کد خبر: 1034735
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۵:۱۵
مردی که با وعده فروش تجهیزات آموزشی موفق به کلاهبرداری مجازی از بیمارستان‌های تهران شده بازداشت شد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ توضیح داد: چند روز قبل نماینده حقوقی یکی از بیمارستان‌های تهران وارد پلیس فتا شد و گزارش یک کلاهبرداری را اعلام کرد.

او گفت: من نماینده بیمارستان در خرید تجهیزات صوتی و تصویری برای آموزش بیماران بستری در بیمارستان هم هستم. برای خرید، شروع به جست‌وجو در فضای مجازی کردم تا اینکه در بررسی یکی از آگهی‌ها با شماره مردی که خودش را مدیرعامل شرکت ارائه تجهیزات صوتی و تصویری معرفی کرده‌بود، تماس گرفتم. بعد از مطرح کردن درخواستم او گفت که شرکتش قادر است به راحتی بیمارستان ما را به تجهیزاتی که لازم داریم مجهز کند. برای مقدمه انجام کار من ۱۵ میلیون‌تومان به عنوان بیعانه به شماره حسابی که داده بود واریز کردم. قرار شد که کارکنان شرکت روز بعد در بیمارستان حاضر شوند و مقدمات کار را انجام دهند تا من هم مبلغ توافق شده را به حساب شرکت واریز کنم. بعد از آن، اما مدیرعامل شرکت به تماس‌هایم جواب نداد که فهمیدم او به این شیوه از من کلاهبرداری کرده است. با اطلاعاتی که نماینده بیمارستان در اختیار پلیس فتا گذاشت کارآگاهان در این باره تحقیق کرده و موفق شدند مخفیگاه متهم را شناسایی و روز گذشته او را در شرق تهران بازداشت کنند.

متهم در بازجویی‌ها به جرمش اعتراف کرد و گفت از افراد دیگری هم به این شیوه کلاهبرداری کرده است. او گفت: مدتی قبل آگهی نصب تجهیزات آموزشی برای بیماران بستری در بیمارستان‌ها را در فضای مجازی منتشر کردم.

بعد از آن افرادی با من تماس گرفته و درخواست خدمات می‌کردند. من هم مبلغی را به عنوان بیعانه از آن‌ها می‌گرفتم و دیگر به تماس‌های‌شان جواب نمی‌دادم که سرانجام بازداشت شدم. تحقیقات برای کشف جرائم بیشتر متهم همچنان در جریان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار