کد خبر: 1035177
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
رئیس‌جمهور آمریکا در یک مراسم در کاخ سفید با حضور سفیر مغرب در واشنگتن، به «محمد ششم» شاه این کشور به دلیل توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی مدال افتخار داد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: دونالد ترامپ در حالی که قرار است اول بهمن ماه از ریاست جمهوری کنار برود، به منظور تثبیت عادی‌سازی کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی به شاه مغرب مدال افتخار داد.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس گزارش داد، دونالد ترامپ در یک مراسم خصوصی با حضور سفیر مغرب در واشنگتن و برخی از مقام‌های آمریکایی به محمد ششم شاه این کشور به دلیل عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی «لژیون افتخار» اعطا کرد.

لژیون افتخار، یک نشان نظامی متعلق به نیرو‌های مسلح آمریکا است که پیشتر به منظور قدردانی از عملیات فوق العاده برای انجام خدمات برجسته اعطا می‌شد.

آمریکا در ماه دسامبر (ماه گذشته میلادی) حاکمیت مغرب بر صحرای غربی را به رسمیت شناخت و در ازای آن، مغرب موافقت خود را با عادی سازی روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی در آینده نزدیک اعلام کرد.

طبق بیانیه کاخ سفید، «لالا جومالا» سفیر مغرب در آمریکا به نمایندگی از سلطان محمد، شاه این کشور مدال افتخاری اعطایی ترامپ را دریافت کرد.

بنا بر گزارش رویترز، در این مراسم سفیر مغرب در واشنگتن هم به دونالد ترامپ، «جرد کوشنر» داماد و مشاور ارشد کاخ سفید او و «آوی برکوویتز» نماینده ویژه آمریکا در مذاکرات سازش کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی مدال‌هایی اعطا کرد.

طبق این گزارش، یک مقام ارشد آمریکایی خبر داد که سفیر مغرب در این مراسم کاخ سفید به ترامپ عالی‌ترین مدال افتخار مغرب را داد و به کوشنر و برکوویتز هم به دلیل نقش افرینی در زمینه توافق سازش با تل‌آویو جوایزی اعطا کرد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار