کد خبر: 1035503
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز خبرداد
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج از آغاز عملیات احداث سومین تصفیه‌خانه محلی در کرج خبر داد.

پیمان بضاعتی پور با اشاره به اینکه هدف مدیریت شهری کرج کاهش معضلات زیست‌محیطی و ساختن شهری پایدار است، گفت: عملیات اجرایی ساخت سومین تصفیه‌خانه محلی باهدف تأمین آب خام، حذف آب شرب و برداشت از سفره‌های زیرزمینی با ظرفیت هزار مترمکعب در شبانه‌روز با روش بیولوژیکی IFAS در محله دولت‌آباد آغازشده است.

وی اضافه کرد: برنامه‌ها و راهبردهای عملیاتی برای سازگاری و صرفه‌جویی در حوزه مصرف آب فضای سبز شهر کرج محقق شده و استفاده مجدد از پساب به‌عنوان یک منبع جدید و پایدار از مهم‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود .

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج گفت: برای جبران کمبود آب در توسعه فضای سبز علاوه برساخت تصفیه‌خانه، اصلاح الگوی کاشت نیز موردتوجه بوده و در تمامی پروژه‌های چند سال اخیر از گونه‌هایی که نیاز کمتری به آبیاری و شرایط مقاوم‌تری نسبت به کم‌آبی دارند استفاده‌شده است.

بضاعتی پور با اشاره به اینکه استفاده از فناوری‌های نوین برای نگهداری و توسعه فضای سبز یکی از مهم‌ترین نیازهای مدیریت شهری است، گفت: این تصفیه‌خانه هزار مترمکعبی حدود ۱۰ لیتر در ثانیه نیاز فضای سبز را به استفاده از آب شرب کم خواهد کرد.

وی بابیان اینکه نیازسنجی و طرح مطالعاتی ساخت چهارمین تصفیه‌خانه محلی نیز در منطقه خط چهار حصار در حال انجام است، گفت: در کنار احداث زیرساخت پمپاژ و انتقال این میزان پساب، مناسب‌سازی و تصفیه تکمیلی پساب خروجی از این تصفیه‌خانه‌ها به‌منظور رساندن کیفیت آن‌ها به استانداردهای بهداشتی و زیست‌محیطی، مهم‌ترین دغدغه مدیریت شهری است و این مهم همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی ازجمله شرکت آبفا را می‌طلبد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار