کد خبر: 1035038
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که ۸۰ درصد مخاطبان آموزش‌های فنی و حرفه ای را جوانان تحصیلکرده و فارغ التحصیلان دانشگاهی تمامی مقاطع تحصیلی تشکیل می‌دهند، گفت: فرهنگ مهارت آموزی و مهارت افزایی جایگاه خود را در میان آحاد جامعه پیدا کرده است.

رضا اختیار وکالتی،  در بازدید از مرکز آموزش هتلداری آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی، با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری و لزوم ارائه آموزش‌های مهارتی در این حوزه، اظهار کرد: ظرفیت های بالایی در آذربایجان شرقی وجود دارد که باید استفاده شود.

وی با اشاره به بحث استاد- شاگردی که در گذشته نیاز بازار کار کشور را تامین می کرد، گفت: این امر در برهه‌ای از زمان به لحاظ مدرک گرایی به فراموشی سپرده شده بود ولی دوباره احیا شده است.

معاون عمرانی فرماندار تبریز نیز با اشاره به وجود ساختارهای مناسب در جذب گردشگران داخلی و خارجی در شهر تبریز، افزود: ما به صنعت گردشگری اعتقاد داریم و چنانچه به دنبال ارزآوری و ارزش افزوده هستیم، باید به این سمت و سو حرکت کنیم.

احمد اسدی با بیان این‌که فرهنگ سازی‌های لازم در حوزه گردشگری باید انجام شود، گفت: جوانان را باید با تکنولوژی‌های روز دنیا در حوزه مهارت آموزی آشنا کنیم.

وی با بیان این‌که آموزش فنی و حرفه ای، می تواند بهترین کانون برای جریان سازی با رویکرد مهارت آموزی در حوزه گردشگری و بوم گردی باشد، افزود: باید با رسانه ای کردن جایگاه مهارت در جامعه این مهم را در بین جوانان نهادینه کنیم.

معاون عمرانی فرماندار تبریز، نقش آموزش‌های فنی و حرفه ای را در اشتغال جوانان بسیار مهم و موثر دانست و افزود: با توجه به پیشینه تبریز در اجرای طرح های استاد- شاگردی و همجواری آموزش با صنعت در این استان، به آموزش‌های فنی و حرفه ای خوشبین هستیم و نسبت به این حوزه تفکر و ذهنیت خوبی وجود دارد، بر این اساس می توان با ارائه آموزش های مهارتی مورد نیاز در حوزه های گردشگری و بوم گردی، تبریز را به جهان شهر تبدیل کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر