کد خبر: 1034964
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
رئیس سازمان تامین اجتماعی اسلامشهر، گفت: با اجرای طرح خدمات غیر حضوری ۳۰۷۰ میزان مراجعات حضوری به شعبه تامین اجتماعی کاهش یافته است.
محمد رضا عباسی

اسماعیل رحمانی شمس رئیس سازمان تامین اجتماعی اسلامشهر اظهار کرد: با آغاز اجرای طرح خدمات غیر حضوری ۳۰۷۰ میزان مراجعات حضوری بیمه شدگان به شعبه و کارگزاری های تامین اجتماعی اسلامشهر کاهش یافته و خدمات بهینه تر ارائه می شود.
رحمانی شمس با اشاره به مزایای اجرای طرح خدمات غیرحضوری، افزود :با توجه به حجم بالای مراجعات حضوری بیمه شدگان به شعبه و کارگزاری های تامین اجتماعی، در راستای تسریع در امور با اجرای طرح ۳۰۷۰ ضمن کاهش میزان مراجعات حضوری،شاهد افزایش شفاف‌سازی امور ،جلوگیری از اتلاف منابع مالی ،انرژی و زمان ناشی ازترددهای غیرضروری و افزایش دقت کاری، ارتقاء سطح رضایتمندی بیمه شدگان و بازنشستگان و کارآفرینان خواهیم بود.
وی ارائه خدمات بیشتر و سریع تر و بهتر به جامعه هدف را از مهمترین اهداف اجرای این طرح برشمرد و بیان کرد: یکی از مهمترین اهداف اصلی سازمان تأمین اجتماعی مکانیزه کردن امور و ارائه خدمات غیر حضوری به منظور کاهش مراجعات حضوری بوده و با شیوع ویروس کرونا و شرایط به وجود آمده در جامعه ، فرصت مناسبی به وجود آمد تا بخشی از خدمات به صورت غیرحضوری ارائه شود.
رئیس سازمان تامین اجتماعی اسلامشهر، تاکید کرد: همزمان با اجرای محدودیت های کرونایی، آمادگی لازم برای ارائه خدمات غیرحضوری افزایش یافته و با ایجاد شرایط و بسترهای لازم. متقاضیان دریافت خدمات از سازمان تامین اجتماعی، می‌تواند به صورت غیر حضوری و الکترونیکی از طریق سامانه های تامین اجتماعی خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.
وی با اشاره به اینکه طرح ۳۰۷۰ از نیمه دوم آبان ماه سال جاری آغاز شده، گفت: با اجرای این طرح هر هفته تعدادی از خدمات سازمان تامین اجتماعی به صورت غیر حضوری ارائه می‌شود و تا پایان بهمن ماه امسال تعداد ۳۰ خدمت مورد نیاز بیمه شدگان که بیشترین متقاضی را دارند به شکل غیر حضوری ارائه خواهد شد.
رحمانی شمس با بیان اینکه متقاضیان برای جهت استفاده از خدمات متنوع سازمان تامین اجتماعی نیازی به مراجعه در شعب و کارگزاری های تامین اجتماعی ندارند ،ادامه داد :مردم برای استفاده از خدمات ۳۰۷۰ باید ابتدا به سامانه ES.TAMIN.IR وارد و ثبت نام کنندو سپس ازخدمات مورد نیاز بهره مند شوند و افرادی که با ورود به سامانه و ثبت اطلاعات با مشکل روبرو می شوند، شماره تلفن ۱۴۲۰ مرکز ارتباطات و نظارت مردمی سازمان تامین اجتماعی آماده پاسخگویی به پرسش‌های متقاضیان است .
وی با اشاره به انجام روزانه بالغ بر ۲ هزار مراجعه حضوری به شعبه و کارگزاری های اسلامشهر، اظهار کرد: با توجه به اینکه بیش از ۷۵۵۰۰ بیمه‌شده اصلی و ۳۱۳۵۰پرونده مستمری بیمه مستمری بگیر و بالغ بر ۷۶۰ پرونده تحت پوشش کمیته امداد در شعبه اسلامشهر وجود دارد، شاهد مراجعات بیشماری از متقاضیان خدمات بیمه هستیم، که با اجرای طرح ۳۰۷۰ بیش از ۷۰ درصد مراجعات حضوری کاهش می‌یابد.
رئیس سازمان تامین اجتماعی اسلامشهر با اشاره به اینکه در طی ۱۳ هفته از ۳۰ خدمات سازمان تامین اجتماعی غیر حضوری رونمایی می‌شود ،خاطرنشان کرد :حذف مراجعه حضوری فرزندان اناث مستمری بگیران، پرداخت هدیه ازدواج، استعلام وضعیت دریافت مستمری و بیمه‌شده، نام نویسی افراد تبعی و تکمیل سوابق، مشاهده جزئیات محاسبات و گردش حساب بدهی ها، درخواست غیرحضوری حوادث و کمک هزینه اروتز و پروتز، برقراری مستمری بازماندگان، پیگیری مطالبات متمرکز و غیره از جمله خدماتی است که متقاضیان می توانند بدون حضور در شعب و کارگزاری های تامین اجتماعی از آنها بهره مند شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر