کد خبر: 1034834
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
سفیر سابق آمریکا در یمن درج نام جنبش مقاومت انصارالله یمن در فهرست تروریسم را اشتباه بزرگ دانست و گفت که این امر بیشتر به ضرر آمریکا تمام خواهد شد تا انصارالله.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «جرالد ورستاین» سفیر پیشین آمریکا در یمن نیز به درج نام جنبش انصارالله در فهرست سازمان‌های تروریستی واکنش نشان داد و این اقدام را «اشتباه بزرگ» توصیف کرد.

وی در گفت‌وگو با شبکه «CNN»، تصریح کرد: «چنین اقدامی بیشتر از آنکه برای حوثی‌ها مشکل ایجاد کند، مشکلی برای آمریکا است..حوثی‌ها تحت تاثیر این امر قرار نخواهند گرفت. قطعا ایران نیز اهمیتی برای قرار گرفتن حوثی‌ها در فهرست تروریسم قائل نیست.»

ورستاین توضیح داد که این اقدام امور را برای آمریکا که می‌خواهد نقشی مثبت در تلاش‌ها برای حل منازعه در یمن ایفا کند، پیچیده‌تر خواهد کرد. اما دولت ترامپ می‌گوید انصارالله تروریست است. این امر مستلزم آن است که دولت بایدن پس از تحویل دولت بگوید که این‌چنین نیست. این امر ساده نیست و نیازمند یک تصمیم سیاسی است که ممکن است آنها تمایلی به اتخاذ آن نداشته باشند.

وی افزود که میلیون‌ها مسأله مقابل جو بایدن و دولتش قرار دارد که باید به آن بپردازد و ذهن، زمان و توجه آن را به خود مشغول خواهد ساخت و این دولت را به سوی امور بسیار مهم‌تر بر اساس اولویت‌بندی سوق خواهد داد.

دوشنبه پیش «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا از تصمیم خود برای اطلاع‌رسانی به کنگره این کشور مبنی بر تروریستی اعلام کردن جنبش مقاومت «انصارلله» یمن خبر داد و گفت: «قصد دارم سه رهبر انصارالله، عبدالملک الحوثی، عبدالخالق بدرالدین الحوثی و عبدالله یحیی الحکیم را به عنوان تروریست‌های جهانی اعلام کنم».

این اعلام «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا علیه انصارالله یمن در حالی بود که ائتلاف سعودی-اماراتی نزدیک به شش سال زیرساخت‌های یمن را زیر بمباران و موشک‌باران خود گرفته، با محاصره همه جانبه، گرسنگی و کمبود منابع درمانی به مردم یمن تحمیل کرده است و به کشتار زنان و کودکان این کشور ادامه می‌دهد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین بدون اشاره به حجم گسترده تسلیحات مرگباری که از کشورش و دیگر دولت‌های متحد واشنگتن (مانند انگلیس و فرانسه) به دست سعودی‌ها و اماراتی‌ها رسیده و بر سر مردم یمن و زیرساخت‌های آن ریخته می‌شود، ایران را به دخالت در این جنگ متهم کرد.

«محمد علی الحوثی» عضو شورای سیاسی جنبش انصار الله یمن در واکنش به این اقدام واشنگتن، سیاست‌های دولت ترامپ را نشانگر بحران تفکر و یک رفتار محکوم دانست و گفت که یمن نیز حق پاسخگویی را برای خود محفوظ می‌داند.

 

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار