کد خبر: 1035004
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۸
ائتلاف وزیر و دندانپزشکش برای سقوط پرسپولیس؟
قهرمان چهار دوره متوالی لیگ در سراشـیبی سقوط قرار گرفته، آن هم نه فقط به واسطه ناکامی در نتیجه‌گیری بعد از فینال لیگ قهرمانان آسیا بلکه به دلیل بی‌کفایتی‌های مدیریتی و بی‌توجهی وزیر ورزش به اتفاقاتی که راه را برای به زیر کشیدن نایب‌قهرمان آسیا هموار کرده است.
دنیا حیدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین: بی‌کفایتی‌های مدیریتی در پرسپولیس سرانجام باعث شکسته شدن سکوت یحیی شد، به طوری که سرمربی آرام سرخپوشان بعد از تساوی در دربی بی‌هیچ ابایی هر آنچه در دل داشت را بیرون ریخت و ابتدا از حضور رسول‌پناه به عنوان رئیس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس انتقاد کرد و سپس در کنفرانس بعد از بازی پا را فراتر گذاشت و سلطانی‌فر را تهدید کرد: «دو روز به وزیر فرصت می‌دهیم تا تکلیف آدم‌های کوچک حاضر در هیئت مدیره را مشخص کند، وگرنه تبعات اتفاقاتی که رخ خواهد داد، برعهده ایشان خواهد بود.» حرف‌هایی که کوچک‌ترین تأثیری روی رئیس مجمع پرسپولیس نداشت که هیچ واکنشی را از سوی سلطانی‌فر به دنبال نداشت، اما عدم حضور در دو جلسه تمرین پرسپولیس که باعث لغو شدن تمرین نوبت سه‌شنبه و چهارشنبه این تیم شده، نشان از رسیدن کارد به استخوان یحیی دارد، آن هم در حالی که سرخپوشان دوشنبه دیدار سختی برابر فولادی‌های خوزستان و یاران نکونام دارند.

یحیی را شاید بتوان مقصر ضعف فنی پرسپولیس خواند و او را بابت تاکتیک‌های اشتباه و حتی برخی دخالت‌های دیگر سرزنش کرد، اما حرف‌هایش در خصوص مدیریت ضعیف و نالایق باشگاه را نمی‌توان رد کرد: «هیئت مدیره باید بتواند بازیکنان را حفظ کند، نه آنکه آن‌ها را یک به یک روانه کند و بعد هم با توجیهی مضحک مدعی شود که تیم نباید به بازیکن متکی باشد. بیانیه می‌دهند که چرا در رختکن یک بازیکن برای تیم مشکلاتی به وجود می‌آورد و مسائل مضحک و توجیهات عجیب و غریبی را مطرح می‌کنند. در چند ماه اخیر اراده‌ای برای اینکه پرسپولیس قوی باشد دیده نشد. حالا هم مسئول تمام این مشکلات به عنوان رئیس هیئت مدیره به ما پوزخند می‌زند که من هنوز هم هستم! در لیگ قهرمانان آسیا فشار بی‌اندازه‌ای به خاطر مسائل مدیریتی به بازیکنان ما آمد. مسائلی برای ما به وجود آوردند که نه بازیکنان تمرکز لازم را روی کارشان داشتند و نه کادر فنی و این مشکلات در این مدت ما را بسیار اذیت کرده و کسی هم جوابگو نیست. آقای وزیر باید در این مسئله دخالت کند و آدم‌های قوی بگذارد، اما عین خیال‌شان نیست. با این اوضاع پرسپولیس زمین می‌خورد و من نمی‌دانم چه کاری باید انجام دهم. تا به امروز هم اگر ادامه دادم، به‌خاطر هواداران بود و در پیش بودن فینال آسیا، ولی ادامه کار با این شرایط خیلی سخت است.»

جدا از گله‌های یحیی، فایل‌های صوتی لو رفته از رسول‌پناه خود به تنهایی گواه آن است که دندانپزشک وزیر ورزش از زمان حضورش در باشگاه پرسپولیس تا چه اندازه برای این تیم دردسرساز و حاشیه‌ساز بوده است. مدیرعامل سابق سرخپوشان طی چند فایل صوتی به‌گونه‌ای از سرمربی و بازیکنان تیمش صحبت می‌کند که گویی از نفرات اردوگاه حریف حرف می‌زند و سعی دارد اینگونه القا کند که تک‌تک نفرات تیم دردسر‌ساز هستند و او با فداکاری سعی در جمع کردن تیم دارد، در حالی که اگر این مسئله کوچک‌ترین شباهتی به واقعیت داشت، رسول‌پناه در کنار چند خبرنگار نباید همه راز‌های خانواده را روی دایره می‌ریخت و همین زیاده‌گویی‌ها خود گواه بر بیان حرف‌های خلاف واقعی است که رسیدن به آن کار چندان سختی نیست که اگر بود، سکوت او در داستان ربیع‌خواه خود می‌تواند همدستی با مجرمان این قضیه باشد که ادعا می‌کند، اما اشتباهات متعدد رئیس هیئت مدیره پرسپولیس به قدری واضح و آشکار است که حمایت‌های معنادار از او هم نمی‌تواند بی‌کفایتی‌های مدیریتی رخ داده در پرسپولیس را ماستمالی کند!

نکته جالب، اما در این شرایط که اختلافات کادر فنی و هیئت مدیره ناکارآمد پرسپولیس به بدترین شکل ممکن رو شده، سکوت مطلق وزارت ورزش و در رأس آن سلطانی‌فر به عنوان رئیس مجمع این باشگاه است که اتفاقاً حضور رسول‌پناه به عنوان رئیس هیئت مدیره و نشستن او روی صندلی مدیریت باشگاه درست مثل انتخاب نفرات بی‌کفایت قبلی که جز دردسر برای سرخپوشان چیز دیگری به دنبال نداشتند، دستپخت شخص او است. سکوتی که می‌توان آن را به حمایت غیرمستقیم وزیر ورزش از رئیس پراشتباه هیئت مدیره سرخپوشان ربط داد که اگر غیر از این بود صدای وزیر باید به عنوان رئیس مجمع این باشگاه خیلی پیشتر از این‌ها در مقابل اشتباهات رسول‌پناه درمی‌آمد. چه زمانی که فایل‌های صوتی لو رفته از او نشان داد که نه فقط دلش با پرسپولیس نیست که هیچ قدمی هم در راستای موفقیت این باشگاه برنمی‌دارد و چه بسا از حاشیه‌سازی برای سرخپوشان نیز بدش نمی‌آید و چه زمانی که یک به یک ستاره‌های این تیم را بدون هیچ توجیه منطقی و البته بدون اطلاع سرمربی پر داد و دست‌آخر هم مدعی شد که تیم نباید به بازیکن متکی باشد!

اختلاف‌نظر هیئت مدیره و کادر فنی و همچنین سکوت بی‌منطق وزارت در مقابل این بلبشو باعث شده هواداران معترض به بی‌کفایتی‌های مدیریتی مقابل باشگاه تجمع کنند. تجمعی که اگرچه با دخالت پلیس ختم بخیر شد، اما بدون شک پایان داستان این درگیری‌ها نخواهد بود تا زمانی که وزارت برای حل و فصل این جنجال‌ها و کوتاه کردن دست مدیران بی‌کفایت از این باشگاه وارد میدان نشود، خصوصاً که یحیی حمایت پیشکسوتان باشگاه را هم به دنبال دارد، چراکه بی‌شک اختلافات و حاشیه‌های به وجود آمده به شکل قابل توجهی باعث تضعیف یکی از تیم‌های مدعی لیگ و نایب‌قهرمان آسیا شده و این مسئله بی‌تردید نباید برای رئیس مجمع باشگاه پرسپولیس که اتفاقاً خوب هم می‌داند مشکل از کجا آب می‌خورد، بی‌اهمیت باشد. اوضاعی که اگر به زودی به آن سروسامان داده نشود، می‌تواند سرخپوشان را به شدت زمین بزند، خصوصاً که به زودی نتیجه بی‌کفایتی‌های مدیریتی و عدم تعهد آن در پرداخت‌های مالی قوز بالا قوز خواهد شد و دردسری به مراتب جدی‌تر برای سرخپوشان ایجاد خواهد کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار