کد خبر: 1035473
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
دست روی دست گذاشتن تا کی ؟
دست روی دست گذاشتن بلای جان فوتبال ایران شده است. چه حق هایی که تنها به واسطه این عادت تاسف بار ناحق شده و چه ناحقی هایی که به سرانجام رسیده آنهم فقط و فقط به دلیل ترک عادت تاسف باری که در فوتبال ایران بی داد می کند اما با وجود ضربه های جبران ناپذیر هرگز تجربه نشده برای تغییر رویه!
دنيا حيدري

سرویس ورزشی جوان آنلاین: دست روی دست گذاشتن بلای جان فوتبال ایران شده است. چه حق هایی که تنها به واسطه این عادت تاسف بار ناحق شده و چه ناحقی هایی که به سرانجام رسیده آنهم فقط و فقط به دلیل ترک عادت تاسف باری که در فوتبال ایران بی داد می کند اما با وجود ضربه های جبران ناپذیر هرگز تجربه نشده برای تغییر رویه!


نقد کم نیست بر عملکرد وزارت ورزش . خصوصا در نوع نگاه وزیر به رشته های مختلف و تبعیض فاحشی که صدای همه را در آورده اما وزارت ورزش در هرمسئله ای که محق نباشد در داستان انتخابات فدراسیون فوتبال کاملا محق است. حداقل به عنوان یک حامی مالی که در هر شرایطی برای فوتبال هزینه می کند و گندکاریهای مدیران بی کفایت و نالایق آن را لاپوشانی کرده و جور تصمیمات فاجعه بار و اشتباهات فاحش آنها را می کشد و در مقابل تمام حمایت های ریز و درشتی که از فوتبال دارد، نظارت بر عملکرد فدراسیون فوتبال کمترین حقی است که می توان برای آن متصور شد. حقی که اما فدراسیون فوتبال زیر بار آن نمی رود و با اصلاحیه ای جالب توجه در اساسنامه آن را از وزارت ورزش گرفته است!


پر واضح است که وزارت ورزش و سلطانی فر در راس آن از این ناسپاسی خشمگین باشند اما چه سود از این عصبانیت و چهره در هم کشیدن وزیر وقتی همه داستان به چند مصاحبه گله آمیز ختم می شود ؟! آنهم درحالی که محق بودن وزارت خصوصا در این مورد خاص که با متهمان فساد در فوتبال و عاملان پرونده شرم آور ویلموتس رو به روست باید با برخوردی جدی و قهریه همراه باشد اما آیا وزارت با این چشم و ابرو نازک کردن ها و مصاحبه های گاه و بیگاهی که نشان از دلخوری وزیر، معاونانش و حتی رئیس کمیته ملی المپیک دارد می تواند حرف خود را به کرسی نشانده و عاملان فلاکت فوتبال را سرجایشان بنشاند ؟


بسیاری بر این باورند که قبل از فینال لیگ قهرمانان آسیا و همان زمان که تاج با وجود ممنوع الخروج بودند دست در دست نبی راهی قطر شد و با رئیس کنفدراسیون آسیا دیدار کرد راپورتهایی به فیفا داده شده که در صورت دست گذاشتن روی هریک از خاطیان پرونده فاجعه بار ویلموتس، سایه سنگین تعلیق را بر سر فوتبال ایران می اندازد. اما دست روی دست گذاشتن و فیفا هراسی چه سود وقتی چون روز روشن است که ادامه حضور دار و دسته آقایانی که فوتبال را به این روز کشانده و جیب ملت را چپاول کردند ضرری به مراتب سنگین تر از تعلیق فوتبال ایران دارد. البته در صورت تعلیق احتمالی که می توان احتمال آن را با ارائه گزارشی در خصوص فساد مالی آقایانی که حتی تا پای بازجویی هم پیش رفتند فیفا را متوجه اصل داستان کرد که ماجرا نه دخالت در انتخابات فدراسیون فوتبال که تلاش برای کوتاه کردن دست مفسدانی است که به اسم فوتبال و با دست آویز قرار دادن تعلیق از سوی فدراسیون جهانی فوتبال سالهاست که دارند جیب مردم را چپاول و خالی می کنند!
بدون شک عدم آگاهی از قوانین بین المللی نیز نقش موثری در این زمینه بازی می کند اما مشکل اصلی نبود عزم راسخ برای رسیدن به هدف است که باعث شده امروز وزارت ورزش باوجود محق بودن در ماجرای فدراسیون فوتبال، دست روی دست گذاشته و به تماشای تلاش عده ای بنشیند که وقت لزوم و برای گرفتن حق فوتبال که باشد قدم از قدم برنمی دارند که اگر غیر از این بود در داستان تحریک های مغرضانه عربستان ناچار به بازی در زمین بی طرف نمی شدیم و وقتی شدیم حداقل ضر و و زیانی که از این بابت به فوتبال ایران رسیده بود را می گرفتیم اما آقایانی که همواره دست روی دست می گذاشتند و تنها به حرف زدن و اکتفا می کردند حال که نوبت به خودشان رسیده مرد عمل شده و فیفا را به زعم بسیاری تطمیع کرده اند برای آنکه به هدف شوم خود که ادامه حضور در فدراسیون فوتبال است برسند. حال آنکه موفقیت آنها بی هیچ شک و تردیدی به نابودی هرچه بیشتر فوتبال ایران خواهد انجامید. درحالی که حتی امروز هم وزارت ورزش بابرنامه و اقدامی حساب شده ، گرفتن مشاوره های درست و استفاده از افراد کار بلد به واسطه همان فدراسیون جهانی فوتبال که دستاویز آقایان متخلف قرار گرفته می تواند دست مفسدان را به واسطه فیفا از فوتبال ایران کوتاه کند. چرا که مبارزه با فساد یکی از شعارهای اصلی نهادهای بین المللی ورزش و فوتبال است. شعاری که جدیت در آن حتی سپ بلاتر را هم به زیر کشید و در مقابل بلاتر دار و دسته آقایانی که برای چپاول بیشتر فوتبال در تلاش هستند چیزی نیست که وزارت ورزش به عنوان متولی اصلی ورزش و حامی فوتبال نتواند از عهده اش بر آید.


ارائه چند نمونه از مفاسد افرادی که امروز در راس فدراسیون هستند و تلاش می کنند تا همچنان امور را در دست داشته باشند به فیفا و توضیح منطقی و اصولی داستان مخالفت برای حضور آنها در انتخابات نه فقط به تعلیق فوتبال ایران ختم نمی شود که می تواند دست مفسدان را نیز از فوتبال کوتاه کند. حال آنکه دست روی دست گذاشتن یا صرف دلخوش بودن به عدم تایید صلاحیت کاندیداهای فعلی(چه در زمینه ریاست چه نواب رئیسی و چه هیئت رئیسه) نه تنها سودی برای وزارت ورزش و فوتبال ایران ندارد که می تواند به تعلیق فوتبال هم بینجامد چرا که به زعم بسیاری آنهایی که این روزها سفت و سخت در تلاش هستند برای ادامه بقای خود برای تضمین این مسئله تدابیر خطرناکی اندیشیده اند و هیچ ابایی ندارند از اینکه در صورت عدم حضورشان فوتبال ایران طعم تلخ تعلیق را بچشد! اما این دست روی دست گذاشتن ارزش تبعاتی چون تعلیق یا دست درازی مفسدان به جیب مردم را دارد ؟

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار