کد خبر: 1034586
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۰
خشم گروه‌های مقاومت از قرار گرفتن نام رئیس حشدالشعبی در فهرست تروریستی امریکا ادامه دارد. در پارلمان شعار «کلا کلا امریکا» سر داده شد و نماینده گروه الفتح در واکنش به این اقدام وزارت خزانه‌داری امریکا که از آن به عنوان گامی در جهت تروریستی خواندن تمامی ساختار حشدالشعبی یاد می‌شود، خواستار اجرای مصوبه پارلمان در زمینه خروج نظامیان امریکایی از عراق شد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: فالح الفیاض چندی پیش درباره توطئه‌هایی که با هدف تخریب چهره سازمان حشدالشعبی صورت می‌گیرد، هشدار داده بود. وزارت خزانه‌داری امریکا روز جمعه در بیانیه‌ای با اعلام قرار گرفتن نام الفیاض در فهرست تحریم‌های امریکا، بخشی از آنچه را وی درباره آن هشدار داده بود علنی کرد. انتشار این بیانیه واکنش نه چندان قاطع وزارت امور خارجه عراق را به دنبال داشت. احمد الصحاف، سخنگوی وزارت امور خارجه عراق شنبه شب در گفتگو با شبکه خبری الحدث گفت که تحریم‌های امریکا علیه رئیس سازمان حشدالشعبی اهانت به دولت و ملت عراق است، چرا که فالح الفیاض شخصیت ملی عراق بوده و فداکاری‌های زیادی برای این کشور داشته است. صحاف این نکته را هم یادآور شد که بغداد به همراه دولت کنونی و آتی امریکا پیگیر تصمیمات وزارت خزانه‌داری امریکا خواهد بود و این تصمیمات را قبول ندارد.

تلاش برای تعرض به حشدالشعبی

گروه‌های مقاومت برخلاف دولت عراق، پس از انتشار بیانیه امریکا به شدت به آن واکنش نشان دادند. فاضل الفتلاوی، نماینده فراکسیون صادقون عراق در این مورد گفت: «ایالات متحده امریکا با تحریم‌های خبیثانه علیه فالح الفیاض به دنبال تعرض و دستیازی به حشدالشعبی است.» وی با بیان اینکه انتظار می‌رفت که الفیاض تحریم شود، گفت: «پیروزی‌های محقق شده به دست سازمان حشدالشعبی علیه پروژه امریکا و اسرائیل در منطقه که همان گروهک‌های تروریستی داعش است، به مذاق امریکا خوش نیامد. ایالات متحده امریکا با تحریم یک شخصیت امنیتی وابسته به دولت عراق، بار دیگر حاکمیت عراق را نقض کرده است.»‌نماینده فراکسیون صادقون تأکید کرد: «حشدالشعبی یک سازمان امنیتی عراقی است و هدف قرار دادن آن به معنی نقض آشکار حقوق عراق و عراقی هاست.»

فالح الخزعلی، نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق در حالی که نمایندگان این حزب فریاد کلا کلا امریکا سر داده بودند، به نمایندگی از نمایندگان این ائتلاف در پارلمان کشورش تأکید کرد: «ما اقدام دولت امریکا و وزارت خزانه‌داری این کشور در اعمال تحریم علیه فالح الفیاض مهم‌ترین رئیس سازمان حشدالشعبی را که دستگاهی مهم و حساس و حیاتی به شمار می‌رود، به شدت محکوم می‌کنیم.»

الخزعلی گفت: «ما این تصمیم امریکا را رد و محکوم کرده و آن را ادامه جنایت‌های امریکا علیه ملت عراق می‌دانیم. این تصمیم، جنایت دیگری است که به جنایت ترور شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس فرماندهان عملیات پیروزی و همرزمان آن‌ها افزوده می‌شود.»‌وی تأکید کرد: «یک سال از مصوبه شجاعانه و تاریخی پارلمان عراق در اخراج نیرو‌های بیگانه از کشور می‌گذرد و این خواسته باید تحقق یابد.»

جواد الطلیباوی، عضو ارشد جنبش گردان‌های اهل‌الحق عراق هم این اقدام را تجاوز آشکار به کشور عراق دانست و در صفحه توئیتر خود نوشت: «فالح الفیاض ریاست سازمان حشدالشعبی را بر عهده دارد و در نتیجه این اقدام امریکا محکوم و مقدمه‌ای برای قرار دادن حشدالشعبی در لیست سازمان تروریستی است.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار