کد خبر: 1034625
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
شهردار فردیس:
شهردار فردیس گفت: در صورت همکاری نیروی انتظامی و در اختیار قراردادن ۱۸ نیرو برای سد معبر و دستور قضایی از سوی دادستان عمومی و انقلاب، جمع آوری دستفروشان از معابر فردیس از فردا دوباره اجرا می‌شود.

مصطفی سعیدی سیرایی در صحن شورای اسلامی شهر با موضوع ساماندهی دستفروشان با اشاره به قرارداد دو ساله شهرداری با نیروی انتظامی در خصوص رفع سد معبر و جمع آوری دستفروشان فردیس، بر لزوم حمایت دادستان شهرستان و دستور قضایی و پشتیبانی نیروی انتظامی از اجرای طرح جمع آوری دستفروشان توسط عوامل سد معبر شهرداری از معابر شهر فردیس تاکید کرد.‌

وی افزود: بر اساس قرارداد دوساله شهرداری فردیس با نیروی انتظامی، در صورتی که نیروی انتظامی از فردا صبح ۱۸ نیرو برای پشتیبانی و اجرای طرح در اختیار شهرداری فردیس قرار دهد؛ با حمایت فرمانداری و دستور قضایی دادستان شهرستان، طرح جمع آوری دستفروشان را از فردا صبح آغاز می‌کنیم و امیدواریم ظرف ۱۰ تا ۱۵ روز آینده این طرح را به سرانجام برسانیم.

شهردار فردیس با اشاره به نقص و عدم به روز رسانی قانون رفع سد معبر، بیان کرد: اگرچه در قانون رفع سد معبر از جمله وظایف شهرداری است و همگان به این امر تاکید دارند؛ اما این قانون مربوط به ۱۳۳۴ است که جلوگیری از سد معبر در شرایط آن زمان بوده و طرح تا کنون به روز رسانی نشده است. اکنون با تغییر شرایط جامعه و شیوه دستفروشی و آسیب‌های ناشی از آن، همانطور که در سال ۹۷ توسط شهرداری فردیس انجام شد؛ رفع سد معبر برداشتن بساطی کوچک از معابر نیست و اغلب به دستور قضایی و برخورد با متمردان از قانون، با حمایت و پشتیبانی سایر دستگاه های ذیربط نیاز دارد و اختیارات و امکانات شهرداری به تنهایی پاسخگو نیست.

سعیدی سیرایی یادآور شد: طرح برونسپاری و استفاده از شهربان برای بلند مدت در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری فردیس پیش بینی شده که رفع سد معبر را نیز شامل می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه اراده مدیریت شهری بر رفع سد معبر است، گفت: حضور دستفروشان به دلیل وجود عرضه تقاضاست و آنچه در سطح معابر و بازارهای روزانه سطح شهر نشان می‌دهد، شهروندان از حضور دستفروشان استقبال می‌کنند.

شهردار فردیس در پایان پرداخت به موقع عوارض صنفی را در کیفیت ارائه خدمات شهری موثر دانست و با گلایه از عدم پرداخت به موقع عوارض صنفی توسط کسبه فردیس، اظهار کرد: پیش بینی بودجه برای عوارض صنفی از فلکه اول تا پنجم، ۲و نیم میلیارد تومان بوده که متاسفانه تا کنون از این مبلغ فقط ۵۰۰ میلیون تومان محقق شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار