کد خبر: 1035429
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۰
سه مرد فریبکار که در پوشش مأمور اورژانس اجتماعی مرد طلافروش را ربوده و بعد از سرقت ۷‌کیلو طلا وی را به قتل رسانده‌بودند، به قصاص و حبس محکوم شدند.
سرویس حوادث جوان آنلاین:  ۲۱‌اسفند‌سال‌۹۸ مأموران پلیس تهران از ناپدیدشدن مرد طلافروشی در محله خاوران باخبر و تلاش خود را برای یافتن وی آغاز کردند تا اینکه مشخص شد یزدان بعد از سرقت مغازه‌اش از سوی سه مرد ناشناس ربوده شده است. تلاش‌ها برای پیدا کردن آن مرد ادامه داشت تا اینکه با کشف جسد یزدان در محله کهریزک پرونده با موضوع قتل عمد در دستور کار قرارگرفت و یکی از عاملان قتل به نام سیروس شناسایی و بازداشت شد.

مرد جوان در بازجویی‌ها به قتل و سرقت ۷‌کیلو طلا با همدستی دو نفر از دوستانش که برادرزن و داماد بودند اقرار کرد. با اقرار مرد جوان دو متهم دیگر به نام‌های حمید و طاهر بازداشت شدند. حمید در شرح ماجرا گفت: مقتول یکی از بستگان سیروس و طلافروش بود. به همین خاطر سیروس نقشه سرقت کشید و قرار شد من و برادرزنم نیز به او کمک کنیم. این شد که در پوشش مأمور اورژانس اجتماعی مقابل مغازه رفتیم و بعد از ربودن مقتول از او کلید مغازه را خواستیم، اما او مقاومت کرد. به همین خاطر من با تزریق دارو می‌خواستم او را بیهوش کنیم، اما منجر به مرگ وی شد. متهم ادامه داد: بعد از قتل کلید را برداشتیم و ۷‌کیلو طلا از مغازه سرقت کردیم و سپس‌جسد را حوالی کهریزک بردیم و دفن کردیم.

سه‌متهم در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شدند و حمید با انکار قتل مدعی شد تزریق داروی بیهوشی به‌خاطر کشتن مقتول نبوده و قصد داشته است او را آرام کند. با انکار سه متهم، اما با توجه به مدارک موجود، حمید به قصاص، به اتهام آدم‌ربایی به هشت‌سال حبس و به اتهام مشارکت در سرقت به پنج‌سال حبس محکوم شد. سیروس و طاهر نیز هر کدام به اتهام معاونت در قتل به ۱۳‌سال حبس، به اتهام مشارکت در آدم‌ربایی به هشت‌سال حبس و به اتهام مشارکت در سرقت به پنج‌سال حبس محکوم شدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار