کد خبر: 1035300
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۴
فاصله گرفتن گل‌گهر از جمع مدعیان، بازگشت سپاهان به لیگ
پرونده هفته یازدهـم رقابت‌های لیگ برتر که جمعه با سه دیدار پیگیری شده بود، عصر امروز با برگزاری دو دیدار حساس تراکتور – استقلال و پرسپولیس – فولاد بسته می‌شود.
دنیا حیدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین: در ادامه رقابت‌های هفته تکه و پاره یازدهم، عصر جمعه سپاهان در ادامه موفقیت‌های خود با نویدکیا پیکان را با حساب ۲ بر یک از سد راه برداشت و بر رده سوم جدول تکیه زد. ذوب‌آهن، اما همچنان به روند ناکام خود ادامه داد و مقابل سایپا هم تن به شکست ۲ بر یک داد. شاگردان قلعه‌نویی هم همچنان در ادامه نتیجه‌گیری‌های ضعیف خود بعد از شکست مقابل استقلال به تساوی بدون گل برابر آلومینیوم اراک رضایت دادند تا گل‌گهری که هفته‌های ابتدایی لیگ، صدر جدول را در اختیار داشت با حضور در رده ششم کم‌کم از جمع مدعیان بالای جدول دورتر شود.

مسیر صدرنشینی و آرامش استقلال از تبریز می‌گذرد

تساوی در دربی مانع از بازگشت مجدد استقلال به صدر جدول شد و حالا لازمه به زیر کشیدن صنعت نفت و تکیه زدن دوباره بر صدر جدول، به دست آوردن پیروزی در بازی ساعت ۱۴:۳۰ امروز مقابل تراکتور در تبریز است. نتیجه‌ای که البته کسب آن چندان هم ساده نیست. سرخپوشان تبریزی بعد از سپردن سکان هدایت خود به دست شجاعی سه برد، یک تساوی و یک باخت داشته‌اند و در دو بازی نیز موفق به کلین‌شیت شده‌اند. علاوه بر آن، شجاعی در آخرین بازی تیمش برابر ذوب‌آهن به میدان رفت، دیداری که ۲ بر یک به سود تبریزی‌ها به پایان رسید و همین موفقیت سرمربی جوان تراکتور را بر آن داشته تا برابر استقلال نیز به میدان برود. حضور شجاعی در ترکیب اصلی تیمش می‌تواند روحیه و انگیزه تراکتور را برای پیروزی برابر آبی‌پوشان پایتخت و ادامه حضور در میان مدعیان بیشتر کند، خصوصاً که در صورت پیروزی در این بازی خانگی میزبان می‌تواند به رده سوم جدول صعود کند و فاصله خود را با صدرنشین کاهش دهد، اما دریافت چهار گل در سه بازی برابر صنعت نفت، پیکان و ذوب‌آهن نشان می‌دهد که به‌رغم سیو‌های اخباری و کلین‌شیت در دو بازی تراکتور خط دفاع شکننده‌ای دارد که این می‌تواند برای مهاجمان فرصت‌طلب استقلال فرصت مناسبی برای گلزنی و کسب پیروزی در هفته یازدهم باشد. موفقیتی که می‌تواند اندکی از فشار‌ها روی فکری را کم کند، خصوصاً که بعد از تساوی در دربی حرف و حدیث‌های زیادی در خصوص برکناری سرمربی آبی‌پوشان مطرح شد. شایعاتی که اگرچه هیئت مدیره استقلال شدیداً آن را تکذیب و رد کرد، اما نشان از بحرانی بودن اوضاع استقلال به‌رغم حضور در رده دوم جدول دارد و باید دید در چنین شرایطی و با وجود پنج غایب (سبحان خاقانی، احمد موسوی و آرش رضاوند به دلیل مصدوم، فرشید باقری که به دلیل انضباطی از تمرینات دور است و ملیچ که چند روزی است ایران را ترک کرده) و سورپرایزی که چمنیان مدعی است تراکتور برای استقلال دارد، فکری می‌تواند از این بازی جان سالم به‌در ببرد و تیمش را به صدر جدول بازگرداند یا نه.

دوئل یحیی و نکو پایانی بر تساوی‌های پرسپولیس و فولاد؟

فولاد ساعت ۱۶:۳۰ عصر امروز در یکی از حساس‌ترین بازی‌های نیم‌فصل اول به مهمانی پرسپولیس می‌رود. مدافع عنوان قهرمانی که هفته‌هاست اسیر تساوی‌های بی‌پایان شده و بعد از مساوی برابر آبی‌پوشان پایتخت بیش از پیش درگیر حاشیه‌ها شده، به طوری که سرمربی آن صراحتاً شمشیرش را برای رئیس هیئت مدیره و حتی وزیر ورزش از رو بست و تمرینات پرسپولیس را هم تحریم کرد. هرچند که اوضاع با تماس‌های مدیرعامل اندکی آرام شد، اما بدون شک ناآرامی‌های یحیی که مدتی است تمرکز او را گرفته در بازی حساس و سخت امروز برابر فولاد هم خودش را نشان می‌دهد، آن هم در شرایطی که فولاد همواره یکی از حریفان سرسخت برابر پرسپولیس بوده و حتی وقتی نتیجه را به سرخپوشان واگذار کرده نیز این تیم را تا سر حد ممکن در زمین بازی آزار داده است. مهمان امروز شاگردان یحیی البته هر دو بازی قبلی خود را با تساوی به پایان برده و در آخرین بازی خانگی نیز به‌رغم پیروزی تا واپسین دقایق، دست‌آخر به تساوی رضایت داده، اما تقابل احمدزاده با پرسپولیس و زوج او با پاتوسی در کنار پریرا می‌تواند روز سختی را برای خط دفاع سرخپوشان رقم بزند. پرسپولیس بعد از چهار تساوی حالا بیش از هر زمان دیگری برای خروج از بحران و حاشیه‌هایی که با آن دست به گریبان است به برد نیاز دارد و رویارویی با تیم هفتم جدول که اتفاقاً حریف دندان‌گردی هم هست، می‌تواند بهترین فرصت برای به رخ کشیدن توانایی‌های نایب‌قهرمان آسیا باشد تا با پاره کردن نوار تساوی‌هایش بار دیگر خودی نشان دهد. جدال دیدنی یحیی و نکونام که می‌تواند نقشی تأثیرگذار در سرنوشت پرسپولیس و فولاد داشته باشد. البته به شرط آنکه این بازی هم طبق عادت دو تیم با تقسیم امتیاز‌ها به پایان نرسد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار