کد خبر: 1035095
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
دادگاه عالی کره جنوبی، رئیس جمهور سابق این کشور را به جرم فساد مالی و نقض قوانین انتخاباتی، در مجموع به ۲۲ سال زندان محکوم کرد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: دادگاه عالی کره جنوبی سرانجام امروز پنج‌شنبه، حکم ۲۰ سال زندان را برای «پارک گئون های» رئیس جمهور پیشین این کشور تائید کرد و با این تصمیم، به یک روند طولانی قضایی درباره پرونده فساد مالی او پایان داد.

دادگاه عالی همچنین احکام جریمه مالی و جبران خسارت، در مجموع به مبلغ ۱۶ میلیون یورو را که در دادگاه بدوی برای او تعیین شده بود، تائید کرد.

خانم پارک که یازدهمین رئیس جمهور کره جنوبی بود؛ اولین زنی است که در کره به این مقام می‌رسید، اما در مارس سال ۲۰۱۷ میلادی با رای استیضاح پارلمان از قدرت برکنار و سپس به اتهام فساد مالی محاکمه شد.

او پیش از این، در سال ۲۰۱۸ میلادی به اتهام فساد مالی و سوء استفاده از قدرت از سوی دادگاه به ۳۰ سال زندان محکوم شده بود.

پارک که بار‌ها این اتهامات را رد و شیوه رسیدگی به پرونده‌اش را مغرضانه توصیف کرده بود، روز پنج‌شنبه در جلسه دادگاه حاضر نشد.

او همچنین به دلیل نقض قوانین انتخاباتی به دو سال زندان محکوم شد. به این ترتیب پارک گئون‌های که اکنون ۶۸ سال دارد باید مدت ۲۲ سال را در زندان سپری کند.

بنابر اعلام دادستان، از جمله جرایم پارک، دریافت یا درخواست میلیون‌ها دلار پول از شرکت‌های بزرگ کره‌ای از جمله سامسونگ الکترونیک برای ارائه اسناد طبقه بندی شده به آنها، قرار دادن نام هنرمندان منتقد خود در یک «فهرست سیاه» و برکناری مقامات ارشد به دلیل انتقاد آن‌ها از او بوده است.

با این رسوایی، از ارتباط پیچیده میان خانواده‌های گرداننده شرکت‌های بزرگ کره‌ای با قدرت سیاسی در این کشور نیز پرده برداشته شد.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار