کد خبر: 1034745
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۵
دولت ترامپ تا آخرین روز حضور در کاخ سفید هر آنچه در توان دارد برای مقابله با گروه‌های مقاومت در منطقه انجام می‌دهد و این بار آنگونه که وزیر خارجه امریکا مدعی شده است، جنبش انصارالله در لیست تروریسم این کشور قرار می‌گیرد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: چند روز پس از قرار دادن نام فالح الفیاض، رئیس سازمان حشدالشعبی عراق در لیست تروریستی، امریکا این بار ضلع دیگری از محور مقاومت را نشانه رفته است. مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا از تصمیم خود برای اطلاع‌رسانی به کنگره این کشور جهت تروریستی اعلام کردن جنبش مقاومت «انصارالله» یمن خبر داد. به نوشته خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه امریکا در بیانیه‌ای که روز دو شنبه به نقل از پمپئو منتشر کرد، گفت: «قصد دارم سه رهبر انصارالله، عبدالملک الحوثی، عبدالخالق بدرالدین الحوثی و عبدالله یحیی الحکیم را به عنوان تروریست‌های جهانی اعلام کنم.» در بیانیه پمپئو به‌صورت مستقیم اذعان شده «تروریستی شناختن جنبش انصارالله، می‌تواند وضعیت بحران انسانی در یمن را وخیم‌تر کند». این در حالی است که مردم یمن نزدیک به شش سال است به دلیل محاصره زمینی، دریایی و هوایی رژیم‌های سعودی و اماراتی از کمبود تجهیزات پزشکی و مواد غذایی رنج می‌برند. خبرگزاری رویترز نیز نوشت، «دیپلمات‌ها و گروه‌های کمک‌رسان در یمن نگران هستند که این اقدام واشنگتن روند مذاکرات صلح میان یمن و گروه‌های مخالف را تهدید کند و همچنین باعث تشدید بحران انسانی در این کشور جنگ زده شود.» این اقدام دولت ترامپ در حالی صورت می‌گیرد که تا کمتر از ۱۰ روز دیگر جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب امریکا قدرت را از دونالد ترامپ تحویل خواهد گرفت. دولت دونالد ترامپ، در چهار سال گذشته از هیچ اقدامی برای مقابله با گروه‌های مقاومت در منطقه خودداری نکرده است. واشنگتن در شرایطی انصارالله را در لیست تروریسم قرار می‌دهد که ائتلاف سعودی است که نزدیک به شش سال زیرساخت‌های یمن را زیر بمباران و موشک باران خود گرفته، با محاصره همه‌جانبه گرسنگی و کمبود منابع درمانی به مردم یمن تحمیل کرده و به کشتار زنان و کودکان این کشور ادامه می‌دهد، اما پمپئو جنبش انصارالله را که در حال دفاع از مردم یمن و مقاومت در برابر متجاوزان سعودی و اماراتی است، به «اقدامات تروریستی» متهم کرد.

واکنش انصارالله

انصارالله در واکنش به تصمیم دولت امریکا برای تروریستی اعلام کردن این جنبش، گفت که کشور امریکا منبع تروریسم است و دولت مستقر در این کشور نیز سیاست تروریستی در پیش گرفته است. به گزارش شبکه الجزیره، محمد علی الحوثی، عضو شورای سیاسی انصارالله در سخنانی گفت: «سیاست‌های دولت ترامپ، نشانگر بحران تفکر و یک رفتار محکوم است و ما نیز حق پاسخگویی را برای خود محفوظ می‌دانیم.» به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله هم در واکنش به تصمیم واشنگتن اعلام کرد، موضع امریکا، موضع جدیدی نیست. وی تأکید کرد، دولت امریکا در تمامی پرونده‌های خود در منطقه شکست خورده است که این امر منجر به ایجاد خشم گسترده‌ای علیه آن و هم‌پیمانانش در منطقه شد. عبدالسلام خاطرنشان کرد: «این موضع امریکا چیز جدیدی در سطح عملی نیست، زیرا آن‌ها بد‌ترین و شنیع‌ترین نوع جنایات و تحریم‌های اقتصادی و انسانی، مداخله نظامی و حمایت و پشتیبانی فراگیر از دشمنان را در حق ملت یمن مرتکب شده‌اند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار