کد خبر: 1035580
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۷
به همت رئیس شورای اسلامی شهر اسلامشهر انجام شد:
اورینب مسرور گفت: با انعقاد تفاهم نامه ای بین مجموعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان و شهرداری اسلامشهر، طرح اجتماعی "سفیران سلامت خانواده" به مرحله اجرا درآمد.
بهاره عشقی صابر

شیوع کرونا آسیب‌های فراوانی در زمینه‌های مختلف برای مردم ایجاد کرده که با اتخاذ تدابیر و برنامه ریزی مناسب میتوان با عبور از این شرایط بحرانی بر این آسیبها غلبه کرد.
شرایط بحرانی کرونا و قرنطینه علاوه بر مشکلات اقتصادی و آسیبهای روانی بسیاری نیز در پی داشته و در سطح جامعه اختلالات خلقی و اضطرابی فراوانی را به دنبال داشته است.
در این راستا لزوم ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره با هدف یاری رساندن به خانواده ها باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.
اورینب مسرور رئیس شورای اسلامی شهر اسلامشهر با اشاره به اینکه در کنار خدمات‌رسانی و انجام فعالیت‌های عمرانی، همواره دغدغه فرهنگی و آموزش شهروندان را داشته ام، اظهار داشت: در شرایط فعلی که اکثر خانواده‌ها درگیر مشکلات اقتصادی و معیشتی و نگران سلامتی از دست دادن عزیزان خود هستند، نقش خدمات مشاوره و روانشناسی به منظور کمک رسانی به خانواده ها و کنترل اثرات روانی قرنطینه و کرونا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی گفت: در این راستا و در جهت حفظ سلامت روان شهروندان، تفاهم‌نامه‌ای با شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلامشهر و شهرداری اسلامشهر با محوریت برگزاری جلسات آموزش مجازی برای بانوان در محلات با اولویت پیشگیری و کنترل کرونا منعقد گردید .
مسرور با بیان اینکه گروه هدف در این تفاهم نامه عموم شهروندان به ویژه بانوان هستند، تاکید کرد: این تفاهم‌نامه تحت عنوان "سفیران سلامت خانواده" به امضا رسید و مقرر گردید موضوعات مختلف توسط مدرسین مرکز بهداشت با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی و دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران به صورت کاملاً رایگان برای همشهریان عزیز ارائه شود .
رئیس شورای اسلامی شهر اسلامشهر افزود: با هدف همدلی و رفع مشکلات خانواده متوفیان ناشی از کرونا، مشاوره سوگ به صورت غیر حضوری (تلفنی) با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اسلامشهر و موسسه طلوع صبح انتظار به افراد متقاضی ارائه میگردد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: خدمات مشاوره و روانشناختی در ایام کرونا، مشاوره خانواده، بهبود روابط والدین و فرزندان، درمان اضطراب، وسواس و خیانت، ارائه مشاوره به خانواده متوفیان ناشی از کرونا و موضوعات مرتبط به صورت حضوری با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و غیر حضوری (تلفنی) در محل خانه فرهنگ پارک فدک به شهروندان ارائه می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر