کد خبر: 1035123
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
نماینده ولی‌فقیه در لرستان مطرح کرد؛
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، بر ضرورت کار و فکر جهادی در مدیریت شهرداری تأکید کرد و گفت: رسیدگی به مناطق حاشیه نشین در اولویت شهرداری باشد.

به گزارش خبرنگار جوان از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، امروز(26 دی) در خطبه های نماز جمعه این هفته با سفارش به تقوا اظهار داشت: متقین کسانی هستند که خدای متعال در نظر آنها بزرگ است و غیر خدا، هر چه هست صغیر، کوچک و ناچیز است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه امام علی(ع) می‌فرمایند که خالق در نزد انسان‌های با تقوا، بزرگ و عظیم است، افزود: خدا را در عمل و درون خود بزرگ بشماریم و غیر خدا را هر چه هست در نظر خود صغیر و کوچک بشماریم و اگر به این فهم و درک برسیم در تعاملات اجتماعی و سبک زندگی ما تأثیرگذار خواهد داشت.

وی در ادامه به روند فعالیت اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری اشاره کرد و عنوان داشت: سابقه شهرداری در خرم آباد به بیش از ۹۰ سال می رسد و اتخاذ تدابیر مؤثر برای حفظ شهر از خطر سیل و آتش و …بر اساس قانون بر عهده شهرداری‌ها است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی به وجود کاستی‌هایی در اداره شهر خرم‌آباد اشاره کرد و گفت: امور عمرانی، نظارت بر درآمدها، هزینه‌ها، امور فرهنگی، بهداشتی و... وظایفی است که بر عهده شهرداری و شورای شهر نهاده شده است و باید تدابیر لازم اندیشیده شود.

وی حس تعلق خاطر به محله و شهر محل سکونت خود را از جملله وظایف شهروندان عنوان کرد و گفت: با بیان اینکه احساس مسئولیت در قبال محله و شهری که در آن زندگی می‌کنیم مهم است، باید شهر خود را خانه خودمان باید بدانیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان بر ضرورت تشویق دیگران به مشارکت در امور شهرتأکید کرد و ادامه داد: تلاش در جهت حفظ نظافت شهر و همچنین تشریک مساعی، تعاون و همکاری با مدیریت شهری در ایجاد و گسترش مراکز فرهنگی بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه کاستی هایی در اداره شهر وجود دارد، تصریح کرد: تا زمانی که این کاستی‌ها از سوی مسئولان و شهروندان بر طرف نشود، به مدیریت قابل قبول شهری نخواهیم رسید.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی تدکید کرد: رسیدگی به مناطق حاشیه شهرها باید در اولویت کار شهرداری و شورای اسلامی شهر باشد و در کنار شهرداری، دستگاه‌های مرتبط دیگری نیز هستند که باید پای کار بیایند.

وی، بیان داشت: بر اساس اعلام شهرداری و شورای اسلامی شهر، سازمان‌ها و ادارات دولتی و غیر دولتی بدهکاری‌های زیادی به شهرداری دارند، طبق اعداد و آماری که اعلام می‌شود این بدهکاری زیاد است، سازمان‌ها این بدهکاری خود را به هر روشی که هست باید پرداخت کنند تا وضعیت شهر از این حالتی که هست نجات پیدا کند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بر ضرورت کار و فکر جهادی در مدیریت شهرداری تدکید کرد و اظهار داشت: در سایه مدیریت و برنامه ریزی پیشینه فرهنگی و تاریخی شهر حفظ شود و شهرداری و شورای شهر باید برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داشته باشد.

گسترش دینداری و باور راسخ به آموزه‌های دینی در جامعه از اهداف شهید نواب صفوی بود

وی در بخش دیگری از سخنانش ۲۷ دی ماه و شهادت حجت الاسلام نواب صفوی و یارانش را گرامی داشت و خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند جرقه‌های انگیزش انقلاب اسلامی به وسیله نواب صفوی در من به وجود آمد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه جمعیت فداییان اسلام در سال ۱۳۲۰ تشکیل شد و فعالیت‌های آن از سال ۱۳۲۴ تا ۱۳۳۴ ادامه پیدا کرد، افزود: این شهید عزیز بعد از ۱۰ سال مبارزه، جهاد مستمر و بی وقفه در سن ۳۱ سالگی به همراه یاران خود به شهادت رسید.

وی اذعان داشت: شهید نواب صفوی، طلبه‌ای جوان، پر شور و پر حرارت بود و وجود ایشان مملو از عشق و ایمان به اسلام و دلداده مردم بود.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه شهید نواب صفوی، امام راحل و مقام معظم رهبری به دنبال جامعه‌ای بوده و هستند که دینداری و باور راسخ به آموزه‌های دینی در آن گسترش پیدا کند، گفت: ارتباط معنوی، مستمر و توسل با ائمه معصومین، تحقق و حاکمیت اخلاق اسلامی کاربردی، حضور فعال در امور مستحبی دارای جنبه سیاسی، دینی و مذهبی مانند راهپیمایی ۲۲ بهمن، حماسه ۹ دی، نماز جماعت و جمعه، از آرمان‌هایی بوده که امام راحل و مقام معظم رهبری به دنبال آنها بوده و هستند.

وی یادآور شد: بصیرت و آگاهی به اهداف و اصول انقلاب اسلامی مانند عدالت اجتماعی و اخوت اسلامی، صداقت، استکبار ستیزی، مرز بندی با دشمن، تقوا، همراه با تعهد، دانایی و توانایی در مسئولیت‌ها، دوری از محدودیت‌های قومی، نژادی از دیگر آرمان ها است.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار