کد خبر: 1035369
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
سرلشکر باقری:
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در روزهای اخیر که این رئیس‌جمهور کم خرد آمریکا تهدیداتی را کرد ما این تهدیدات را جدی گرفتیم و در این مدت بیش از ۱۰ رزمایش تخصصی برگزار شد.

سرویس سیاسی جوان آنلاین:‌ سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که صبح امروز (دوشنبه) در سالن خلیج فارس باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) فرمانده کل قوا در دفاع مقدس بودند و راه و رسم مقاومت و ایستادگی برای به دست آمدن عزت و افتخار را به همه ما آموختند.

وی ادامه داد: در ایام سالگرد عملیات کربلای پنج هستیم که عملیات بسیار مهمی بود و بیش از ۳ ماه طول کشید و چیزی حدود ۱۰۰ روز جنگ در منطقه شلمچه ادامه داشت و موجب شد ارتش عراق انهدام اساسی ببیند البته ما هم بیشترین شهید را در این سال داشتیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به عملیات کربلای چهار گفت: این عملیات بسیار مهم بود و دشمن توانست ادامه عملیات ما را متوقف کند، ما قرار نیست تنها عملیات‌های موفق را بگوئیم بلکه در عملیات‌های ناموفق هم هزاران درس وجود دارد که باید از آن درس گرفت و بنا نیست ما عملیات‌های به ظاهر ناموفق را کنار بگذاریم.

سرلشکر باقری عملیات کربلای پنج را بسیار موفق دانست و گفت: صد تیپ ارتش عراق تا حدود ۵۰ درصد منهدم شد و اگر ما می‌توانستیم جنگ را ادامه دهیم می‌توانستیم در سال ۶۶ پیروز قطعی جنگ باشیم. این موفقیت‌ها موجب شد دشمنان تغییرات اساسی در قطعنامه ۵۹۸ پیشنهادی به ایران بدهند.

وی ادامه داد: اتفاقات و دستاوردهای دفاع مقدس نوعی عظمت است که شاید برای هر ملتی چندین دوره طول می‌کشد تا این اتفاقات رخ بدهد به همین دلیل است که امام راحل و مقام معظم رهبری تعابیر مختلفی در خصوص دفاع مقدس دارند. این عزیزان می‌فرمایند در دفاع مقدس صدور انقلاب اسلامی به بهترین شکل اتفاق افتاد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه فهم ایستادن بر روی پای خود در دفاع مقدس برای ما رخ داد، گفت: در دفاع مقدس فرهنگ ایثار، شجاعت و ایستادگی در ملت ما و برای همه نسل‌ها رخ داد.

سرلشکر باقری گفت: یکی از درس های دفاع ضرورت توانمند شدن است، اگر کسی فکر می‌کند روحیات و منش استکبار تغییر می‌کند اشتباه می کنند.

وی ادامه داد: دشمن تغییر پذیر نیست، آنها سال‌ها تلاش کرده اند که بر جهان تسلط داشته باشند و قطعا تغییر نمی‌کنند، اینکه سر یک میز بنشینیم قهوه ای در دست بگیریم و لبخندی بزنیم چیزی را عوض نمی کند. اگر می‌خواهیم تحریم را برداریم که خواست رهبری است باید در همه ابعاد مختلف قوی شویم، تنها راه حل مشکلات و رفع تحریم ها قوی شدن در همه ابعاد است.

سرلشکر باقری گفت: در دو سالی که آمریکا جنایت فشار حد اکثر ی را در پیش گرفت ملت ایران هم مقاومت حداکثری را در پیش گرفت. در همین ۲۰ روز اخیر که این رئیس جمهور کم خرد آمریکا تهدیداتی را کرد ما این تهدیدات را جدی گرفتیم و در این مدت بیش از ۱۰ رزمایش تخصصی برگزار شد، البته این رزمایش ها می توانست در ۳ روز برگزار شود اما ما آنها را برای اینکه مردم بتوانند در جریان آن قرار بگیرند در ۲۰ روز برگزار کردیم. این آمادگی و چابکی نیروهای مسلح ما نتیجه دفاع مقدس است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: دشمنی که می‌خواست مردم ایران ۲۲ بهمن سال گذشته را نبینند امروز در خفت به سر می‌برد، پارلمان آنها توسط معترضین اشغال شد و کاخ سفید به پادگان نظامی تبدیل شده و نیمی از مردم آمریکا احساس می کنند که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تقلب شده و رئیس جمهور بعدی آمریکا رئیس‌جمهور آنها نیست.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح افزود: هر چقدر به دوران دفاع مقدس می‌نگریم و تعابیر امامین انقلاب اسلامی را نگاه می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم که حقیقتا چنین واقعه‌ای برای ملت‌ها هر چند قرن یک بار اتفاق می‌افتد. دفاع مقدس دروس و آموخته‌های مختلفی دارد که صدور انقلاب اسلامی، ارتقای شجاعت و اتکای به نفس بین مردم، نهادینه شدن فرهنگ شجاعت و شهامت در ملت ایران برای همه نسل ها، معرفی الگوی استکبارستیزی به جهان، حضور جوانان برای دفاع از حرم اهل بیت و درک ارزش شهیدان از جمله آنهاست. دفاع مقدس به عنوان یکی از الطاف خفیه الهی بود که موجب سربلندی ملت ایران در قرن‌های مختلف شد.

وی اظهار داشت: اگر امروز مردم یمن با دست خالی در برابر جنایتکاران ایستادگی می‌کنند، این روحیه را از دوران دفاع مقدس الهام گرفته اند. آن موشکی که امروز با صلابت به شکل انبوه با برد هزار و ۸۰۰ کیلومتر اهداف را به صورت نقطه‌ای مورد اصابت قرار داد، از آثار دفاع مقدس است. کار تولید موشک از سال ۶۳ آغاز شد و امروز مانند یک درخت پربار در کشور رشد کرده است.

سرلشکر باقری با اشاره به ویژگی‌های دوران دفاع مقدس گفت: در دوران دفاع مقدس دوستان از دشمنان شناخته شدند. درس هوشیاری، ولایتمداری، درک تبعیت از ولایت، وظیفه شناسی، روحیه داشتن و روحیه بخشی، اعتماد به نفس و شجاعت، شهادت طلبی، ایثارگری، توکل به خداوند، صبر در برابر دشمنان، ساده زیستی، خودسازی و زهد و تواضع، پرهیز از اشراف و تجمل گرایی، هوشمند بودن، نهراسیدن از مشکلات، تبری و تولی، انسجام و یکپارچگی ملی و ... تنها بخشی از درس‌هایی است که می‌توانیم از آن دوران بیاموزیم.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح تصریح کرد: گذر زمان نباید باعث تغییر روحیه ما بشود و اگر یک عملیات موفق به سرانجام رسیده است باید بدانیم که طراحان با چابکی و دقت این عملیات را طراحی کردند. ما بایستی برای حل مشکلات تلاش کنیم و قطعا در این صورت است که خداوند کمک حالمان خواهد بود و این مورد را در دفاع مقدس به وفور شاهد بودیم.

وی گفت: امروز با پدیده بی نظیری به نام دفاع مقدس با آموخته‌های مختلف مواجه هستیم و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مسئولیت مهمی برای پرداختن به این گنجینه بی نظیر برعهده دارد که هم باید کیفی و کمی به آن بپردازند. اگر کسی راجع به دفاع مقدس کار می‌کند، اما اخلاقش با منش آن دوران متفاوت باشد، نتیجه‌ای نخواهد داشت.

باقری گفت: مهمترین نکته عمل و رفتار ماست و جوان امروز به دنبال نوع عمل ماست که باید با رفتار مناسب صورت گیرد. بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس طی سال‌های اخیر همواره رو به رشد بوده که جای تقدیر دارد و از زمانی که رهبری فرمودند آثار ما ۳۰ برابر رشد داشته است جای خوشحالی است، اما ما باید این مسیر را در عین مراقبت از تحریف، دروغ و فریب ادامه دهیم.

سرلشکر باقری افزود: آثار ما باید با کیفیت بالا تولید شود و مسئولان مربوطه باید با روی گشاده عزیزان و نویسندگان حرفه‌ای را جذب کنند تا آثار ما پیشرفت قابل ملاحظه‌ای پیدا کند. خوشبختانه موزه‌ها درحال تکمیل است و گام‌های مهمی انجام شده و امیدواریم در زمان مقرر مابقی کارها انجام شود. برگزاری برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس با موفقیت خوبی پیش رفت و با وجود بیماری کرونا این کار به خوبی انجام شد که در قله آن، ارتباط زنده مسئولان و پیشکسوتان دفاع مقدس با رهبر معظم انقلاب اسلامی بود.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به اهمیت توجه به فضای مجازی اذعان داشت: اهمیت و ارزش فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی است و هرچقدر زمان می‌گذرد از تاثیر این فضا بین اقشار مختلف بیشتر آشنا می‌شویم لذا در این حوزه باید به شدت فعال باشیم. در حال حاضر که راهیان نور تعطیل است باید اشکالات را شناسایی و برطرف کنیم تا با شکست کرونا و از سرگیری راهیان نور دیگر شاهد بروز مشکلی نباشیم. در حوزه هنر نیز باید فعالیت بیشتری داشته باشیم و رهبر انقلاب فرموده بودند که در حوزه قصه نویسی عقب هستیم لذا در این حوزه باید با جذب هنرمندان فعالیت خود را دوچندان کنیم.

سرلشکر باقری گفت: حوزه آموزش و پرورش نیز باید بیشتر از گذشته مدنظر قرار گیرد و درحال حاضر ۱۴ میلیون دانش آموز در کشور داریم که این عزیزان آینده سازان جامعه هستند و باید با کمک رسانه ملی نوجوانان را با فرهنگ دفاع مقدس آشنا کنیم. تحقیقات ما باید هدفمند پیش برود و لزوم این کار هم برگزاری جلسات نقد و بررسی است. شبهات شکل گرفته در ذهن جوانان باید برطرف شود و مستحضر هستید که دشمنان دائم در پی ایجاد شبهه در جامعه هستند و طبیعی است که جلسات نقد و بررسی می‌تواند به این شبهات پاسخ دهد. معرفی الگو، اسوه و نمادها می‌تواند بسیار موثر واقع شود که مثال آن هم سردار شهید قاسم سلیمانی است و قهرمانان دیگری مانند سردار سلیمانی به وفور در کشور حضور دارند که باید معرفی شوند. از طرفی خاطرات پیشکسوتان دوران دفاع مقدس باید ضبط و به جوانان ارائه شود تا جلوی تحریف آن دوران ارزشمند گرفته شود.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح اظهار داشت: مسئله تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام بسیار مهم است چراکه برخی افراد نمی‌توانند به سفر راهیان نور بروند بنابراین تمام یادمان‌ها باید تکمیل، توسعه و مورد نگهداری قرار گیرد. یادمان شهدای گمنام موجب تسکین و آرامش دل مردم می‌شود. موضوع دیگر تحریف دفاع مقدس است که دشمن در این زمینه به شدت فعال است و ما باید با توجه به خاطره نویسی، این توطئه را نیز خنثی کنیم. موضوع دیگر توجه به جبهه مقاومت است و غرفه مقاومت باید در تمام استان‌ها با موضوع پرداختن به مسئله استکبارستیزی با محوریت سردار سلیمانی ایجاد شود. در این زمینه باید تمام استان‌ها به طور ویژه پای کار باشند.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار