کد خبر: 1034690
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی:
صادقی، با اشاره به موفقیت طرح «شهید سلیمانی» در کشور، گفت: اجرای این طرح موجب کاهش ۸۸ درصدی فوتی‌های کرونا شده است.

به گزارش خبرنگار جوان از لرستان، محمد صادقی امروز دوشنبه در نشست بررسی آخرین وضعیت و روند اجرای طرح مقابله با کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی، اظهار داشت: تعداد مرگ و میرهای کرونا در روزهای ابتدایی اجرای طرح شهید سلیمانی ۴۷۹ نفر بود که این عدد به ۷۷ نفر در روز گذشته رسیده و بر اساس بررسی‌های صورت گرفته در این زمینه شاهد کاهش ۸۸ درصدی فوتی‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه متوسط تعداد مرگ و میر هفتگی ۸۰ درصد و تعداد بیماران بستری در قالب اجرای این طرح ۸۳ درصد کاهش یافته است، ادامه داد: این در حالیست که میزان مرگ و میر مبتلایان به کرونا در کشورهای منطقه ۱۵ درصد کاهش یافته است.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با تاکید بر اینکه مرگ و میر مبتلایان به کرونا در کشورهای اروپایی ۱۳ درصد افزایش یافته است، ادامه داد: از ابتدای طرح شهید سلیمانی تا کنون ۲۴۵ میلیارد تومان کمک مردمی در بین نیازمندان توزیع شده و کار قرنطینه خانگی ۱۹۳ هزار نفر نیز انجام شده است.

صادقی در ادامه با تاکید بر اینکه مردم همچنان پروتکل‌های بهداشتی را باید رعایت کنند، گفت: طرح شهید سلمیانی یک طرح علمی و موفق با کمک مردم و شهروندان در ایران بود و از ابتدای اجرای این طرح دو هزار میلیارد تومان تجهیزات «سی تی اسکن» خریداری شده است.

صادقی با اشاره به همکاری اقشار مختلف مردم در اجرای این طرح، گفت: بین مسئولان نیز هماهنگی و کار مشترک خوبی صورت گرفت.

وی همچنین با اشاره به فعالیت شبانه روزی کادر درمان از ابتدای شیوع این بیماری در کشور، بیان داشت: یکی از راههای تقدیر از این قشر زحمتکش، همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی با تاکید بر اینکه محدودیت‌های رفت و آمد و منع تردد در کاهش ابتلاء به کرونا بسیار تأثیر گذار بود، گفت: اما مهم‌ترین و اصلی ترین اقدامات و علت در کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا اجرای طرح شهید سلیمانی در کشور بود.

صادقی با تاکید بر اینکه مردم نباید گمان کنند که بیماری از بین رفته و عادی پنداری داشته باشند، افزود: مردم همچنان از تجمعات پرهیز کنند تا به نقطه‌ای برسیم که بیماری از بین برود.

وی با بیان اینکه به دستور وزیر ۱۵۰ میلیارد تومان امکانات درمانی خریداری شده است، افزود: بخشی از این امکانات در اختیار استان لرستان قرار می‌گیرد.

 

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار