کد خبر: 1034603
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۶
در دوران کرونایی و با توجه به محدودیت‌های اعمال شده بسیاری از خانواده‌ها و مهم‌تر از آن سیستم آموزشی کشور دچار صدماتی شدند که به همین خاطر گروه‌های جهادی و بسیجیان به فکر انجام طرح‌ها و اقداماتی افتادند تا قدری از مشکلات جامعه را بکاهند. بر همین اساس گروه‌های جهادی خواهران قدم‌های بزرگی در این مسیر برداشتند و حالا مؤسسه طلوع نسل نور وابسته به بنیاد تعاون بسیج با همکاری بسیج جامعه زنان کشور در نظر دارد طرح ملی «تربیت مربی محله» را برگزار می‌کند.
سجاد مرسلي
سرویس ایران جوان آنلاین:  در قم ۳۳ گروه جهادی خواهران در بسیج طلاب این استان مشغول به فعالیت هستند که طی ۱۰ ماه اخیر مشغول خدمت به هموطنان در عرصه‌های مختلف هستند. فرمانده حوزه مقاومت فاطمه الزهرا (س) سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قم با بیان اینکه ۳۳ گروه جهادی با حضور خواهران طلبه تحت اشراف این سازمان مشغول به فعالیت هستند، به توزیع نمادین ۶۹ بسته معیشتی به تعداد حروف ابجد نام حضرت زینب (س) در میان خانواده‌های محروم و کم بضاعت که در پایگاه بسیج خواهران مدرسه کریمه اهل بیت (ع) قم اشاره کرده و گفت: «بانوان طلبه بسیجی در قالب گروه‌های جهادی سازماندهی شده به انواع فعالیت‌های فرهنگی، تبلیغی، آموزشی و اجتماعی اهتمام دارند و به خصوص در سال‌جاری در زمینه مقابله با کرونا و برگزاری رزمایش کمک مؤمنانه بسیار درخشیدند.»

وی ادامه داد: «به لطف الهی در میان طلاب بسیجی اعم از خواهران و برادران، توانمندی‌های بسیاری در عرصه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و اجتماعی وجود دارد که باید بستر و زمینه بهره‌گیری حداکثری از این ظرفیت‌ها به خوبی در جامعه فراهم شود.»

فرمانده حوزه مقاومت بسیج فاطمه الزهرا (س) تصریح کرد: «عقیله بنی هاشم (ع) الگوی همه زنان و دختران حقیقت طلب و ثابت قدم و بصیری است که در مسیر اعتلای ارزش‌های الهی و دفاع از مکتب قرآن و اهل بیت (ع) در صحنه حاضر هستند و سختی‌ها و مشکلات را به جان می‌خرند و با صبر و استقامت خود، دین خدا را یاری می‌دهند.» همچنین در استان قم و در راستای مواسات و کمک مؤمنانه به همت حوزه حضرت نجمه خاتون (س) ۹۰ بسته کمک معیشتی به همراه ۱۸ قواره چادر نماز جشن عبادت تهیه و در بین خانواده‌های کم‌برخوردار توزیع شد. حوزه حضرت نجمه خاتون (س) که به مناسبت سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی و همراهانش و دهه بصیرت بانی این کار بود ۹۰ بسته اقلام مصرفی شامل برنج، روغن، رب گوجه، ماکارونی، حبوبات و سیب‌زمینی و پیاز و... تهیه و آن‌ها را به خانواده‌های محروم تقدیم کرد. همچنین در راستای ترویج نماز برای دخترانی که امسال به سن تکلیف رسیده‌اند و توان تهیه چادر نماز یکسان با سایر دانش‌آموزان را ندارند ۱۸ بسته چادر نماز و سجاده و کیف تهیه و به آن‌ها اهدا شد.

فراخوان طرح ملی مربی محله

طی روز‌های اخیر فراخوان «طرح ملی مربی محله» با همکاری بسیج جامعه زنان کشور و مؤسسه طلوع نسل نور اعلام شده که براساس آن سازمان بسیج مستضعفین با نگاهی به ظرفیت‌های شبکه خویش این طرح را اجرا خواهد کرد. در روز‌های کرونایی با توجه به محدودیت‌های اعمال شد از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا با هدف کنترل بیماری کووید ۱۹، ساختار آموزشی و فعالیت‌های تربیتی قشری نونهال و کودک با تغییرات و محدودیت‌هایی رو‌به‌رو شده که همین امر دل نگرانی‌هایی را برای خانواده‌ها ایجاد کرده است. با توجه به اهمیت این موضوع، مؤسسه طلوع نسل نور وابسته به بنیاد تعاون بسیج با همکاری بسیج جامعه زنان کشور در نظر دارد فراخوان طرح ملی «تربیت مربی محله» را برگزار می‌کند. سازمان بسیج مستضعفین «طرح ملی مربی محله» را با نگاهی به ظرفیت‌های شبکه خویش (بسیج جامعه زنان، بسیج محلات و مساجد، بسیج طلاب، بسیج فرهنگیان، بسیج دانشجویی و مجموعه‌های زیربط و...) با همکاری مؤسسه طلوع نسل نور این طرح را با محوریت گسترش کمی و کیفی مربیان تربیتی کودک و به جهت تداوم، حمایت و راهبری فعالیت‌های مهد‌های قرآنی با بهره‌گیری از ظرفیت «خواهران» مؤمن، انقلابی، دغدغه‌مند و بسیجی در بستر محله را برای خانواده‌ها برگزار می‌کند. به منظور ثبت‌نام متقاضیان سامانه‌ای طراحی و اختصاص داده شده است که از طریق لینک https://arzyabi. naslenoor. ir/check. php متقاضیان (خواهران) می‌توانند مراجعه و ثبت‌نام خود را انجام دهند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شیوابلماسب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
2
1
سلام وقت بخیر.من طلبه بسیج سال اول هستم واقعاچراامکان نداره ماشرکت کنیم بااینکه تواناییشوداریم ورابطمون بابچه هاخوبه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار