کد خبر: 1034670
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
سخنگوی ناجا با بیان این مطلب که تعداد اراذل و اوباش افزایش نیافته است گفت: حساسیت و برخورد پلیس در این حوزه افزایش یافته تا امنیت مردم تأمین شود.
سرویس جامعه جوان آنلاین: سردار مهدی حاجیان سخنگوی ناجا در خصوص انتشار مداوم اخباری مبنی بر دستگیری اراذل و اوباش و اینکه آیا تعداد این افراد افزایش یافته است، اظهار داشت: عنوان کلمه اراذل و اوباش به عنوان افرادی که رعب و وحشت ایجاد می‌کنند خط قرمز پلیس است.

وی گفت: در دسته بندی‌ها اراذل و اوباش به سطوح ۱ و ۲ و نوظهور طبقه بندی شده اند و قانون وظیفه ما را در این خصوص مشخص کرده است.

معاون اجتماعی ناجا تصریح کرد: ناجا اجازه نمی‌دهد معدود افراد قانون‌شکن با اقدامات خود رعب و وحشت ایجاد کنند. این کار بسیار دردآور است که فردی در مقابل قانون بایستد و همین قانون به پلیس اجازه برخورد با این افراد را داده است.

معاون اجتماعی ناجا در پاسخ به این سوال که آیا تعداد اراذل و اوباش افزایش یافته است گفت: نه خیر؛ تعداد اراذل و اوباش افزایش نیافته است بلکه حساسیت بیشتر شده و مطالبه مردم باعث شده که تعداد دستگیری‌های اراذل و اوباش افزایش یابد.

وی در پاسخ به دیگر پرسش فارس در خصوص انتشار اخباری مبنی بر دستگیری سارقان به واسطه تیراندازی اعلام کرد: قانون به کارگیری سلاح وضعیت پلیس را مشخص کرده است؛ پلیس بر اساس این قانون وظیفه خود را انجام می‌دهد.

سردار حاجیان گفت: قانون اجازه داده بعد از دستور ایست اگر متهم اعتنایی نکرد قانون بکارگیری سلاح را اعمال کند چرا که باید در برابر فرمان قانون ایستاده و تسلیم شوند؛ ماده ۳ قانون به کارگیری اصطلاح این موارد را بازگو می‌کند.

سخنگوی ناجا گفت: ما جدی هستیم که امنیت مردم تامین شده و آرامش آن‌ها خدشه‌دار نشود چرا که ترمیم امنیت سخت است. سخنگوی ناجا گفت: اگر در یک منطقه یک فرد رذل بخواهد رعب و وحشت ایجاد کند و آرامش و رفاه مردم را از بین ببرد قانون وظایف را تعیین کرده و پلیس مقتدرانه عمل خواهد کرد.

وی در خصوص تعامل پلیس با قوه قضاییه گفت: پلیس و قوه قضاییه مکمل هم هستند؛ وظیفه پلیس ردیابی، شناسایی و دستگیری و وظیفه قوه قضاییه محاکمه و اجرای مجازات بود و ما همکاری بسیار ارزشمندی را با هم داریم.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار