کد خبر: 1035546
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۰
رزمایش اقتدار ۹۹ نیروی زمینی ارتش آغاز شد
رزمایش اقتدار ۹۹ نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سواحل مکران آغاز شد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش روابط عمومی ارتش، رزمایش اقتدار ۹۹ نیروی زمینی ارتش صبح دیروز با حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی و فرماندهان، مسئولان ستاد کل نیرو‌های مسلح و ستاد ارتش و با شرکت تیپ‌های هوابرد شیراز، نیروی مخصوص، واکنش سریع و با پشتیبانی نیروی هوایی و به طور گسترده هوانیروز ارتش در سواحل مکران آغاز شد. این رزمایش با هدف ارزیابی میزان آمادگی رزمی یگان‌های نیروی زمینی ارتش در مقابله با تهدید‌ها و انتقال سریع نیرو‌ها از مناطق سرزمینی به منطقه مأموریت برابر طرح‌های پیش بینی شده آغاز شد و طی آن انواع تاکتیک‌های خلاقانه بومی به منظور ارزیابی مهارت‌های چندگانه تیپ‌های حرفه‌ای نیروی زمینی ارتش عملیاتی می‌شود.

عملیات مشترک هوابرد با تجهیزات مکانیزه هجومی

امیر سرتیپ شرفی، سخنگوی رزمایش اقتدار ۹۹ نیروی زمینی ارتش گفت: تیپ ۵۵ هوابرد نیروی زمینی ارتش در مرحله نخست رزمایش با اجرای عملیات چتربازی و با استفاده از نفربر‌های BMP۲ که برای نخستین بار در جریان این رزمایش به صورت ترکیبی انجام شد، طرح‌های عملیات آفندی را اجرا کردند. وی ادامه داد: نیرو‌های هوابرد در قالب صد‌ها چترباز طی یک عملیات از پیش تعیین شده توسط چندین فروند هواپیمای سی ۱۳۰ نیروی هوایی ارتش با پرش هماهنگ و دقیق در نقاط تعیین شده فرود آمدند و همزمان با بارریزی تسلیحات و تجهیزات نظامی از جمله موتور سیکلت‌ها، موشک انداز‌های ۱۰۷ میلیمتری و توپ‌های ۲۳ میلیمتری در منطقه عمومی رزمایش، با بهره‌گیری از این تجهیزات اهداف تعیین شده در ساحل را مورد حمله قرار داده و تصرف کردند. امیر شرفی افزود: استفاده از نفربر‌های ارتقا یافته توسط نیرو‌های هوابرد، اجرای عملیات تاخت با بهره گیری و پشتیبانی از انواع سلاح‌ها، تصرف مناطق ساحلی، بارگیری تجهیزات زرهی و تسلیحات نیمه سنگین در کمترین زمان ممکن و اجرای یک عملیات منطبق با صحنه‌های واقعی از جمله نقاط قوت تیپ هوابرد و نیرو‌های واکنش سریع نزاجا در این مرحله از رزمایش است.

اجرای عملیات ترکیبی تیپ ۶۵ نیروی مخصوص

سخنگوی رزمایش اقتدار ۹۹ نیروی زمینی ارتش همچنین با اشاره به آمادگی نیرو‌های مخصوص و واکنش سریع نزاجا، اظهار داشت: تیپ ۶۵ نیروی مخصوص با اجرای عملیات متحرک هوایی، به صورت ترکیبی و همزمان عملیات نفوذ و تهاجم را با موفقیت انجام داد. وی افزود: غواصان تیپ ۶۵ نیروی مخصوص ارتش در این بخش از رزمایش به دو گروه تقسیم شده و با بالگرد‌های شنوک در سطح آب فرود آمده و به عمق دریا نفوذ کردند و اهداف دریایی را منهدم و گروه دوم نیز با انهدام پایگاه‌های تعبیه شده در ساحل، به اهداف از پیش تعیین شده دست یافتند. امیر شرفی گفت: ایجاد اختلال در سامانه کنترل فرماندهی، جنگال و مخابرات دشمن در سطح دریا و همچنین عملیات ترکیبی چتربازان غواص نیروی زمینی ارتش با پشتیبانی انواع بالگرد‌های هوانیروز در سطح و در آب‌های دریای عمان یکی از تاکتیک‌های به کار گرفته شده در این رزمایش بود که با موفقیت اجرا شد.

چرخه عملیاتی نیروی هوایی آماده‌تر از همیشه

امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی، جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش نیز در حاشیه برگزاری رزمایش اقتدار ۹۹ نیروی زمینی ارتش با تأکید بر خلاقیت و توانمندی خلبانان و کارکنان فنی هواپیمای سی ۱۳۰ در این رزمایش گفت: نیروی هوایی ارتش به واسطه نوع مأموریت و تجهیزاتی که در اختیار دارد، علاوه بر انجام عملیات‌های آفندی، یک نیروی پشتیبانی کننده بسیار مؤثر، قوی و تأثیرگذار از نیرو‌های سطحی و زمینی است. وی با اشاره به مأموریت نیروی هوایی در رزمایش اقتدار ۹۹ نزاجا گفت: خلبانان هواپیمای سی ۱۳۰ از دو پایگاه شهید لشکری تهران و شهید دوران شیراز مسئولیت پشتیبانی رزمی همه جانبه از یگان‌های زمینی در این رزمایش را برعهده داشتند که بارریزی ادوات و تجهیزات نظامی و تخلیه چتربازان نیرو‌های مخصوص در منطقه رزمایش را با موفقیت انجام دادند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار