کد خبر: 1035685
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۰
اندر حکایت صنعت مدلینگ و طراحی لباس
من نمیدونم چه تغییری تو این صنعت اتفاق افتاد و چه ویروس کوفتی اومد که یه مشت لباسو پاره پوره کرد و یه سری دیگه رو نصفه نیمه. از کدوم الگو و فرقه استفاده کردن دست‌اندرکارای مد و پوشاک که وضعیت جامعه به این ریخت دراومد که لباس زن و مرد هم قروقاطی شد؟ اصلاً معلوم نیست لباس زنونه‌س که مردا میپوشن یا مردا عمداً لباس زنونه می‌پوشن؟
سلما سلطانی
سرویس سبک زندگی جوان آنلاین: خدا پدر و مادر اونی که برای مد و پوشاک صنعت درست کرد رو ببخشه و بیامرزه. الحق و الانصاف اگر هر سال ترند‌های مختلف رو نمی‌شد و مد‌های جدید و رنگ‌های سال در نمی‌اومد معلوم نبود قرار بود ما چی بپوشیم! حالا واقعاً ما چی بپوشیم؟! قربونش برم سراغ هر صفحه‌ای هم میریم سر درش نوشته: طراح لباس، طراح فشن، فشن دیزاینر! خدایی این مدل‌هارو کی طراحی کرده؟ والا قبلنا لباسا ارج و قربی داشتن! اصلاً هر کس رو میدیدی به‌خاطر طرز لباس پوشیدنش بود که بهش میگفتن دکتر یا مهندس! فکر کن طرف با کت و شلوار شق و رق که رد می‌شد کلی آدم بهش عزت و احترام میذاشتن! از اون طرف، وقتی یه خانومو میدیدی، از جنس لباس بگیر تا مدل ساده و سنگینی که داشت، خانوم و با‌وقار بود.

من نمیدونم چه تغییری تو این صنعت اتفاق افتاد و چه ویروس کوفتی اومد که یه مشت لباسو پاره پوره کرد و یه سری دیگه رو نصفه نیمه. از کدوم الگو و فرقه استفاده کردن دست‌اندرکارای مد و پوشاک که وضعیت جامعه به این ریخت دراومد که لباس زن و مرد هم قروقاطی شد؟ اصلاً معلوم نیست لباس زنونه‌س که مردا میپوشن یا مردا عمداً لباس زنونه می‌پوشن؟ شایدم طراحای مد یادشون رفته برای آقایون لباس طراحی کنن و مردا اومدن سراغ مدل‌های زنونه. والا قبلنا ظاهر مردونه به زور بازو بود و کت و شلوار و سیبیل چخماقی (!) و... ولی حالا مردامون شدن ابروکمانای سبیل‌داری که عین زنا صورتاشون صاف و براق شده و لباسای تنگ و چسبون می‌پوشن... لباس یا اونقدر تنگه که باهاش قدم از قدم نمی‌تونی برداری یا اونقدر گشاده که خانوادگی میتونیم با هم بپوشیمش و کلی هم خوشحال باشیم. اصلاً کی گفت لباس باید سیستم تهویه داشته باشه و پاره پوره باشه؟... حالا مد کردین، دمتون گرم! دیگه نه اینقدر که محل اتصال یه لنگ شلوار به قسمت پاره نشدش، فقط یه نخ باشه!... وقتی یه چیز رو مد می‌کنین لااقل راه درروشو هم بزارین عزیز من! خب اگه این گیر کنه به یه جایی که کل لباس از پاش در‌میاد و آبروش از دست رفته که! عجبا... آقا اصلاً رنگ روی پارچه رو چرا می‌بری! به خدا کلی واسه رنگ کردنش زحمت کشیدن تو کارخونه! واسه چی میسابیش اینقدر این بدبختو؟ بعد هم بهش می‌گین اسیدشور و سنگ شورر!‌ای بابا... اوج خلاقیت رو هم که به خرج میده میشه طراحی لباس واسه فلان سازمان که مثلاً برداشته کل مملکت رو خلاصه کرده یه گوشه لباس و میگه این آبی‌ها نماد خلیج‌فارسه، سفیدا یعنی سردسیره و قهوه‌ای‌ها یعنی کویر و بیابون.

عزیز دل من این چیه طراحی کردی که فاصله جیباش تا دکمه‌هاش هم با هم یکی نیست... والا من در عجبم. طراح اینقدر آوانگارد؟!... نوبره به خدا...

وقتی الکی میای تو صفحت می‌نویسی لیسانس طراحی لباس از پاریس، ولی یه کلمه نه فرانسوی بلدی نه انگلیسی، همین میشه دیگه.

چشمام کف پاتون... هر جا درس می‌خونین بخونین، هر چی طرح می‌زنین دمتون گرم بزنین... ولی تو رو خدا جوری طرح بزنین و بدوزین که آدم روش بشه بپوشه بره تا سر کوچه نون بخره...!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار