کد خبر: 1035378
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های پایتخت گفت: برخورد با رانندگان متخلف حرفه‌ای در دستور کار پلیس نامحسوس قرار دارد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: سرهنگ مهدی نامجو سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های تهران بزرگ در برنامه تلویزیونی «شهر امن» در خصوص تخلفات رانندگان در بزرگراه‌های پایتخت اظهارداشت: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که پلیس راهور تهران بزرگ انجام می‌دهد بحث مدیریت سرعت است که در این راستا تیم نامحسوس پلیس راهور تهران بزرگ برای برخورد با تخلفات حادثه ساز و رانندگی‌های تهاجمی کار و فعالیت خود را انجام می‌دهد.

وی گفت: رانندگی تهاجمی به رانندگی‌هایی اطلاق می‌شود که راننده اصرار بر سرعت غیر مجاز داشته و تحت تاثیر احساسات و با زیر پا گذاشتن قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به صورت کاملا بی پروا و بی توجه به حق و حقوق سایر رانندگان اقدام به رانندگی کرده و سعی می‌کند از کوچکترین روزنه و منافذ و فواصلی که بین خودرو‌ها در ترافیک وجود دارد عبور کرده و با کم کردن فاصله با خودروی جلویی و با استفاده مکرر از بوق و چراغ راه خود را باز کند؛ در ادامه هم با تغییر مسیر‌های ناگهانی جان خود و دیگر رانندگان را در معرض خطر جدی قرار دهد.

سرهنگ نامجو گفت: تیم‌های نامحسوس پلیس راهور تهران بزرگ با گشت زنی میدانی در سطح معابر و رصد تخلفات با رانندگان متخلف در حدود وظایف خود برخورد می‌کنند.

وی با بیان اینکه انضباط بخشی و کاهش تصادفات نشان دهنده عملکرد خوب تیم نامحسوس است، تصریح کرد: وقتی راجع به پلیس صحبت می‌کنیم تمام ذهن‌ها به سوی یک خودروی پلیس سازمانی با چراغ گردان می‌رود در صورتیکه رنگ خودروی پلیس نامحسوس متمایز از دیگر خودرو‌های پلیس است و هیچ نشانی ندارد و مانند سایر خودرو‌ها در حرکت بوده و تنها یک برچسب آن را از دیگر خودرو‌ها متمایز می‌کند.

وی گفت: متاسفانه برخی رانندگان حرفه‌ای متخلف وقتی جای دوربین‌های کنترل سرعت را یاد می‌گیرند یا زمانی که تیم پلیس را در معابر می‌بینند اقدام به کاهش سرعت کرده و بعد از عبور از آن مقطع دوباره به رفتار‌های پرخطر خود ادامه می‌دهند؛ به عبارتی شرطی شده اند.

وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که تیم پلیس نامحسوس انجام می‌دهد برخورد با متخلفین حرفه‌ای است که با انجام عملیات روانی و جلوگیری از شرطی شدن رانندگان متخلف اقدامات خود را انجام می‌دهد.

نامجو تصریح کرد: برخی مواقع رانندگان، چون تیم پلیس را نمی‌بینند اقدام به تخلف می‌کنند در صورتی که عدم رویت پلیس به معنی عدم ثبت تخلفات نیست چراکه برابر قوانین و مقررات با تخلفات آن‌ها برخورد می‌شود.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار