادی و سازماندهی شده در طرح شهید سلیمانی که طی دو سه ماه اخیر در اقصی نقاط شهری و روستایی کشور به صورت شبکه‌ای و محله محور به کمک حوزه سلامت کشور در امر خطیر و مقدس مقابه با شیوع ویروس کرونا آمده‌اند، تأکید کرد: «همانگونه که گفته شد، طرح شهید سلیمانی تا ریشه‌کنی کامل بیماری کرونا ادامه خواهد داشت و امیدواریم با تداوم کاهش مرگ و میر و نزولی شدن ابتلا به بیماری، زحمات خالصانه و حماسی کادر شریف و مخلص بهداشت و درمان و مجاهدان سلامت کشور به نتایج مطلوب منتهی و با مدیریت وضعیت، از اوج‌گیری مجدد این ویروس در کشور پیشگیری شود.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار