کد خبر: 1035238
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
از ابتدای بهمن ماه انجام خواهد شد
معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد از برگزاری اولین نمایشگاه و کنفرانس بین المللی برخط خوشنویسی راه ابریشم با عنوان "رقص قلم" در مشهد از ابتدای بهمن ماه و با حضور هنرمندانی از ۳۰ کشور جهان، خبر داد.

آیدا مهربان با اعلام این خبر گفت: این نمایشگاه از یکم بهمن ماه الی سوم فروردین سال آینده به صورت مجازی در مشهد با حضور نمایندگانی از 30 کشور با فرهنگ های متفاوت و به نمایش گذاشتن 204 اثر از نقاط مختلف جهان برگزار خواهد شد.
وی افزود: همچنین کنفرانس علمی آن نیز از روز دوم تا چهارم بهمن به میزبانی مشهد و به همت کمیسیون ملی یونسکو- ایران برگزار می شود.
وی بیان کرد: خراسان از اصلی ترین گذرگاه های فرهنگی است و برگزاری این نمایشگاه به میزبانی مشهد یک رویداد جهانی در محلی محسوب می شود، منطقه ایی که از دیرباز مرکز رشد هنر خوشنویسی و زادگاه بزرگ بسیاری در زمینه این هنر بوده است.
مهربان با تاکید بر اینکه مدیریت شهری مشهد از برگزاری این نمایشگاه حمایت می کند، اظهار کرد: برای نخستین بار خوشنویسانی از کشورهای محتلف جهان آثار خود را در این نمایشگاه که به همت کمیسیون ملی یونسکو-ایران به‌صورت مجازی برگزار می شود، به نمایش می گذارند.
وی افزود: در نهایت علاوه بر بارگذاری این آثار در نگارخانه یونسکو، 204 اثر نیز چاپ شده و در موزه مشهد به نمایش گذاشته خواهد شد همچنین در کنار برگزاری این نمایشگاه و کنفرانس، برنامه ها و مراسم های دیگری نیز به اجرا در خواهد آمد.
مهربان در ادامه با بیان اینکه کنفرانس علمی مربوط در 6 پنل برگزار خواهد شد، گفت: این پنل ها شامل مراسم افتتاحیه با حضور مدیران کشور و شهری و هنرمندان، بررسی نقش بین فرهنگی هنر خوشنویسی در میان کشورهای راه ابریشم، بررسی وضعیت خوشنویسی معاصر کشورها، تحلیل فرمی و ساختاری هنر خوشنویسی و نسخ خطی، بررسی پیشینه این هنر در سطح ملی و بین المللی و بررسی جایگاه هنر خوشنویسی در میان سایر هنرها می باشد.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار