کد خبر: 1034712
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۷
آیت‌الله رئیسی‌:
مبارزه با فساد هزینه دارد و عکس‌العمل‌ها را برمی انگیزد و مقام معظم رهبری نیز در فرمان ۸ ماده‌ای خود گوشزد کردند مبارزه که آغاز شود، فریاد عده‌ای بلند می‌شود، اما شما به این جیغ‌ها توجه نکنید.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه صبح دیروز شورای عالی قوه قضائیه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام خونین مردم قم در دی ماه ۱۳۵۶ که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان «تبر ابراهیمی بر کاخ ستمشاهی» یاد کردند، بر لزوم اجرایی شدن فرامین راهبردی رهبر انقلاب در سالگرد این حادثه تأکید کرد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به تحلیل حوادث اخیر امریکا از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: تلاش امریکایی‌ها این است که بگویند تمام افتضاحات این روز‌های امریکا مربوط به دیوانه‌ای به نام ترامپ بود که آمد و کار‌هایی را انجام داد و می‌خواهند او را مقصر تمام مسائل نشان دهند، در حالی که ریشه بحرانی که غرب گرفتار آن شده، لیبرال دموکراسی غربی است. وی در ادامه تصریح کرد: بدبخت، کسانی هستند که در داخل و یا منطقه سرنوشت خود را به امریکایی‌ها گره زده‌اند و امریکا را قبله گاه خود می‌دانند. آیت‌الله رئیسی دستور مقام معظم رهبری در تحریم واکسن امریکایی و انگلیسی را تدبیری حکیمانه برای صیانت از جان مردم در برابر کسانی دانست که بی پروا و بدون توجه به جان مردم دنبال واردات این نوع واکسن‌ها هستند و متذکر شد: تأکید مقام معظم رهبری بر ممنوعیت ورود واکسن از امریکا و انگلیس برای آن بود که نباید ایران به آزمایشگاهی برای واکسن‌های آن‌ها تبدیل شوند. این تدبیر رهبر انقلاب، «تحریم استکبار اقتصادی» است که امروزه می‌خواهد با تفرعن جان ملت‌ها را به خطر بیندازد و جهان را قربانی منافع خود کند، اما رهبری حکیم انقلاب، جلوی این کار را گرفتند.

آیت‌الله رئیسی به بیماری «خودتحقیری» هم اشاره کرد که در این میان به کمک غربی‌ها آمده است و تصریح کرد: «ویروس خودتحقیری» و اینکه برخی به توانمندی‌های خود و جوانان و دانشمندان کشور باور نداشته باشند و چشم‌شان به بیگانگان باشد، اگر خطرناک‌تر از ویروس کرونا نباشد کمتر از آن نیست.

رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت یاد و خاطره جان‌باختگان حادثه سقوط هوایپمای اوکراینی در دی سال گذشته، از بررسی‌های فنی و کارشناسی همه ابعاد این حادثه از سوی سازمان قضایی نیرو‌های مسلح خبر داد و گفت که این سازمان با بررسی همه فرضیات و استماع نظرات همه طرف‌های درگیر موضوع، گزارش خود را اعلام کرده است.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه گزارش سازمان قضایی نیرو‌های مسلح هم از طریق رسانه ملی اعلام شده و هم طی دو جلسه به اطلاع خانواده‌های قربانیان این سانحه رسیده، گزارش سازمان مذکور را از نظر تحقیقاتی کامل و دقیق و قابل عرضه به مجموعه‌های مرتبط دانست که می‌تواند تردید‌های موجود در این زمینه را برطرف کند. رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه هیچ خط قرمزی برای بررسی و پیگیری و رسیدگی به این موضوع نداشته و نداریم اظهار داشت: هر فرض و هر فرد مورد سؤال و اتهام مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته، اما برخی برای خوشامد دیگران به گونه‌ای سخن می‌گویند که گویا اصلاً اطلاع ندارند چه کار قابل تقدیری انجام شده است. رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش مبارزه با فساد را از مأموریت‌های مهم و محوری دستگاه قضا عنوان کرد و گفت: تلاش دستگاه قضایی این است که مبارزه با فساد عادلانه، حق مدارانه، دقیق و با روحیه انقلابی باشد و هیچ مانعی در این مسیر ما را متوقف نخواهد کرد و فقط به خدا و حقوق ملت توجه داریم و تنها خط قرمز ما هم غیرمستند حکم دادن و بدون ادله حرف زدن است.

آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنانش از فائق زیدان، رئیس دستگاه قضایی عراق و قضات عراقی برای صدور حکم بازداشت دونالد ترامپ به دلیل صدور دستور ترور فرماندهان مقاومت در فرودگاه بغداد قدردانی کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار